{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Megabait

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Megabait


Komputer pintar Samsung ATIV

Posted: 29 Apr 2013 02:00 AM PDT

Oleh ASHRIQ FAHMY AHMAD
ashriq.ahmad@utusan.com.my

MENAWARKAN jaringan 3G serta peranti Samsung ATIV Smart PC sebagai teknologi terbaru, kerjasama di antara Celcom Axiata Berhad dan Samsung Malaysia Electronics bakal memberikan pelbagai kelebihan kepada pengguna.

Mula dilancarkan sejak Januari lalu, produk Samsung ATIV Smart PC ditawarkan bersama pakej 3G menerusi pengedar terpilih dan juga di stor Blue Cube seluruh negara.

Gabungan bersama peranti komputer riba yang juga sebuah tablet menjadikan pakej tersebut amat sukar untuk ditolak.

Tambahan pula, jaringan 3G yang ditawarkan oleh Celcom merupakan pengendali jaringan data yang terbaik di negara ini.

Komputer riba yang menggunakan platform Windows 8 serta pelan Celcom First Data ditawarkan pada kadar harga cuma RM1758 bergantung kepada pelan dan juga tempoh komitmen yang diambil.

Menurut Ketua Pegawai Pemasaran, Celcom Axiata Berhad, Zalman Aefendy Zainal Abidin, pihaknya amat berbangga menjalinkan usaha sama bersama Samsung serta tawaran Samsung ATIV Smart PC.

Peranti ini merupakan peneman yang terbaik bersama jaringan kami yang memiliki kelajuan yang tinggi, sebaran yang lebih luas, serta jaringan mobiliti yang lebih stabil untuk kegunaan pengguna.

Kerjasama ini juga mampu mengukuh serta mengembangkan pilihan rangkaian peranti selular agar pelanggan kami mampu memilih peranti yang terbaik bersesuaian dengan kehendak mereka," katanya dalam satu kenyataan baru-baru ini.

Samsung ATIV Smart PC memiliki pelbagai kelebihan yang menarik antaranya menggunakan pemproses Intel Atom, slot USB, slot kad microSD, slot micro HDMI dan juga soket fon kepala.

Bagaimanapun kelebihan Samsung ATIV Smart PC yang boleh ditukar daripada komputer riba kepada tablet juga menjadikannya mudah untuk disesuaikan sama ada untuk tujuan kerja dan juga santai.

Kelebihan skrin sesentuh lima jari serta jangka hayat bateri yang lebih lama (sehingga 13.5 jam), kamera depan dan belakang, kelebihan teknologi Samsung S Pen dan S Note menjadikan peranti ini amat menarik untuk dimiliki.

Untuk maklumat lanjut anda boleh layari laman web celcom di www.celcom.com.my atau laman web Samsung di www.samsung.com/my.

Huawei tubuh Pusat Inovasi

Posted: 29 Apr 2013 02:00 AM PDT

Oleh ASHRIQ FAHMY AHMAD
ashriq.ahmad@utusan.com.my

Pusat Inovasi Huawei yang baharu beroperasi di Petaling Jaya, Selangor.

SEBAGAI salah sebuah syarikat yang sedang berkembang serta memiliki cawangan di serata dunia, Huawei kini mengorak langkah mewujudkan pusat inovasi bagi memantapkan pengeluaran produknya.

Seperti mana yang kita ketahui, segmen barangan elektronik pada masa kini merupakan antara segmen yang memiliki persaingan teramai.

Bidang yang sedang giat berkembang di serata dunia itu sentiasa memerlukan idea serta inovasi yang terbaru bagi menambat pengguna.

Menyedari fenomena tersebut, Huawei Enterprise Malaysia juga tidak ketinggalan mengikut perkembangan semasa dengan menubuhkan Pusat Inovasi Huawei di premis Qantrex Corportion, Petaling Jaya, Selangor baru-baru ini.

Menurut Timbalan Presiden Rantau Pasifik Selatan, Huawei Enterprise, Jeff Hwong, pihaknya memiliki hampir 150,000 pekerja di seluruh dunia bersama 14 buah pejabat rantau, 140 cawangan termasuk 16 buah pusat penyelidikan dan pengembangan (R&D) dan juga 45 buah pusat latihan.

Sebagai sebuah organisasi yang menumpukan perhatian kepada inovasi, hampir separuh daripada jumlah pekerja kami menumpukan perhatian terhadap inovasi untuk menghasilkan produk dan juga solusi yang terkini.

Huawei turut menumpukan perhatian kepada pertumbuhan global di masa hadapan bersama pengukuhan kerjaya, enterprise dan pasaran pelanggan," katanya.

Beliau berkata demikian ketika merasmikan Pusat Inovasi Huawei di premis Qantrex Corportion, di Petaling Jaya, Selangor baru-baru ini.

Malah katanya, Huawei juga sedang mempertingkatkan kecekapan dalam setiap segmen pasaran yang diceburi bagi menawarkan produk yang terbaik kepada pengguna.

Kerja keras juga pelaburan yang berterusan dilakukan kini Huawei mulai dikenali oleh pemain-pemain utama industri ini," katanya.

Selain itu, Huawei juga turut menerima pelbagai anugerah antaranya anugerah Corporate use Innovation daripada majalah The Economist dan tersenarai antara lima syarikat Paling Inovatif di dunia oleh majalah perniagaan di Amerika Syarikat, FastCompany.

Oleh yang demikian, kini kami amat komited dalam menghasilkan barisan produk solusi ICT yang berkualiti tinggi kepada penguna," ujarnya.

Pusat Inovasi Huawei di Qantrex Corportion juga merupakan antara pelaburan terbesar yang dilakukan di negara ini.

Pusat tersebut juga bakal menyediakan pelbagai produk dan solusi ICT di dalam satu kawasan khas dan boleh diibaratkan sebagai sebuah pusat sehenti bagi Huawei.

Di sana, pengunjung mahupun pelanggan boleh melihat sendiri pelbagai produk terbaru keluaran Huawei serta membelek sendiri produk tersebut dengan dibantu oleh petugas yang ada.

Menerusi peluang tersebut, pengunjung dapat mengenali Huawei serta produknya dengan lebih dekat.

Malah, dengan bantuan kakitangan Qantrex Corportion sebagai pengiring, pelanggan bebas untuk meneroka serta bertanyakan apa jua soalan berkenaan Huawei serta produk-produknya.

Dalam pada itu, pelbagai produk yang terbaru juga akan dipamerkan bagi memudahkan pelanggan tetap Huawei mengikuti perkembangan syarikat tersebut.

Antara produk-produk lain keluaran Huawei adalah Panoramic Telepresence pertama dunia, produk Video Conferencing semua dalam satu pertama dunia serta inovasi terbaru telefon IP dan produk serta unit penyimpanan komunikasi IP.

Jelas Jeff lagi, produk ICT serta solusi yang dihasilkan oleh Huawei telah banyak membantu organisasi serta syarikat seluruh dunia untuk beroperasi dengan lebih efisyen.

Malah, pelanggan Huawei terdiri daripada pelbagai industri sama ada kerajaan, kewangan, utiliti, pendidikan, pengangkutan, kesihatan, logistik, tenaga dan media.

Dalam pada itu, Ketua Pegawai Operasi Qantrex Corportion Sdn Bhd, Denrick Tan berkata pihaknya merupakan pengedar tetap Huawei sejak 2011 lagi.

Huawei merupakan sebuah jenama yang menawarkan solusi yang komprehensif kepada kebanyakan usahawan.

Kami percaya menerusi kerjasama bersama Qantrex Corportion dapat membantu pelanggan dan juga rakan kongsi kami memperolehi kefahaman bagai mana produk solusi yang ditawarkan oleh Huawei berfungsi," katanya.

Qantrex Corportion merupkan syarikat yang lebih dikenali dengan profesionalisme dan kecekapan dalam menyediakan barisan Data Komunikasi, Pemantauan IP, Wireless LAN, Keselamatan dan Solusi Penyimpanan serta Solusi ICT sejak 2001.

Kini, Qantrex Corportion membariskan pelbagai produk Huawei dan juga solusi ICT untuk kegunaan usahawan di pasaran.

Dalam pada itu, Huawei juga turut merangka polisi yang stabil untuk menggalakkan kerjasama dan perkongsian di antara rakan niaganya bagi memastikan situasi menang-menang di antara kedua-dua belah pihak.

One Response so far.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat