{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Hafiz sebenar tegur bacaan ‘Sheikh’

Posted: 17 Sep 2012 04:07 PM PDT

KUALA LUMPUR: Kemahirannya 'menjual air liur' kononnya bergelar hafiz dan mempunyai pendapatan lebih RM100,000 sebulan membuatkan seorang lelaki diberi kuasa dan dijulang dengan penuh hormat oleh kariah masjid dan surau.

Menggelarkan dirinya 'Sheikh', lelaki yang mengaku berusia 31 tahun dari Terengganu itu dilantik menjadi pengerusi masjid dan surau, malah mengislamkan seorang lelaki dan wanita dengan disaksikan jawatankuasa surau yang terpedaya dengan temberang kehebatannya.

Dia juga diberi kepercayaan sebagai imam dan mengajar tadarus al-Quran.

Namun, tembelangnya pecah apabila seorang hafiz sebenar menjadi makmumnya ketika solat dan menyedari kesalahan ayat dibaca lelaki terbabit, lalu menegurnya.


Bertitik tolak daripada itu, jawatankuasa surau satu kawasan perumahan di Kepong mula melakukan siasatan dan akhirnya mendapati Sheikh itu menipu mereka dan sejak itu dia tidak lagi kelihatan di situ.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/18


Mayat atas pokok

Posted: 17 Sep 2012 04:07 PM PDT

PENAMPANG: "Saya ingatkan objek itu bangkai anjing atau kerbau yang sering terapung dan tersangkut di pokok di tebing sungai ketika memukat ikan di kawasan ini.

"Bagaimanapun, sangkaan saya meleset sebaik melihat ada rambut pada objek itu dan apabila diamati, ia mayat wanita dalam keadaan berbogel dan sudah busuk," kata Samual Abota, 22.


Mayat wanita berusia 20-an itu ditemui tersangkut pada dahan pokok di Sungai Moyog, Kampung Kodundungan Jalan Terawih, di sini, jam 10 pagi.

Samual berkata, ketika kejadian, dia memasang pukat di kawasan berkenaan sebelum terlihat objek seperti bangkai haiwan di kawasan itu dan tidak menghiraukan pada awalnya.


Bagaimanapun, katanya, tiba-tiba timbul rasa ingin tahu dan apabila diamati, dia mendapati ada rambut pada objek itu dan apabila dihampiri, dia terkejut apabila mendapati ia mayat manusia.


"Terkejut dengan penemuan itu, saya bergegas ke rumah kira-kira 300 meter dari tempat kejadian bagi memaklumkan penemuan mayat berkenaan kepada penduduk sebelum mereka menghubungi polis," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Penampang, Deputi Superintendan Ratan Kumar Singh berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan. Setakat ini, katanya, polis mengklasifikasikan kes itu sebagai mati mengejut, bagaimanapun polis masih menunggu laporan bedah siasat bagi mengetahui punca kematian wanita itu.


"Saya meminta mereka yang kehilangan ahli keluarga tampil ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Penampang bagi membantu siasatan," katanya.

Menurutnya, mayat wanita itu dihantar ke Hospital Queen Elizabeth (QEH) untuk bedah siasat.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/18


Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat