{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda chini - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda chini - Google Blog Search


sukasuki: kalau ingat balik rasa nak tampar je

Posted: 03 May 2011 07:27 AM PDT


Siapa pernah main game ni masa kecik?sila angkat kening..masa sekolah dulu memang saya selalu la sangat main game ni..lepas tu main dari huruf A-Z..tapi bila kena part negeri/negara tu susah sikit la..

teringat masa kecik-kecik dulu, ada lah sedara belah mak datang rumah..dia bawak anak-anak dia sekali...kira sedara sepapat jauh la..rasanya dorang duduk kat Felda Chini kot...tak ingat dah..dorang datang dari pagi sampai ke petang..lepak-lepak sini sambil mak buat makan-makan.

tiba-tiba bosan,saya ajak la dorang 3 beradik ni main game ni..dah main kat sekolah,main pulak kat rumah..

dorang pun on je..dah siat-siat muka surat tengah buku tulis tu,,,kasi la dorang kertas dengan pensil..

bila dah rancak main..ada la sorang pilih huruf S..last kan kena baca jawapan masing-masing.bila sampai jer S untuk nama buah..budak perempuan ni pun baca la jawapan dia..dia kata buah "Syudah"

saya macam ha??buah apa??tak pernah dengar pun..saya masa tu umur 9tahun gitu,budak perempuan tu pun sebaya dengan saya.kosakata tak berapa nak luas lagi..saya macam cakap dalam hati.."nape aku tak pernah dengar nama buah ni.."

dia tetap nak menang..dia asyik kata, ada..ada..ok.fine..amik lah ko menang..

tak puas hati lagi.main lagi seround game tu....kasik huruf R pulak...bila sampai part buah jer..budak perempuan ni tadi dah start dah.dia baca nama buah dia "rintangan manis"..

apa ke nama buah tak pernah dengar dalam dunia....dia macam biasa la nak menang kan..dia kata ada nama buah tu..orang kampung dia panggil...tau jela budak-budak main..elok-elok gembira last last jadi gaduh..aku pun quit..tak nak main..sebab merepek meraban je nama buah...tapi masa tu kecik lagi,tak berani nak lawan..takot aku yang salah..kang termalu pulak..jadi diam kan jer..

bila ingat balik...rasa macam nak tampar je budak perempuan tu....main tipu..eii..kecik-kecik dah pandai menipu..kalau tak tau kosong kan jela..!!!!!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat