{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Nasi kosong kuah kicap

Posted: 29 Jul 2013 03:18 PM PDT

Bagan Serai: Seorang ibu tunggal hanya mampu memberi enam anaknya yang masih kecil makan nasi berlaukkan telur goreng dan kicap serta minum air kosong setiap hari.

Rosita Wahab, 37, yang menetap di Penempatan Perumahan Masyarakat Setempat (PPMS) Batu Enam Beriah, Bukit Merah, di sini berkata, itu saja yang mampu disediakan untuk anak-anaknya yang berusia antara lima hingga 12 tahun sama ada pada hari biasa atau pun bulan Ramadan.

Menurutnya, selepas berpisah dengan suami sejak empat tahun lalu, kehidupan mereka tujuh beranak susah memandangkan dia hanya mendapat pendapatan dengan menjala atau memancing ikan.

"Perbelanjaan kami bergantung kepada bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Kerian sebanyak RM450 sebulan, namun tidak mencukupi kerana tiga anak saya bersekolah dan memerlukan perbelanjaan banyak.

Foto

ROSITA bersama anaknya di hadapan rumah serba daif di PPMS Batu Enam Beriah, Bukit Merah.


"Kadang kala saya mencari duit lebih dengan menjala atau memancing ikan di kawasan berhampiran Bukit Merah dan mendapat RM25 atau RM30 sehari bergantung kepada cuaca dan musim," katanya.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/30

Rontaan si rangkak

Posted: 29 Jul 2013 03:18 PM PDT

Jitra: Bagi mengelak ditahan pegawai penguat kuasa, seorang lelaki warga asing sanggup bersembunyi di bawah rumah kongsi sebelum ditemui ketika cuba meloloskan diri dengan merangkak sejauh 10 meter dalam serbuan di tapak pembinaan di Kepelu, Padang Sera, di sini, awal pagi semalam.

Difahamkan, lokasi persembunyian lelaki berusia 28 tahun itu berjaya dikesan apabila anggota Jabatan Imigresen negeri membuat pemeriksaan secara menyeluruh di kawasan rumah kongsi berkenaan termasuk di bahagian bawah rumah itu.

Ketua Bahagian Penguat kuasanya Nar Azaman Ibrahim berkata, lelaki itu dipercayai bekerja sebagai buruh binaan itu meronta-ronta sambil meminta dilepaskan dan cuba melawan sewaktu ditangkap.

Menurutnya, lelaki warga Bangladesh itu adalah antara 29 pendatang asing tanpa izin (PATI) yang ditahan dalam Ops 6P yang diadakan di sekitar Padang Sera.

Foto

WARGA asing yang ditahan dalam operasi, semalam.


Katanya, hasil pemeriksaan mendapati lelaki terbabit bertindak melarikan diri kerana melakukan kesalahan di bawah Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63 kerana tidak memiliki sebarang dokumen perjalanan sah.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/07/30

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat