{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Negara

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Negara


Mayat anak saudara dalam telaga

Posted:

Mayat anak saudara dalam telaga

Mayat anak saudara dalam telaga

>Oleh NORLIDA AKMAR IDROS
norlida.idros@kosmo.com.my

Anggota bomba mengangkat mayat Latifah setelah dikeluarkan dari telaga di Kampung Cherok Mokkan, Hosba, Jitra semalam.


JITRA – Sebuah telaga buta berusia 100 tahun yang terletak di Kampung Cherok Mokkan, Hosba di sini memakan korban dipercayai yang pertama apabila seorang wanita ditemui mati lemas di dalamnya semalam.

Latifah An, 50, menjadi mangsa telaga yang telah tidak digunakan sekian lama itu setelah dia menghilangkan diri dari rumah kakaknya di kampung berkenaan sejak lima hari lalu.

Mayatnya ditemui oleh ibu saudaranya, Siti Rosni Arif, 56, setelah dia terhidu bau busuk dan disangkanya bangkai dari telaga tersebut yang terletak 10 meter dari rumahnya di kampung yang sama.

Mayat Latifah yang sudah kembung, mengalami bengkak di seluruh tubuh ditemui dalam keadaan terlangkup.

Menurut Siti Rosni, dia terhidu bau busuk seperti bangkai ketika dia sedang membersihkan halaman rumahnya kira-kira pukul 7.30 pagi.

"Saya berasa tidak sedap hati dan terus pergi ke telaga itu dan nampak papan penutup telaga telah dialihkan serta ada banyak langau di situ.

"Saya terus menjenguk ke dalam telaga dan nampak sesuatu tetapi tidak jelas kerana cermin mata saya tertinggal di dalam rumah," ceritanya ketika ditemui di rumahnya di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Ustaz Kazim Elias dilarang berceramah

Posted:

Ustaz Kazim Elias dilarang berceramah

Ustaz Kazim Elias dilarang berceramah

Oleh RIZAM ZAKARIYA
rizam.zakariya@kosmo.com.my


USTAZ KAZIM menyampaikan ceramah agama kepada masyarakat Islam, di Bukit Mertajam semalam.


BUKIT MERTAJAM – Penceramah bebas, Mohd. Kazim Elias atau lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim mendedahkan ada pemimpin politik di beberapa negeri cuba menyekat program ceramahnya dengan mengeluarkan arahan supaya ia dibatalkan.

Lebih menyedihkan dakwanya, arahan tersebut datang daripada pemimpin politik beragama Islam dengan alasan, ia boleh menggugat kedudukan kerajaan negeri.

Dalam kes terbaharu dakwanya lagi, program ceramah perdana yang dijadualkan berlangsung di satu lokasi di sini pada 5 Julai ini telah diarahkan supaya dibatalkan atas arahan seorang Exco kerajaan negeri.

"Saya hairan, program ini telah dirancang sejak tiga bulan lalu. Secara tiba-tiba penganjur beritahu, mereka diarahkan supaya dibatalkan pada saat-saat akhir kerana saya merupakan salah seorang penceramah pada program tersebut.

"Apa yang menyedihkan, arahan tersebut pula datang dari seorang Exco beragama Islam, sepatutnya dia menyokong dan memberi galakan supaya program keagamaan seperti itu diperbanyakkan," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas merasmikan Pusat Pengajian Darul Wehdah di Kampung Kubang Ulu, di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Ditahan ketika cuba bakar kedai

Posted:

Ditahan ketika cuba bakar kedai

Ditahan ketika cuba bakar kedai

Oleh FIRDAUS HASSAN
firdaus.hassan@kosmo.com.my


SUSPEK ditahan dan dibawa ke Balai Polis One Stop Centre Kuching semalam.


KUCHING – Tidak diketahui apa puncanya, seorang lelaki bagai hilang pertimbangan apabila cuba membakar dua buah kedai yang terletak di Jalan Green dekat sini kelmarin.

Kejadian pada pukul 11.30 malam itu bermula apabila suspek yang berusia 26 tahun membakar sebuah kedai menjual pakaian yang terletak di tingkat bawah Wisma Saberkas di sini.

Ekoran kejadian itu, bahagian hadapan yang menempatkan cermin pameran pakaian premis itu rosak.

Perbuatan suspek kemudian berlarutan apabila dia pergi pula ke sebuah kedai serbaneka yang terletak kira-kira 50 meter dari kedai pakaian tersebut sambil meracau-racau.

Menurut seorang pekerja, Norita Taji, 18, lelaki itu pada mulanya dilihat membakar sebuah tong sampah yang diletakkan di luar premis tempat dia bekerja sebelum masuk ke dalam dan mengamuk.

"Lebih memeranjatkan, dia menyalakan api lalu membakar surat khabar dan majalah yang disusun di rak menyebabkan asap berkepul-kepul di dalam premis," katanya ketika ditemui Kosmo! Ahad di lokasi kejadian.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat