{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Negara

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Negara


Beli hartanah punca dibunuh

Posted:

Beli hartanah punca dibunuh

Beli hartanah punca dibunuh

MEI KUEN yang cedera ditembak (bertutup muka) dibawa ke Hospital Kuala Lumpur untuk membuat pengecaman mayat suaminya.


KUALA LUMPUR - Siasatan polis mendapati penjenayah telah merancang lebih awal untuk membunuh pengasas Kumpulan Perbankan Arab-Malaysia, Hussain Ahmad Najadi yang mati ditembak di kawasan letak kereta sebuah tokong Cina di Lorong Ceylon dekat Bukit Bintang di sini kelmarin.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh berkata, rumusan itu dibuat selepas pihaknya meneliti rakaman televisyen litar tertutup (CCTV) yang dipasang di tokong tersebut.

Katanya, rakaman itu jelas menunjukkan keseluruhan kejadian termasuk merakam wajah penembak upahan tersebut yang melepaskan tembakan ke arah Hussain, 75, dan isterinya, Cheong Mei Kuan, 49.

"Polis yakin dengan perkembangan positif ini kita akan dapat memberkas suspek berkenaan dan diharap dapat membongkar dalang yang terlibat.

"Kita juga percaya motif kejadian itu ada kaitan dengan urusan jual beli hartanah namun kita masih memperkemaskan siasatan dengan mengambil keterangan saksi-saksi," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Polis diarah bertindak tegas

Posted:

Polis diarah bertindak tegas

Polis diarah bertindak tegas


Najib Tun Razak


PUTRAJAYA - Kerajaan sedia membantu Polis Diraja Malaysia (PDRM) dengan apa sahaja yang perlu, mengikut asas dan kemampuan, untuk menambah keberkesanan dalam usaha memerangi jenayah, khususnya jenayah berat, di negara ini, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Perdana menteri turut melahirkan kebimbangan terhadap beberapa kejadian pembunuhan menggunakan senjata api yang berlaku mutakhir ini.

Menurutnya, kejadian seumpama itu akan menyentuh perasaan, keyakinan serta menambah kebimbangan rakyat terhadap soal keselamatan dan jenayah berat dalam negara.

"Kita tidak boleh biarkan keadaan ini berterusan. tindakan segera dan serius perlu diambil oleh pihak berkuasa untuk mengembalikan ketenteraman dan keyakinan rakyat," katanya.

Beliau menyatakan demikian pada sidang akhbar selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Kewangan Negara 2013 di Kementerian Kewangan di sini semalam.

Sehubungan itu, Najib mahu polis mengambil tindakan segera untuk memulihkan keyakinan rakyat terhadap apa yang berlaku mutakhir ini.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Video hina Islam di YouTube

Posted:

Video hina Islam di YouTube

Video hina Islam di YouTube


LELAKI yang memakai baju Melayu dilihat melayan tiga ekor anjing sebelum membuka kuih dalam rakaman video yang dimuat naik menerusi YouTube.


KUALA LUMPUR - Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) diarah mengambil tindakan terhadap penyebaran satu lagi video yang dikatakan menghina Islam bertajuk 1 Hari Di Hari Raya yang disiarkan dalam laman YouTube.

Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Jailani Johari berkata, SKMM telah diarah menyegerakan siasatan terhadap pemilik video itu yang dianggap boleh mengganggu sensitiviti Islam.

"Saya menerima banyak pertanyaan mengenai hal ini walaupun SKMM belum menerima sebarang laporan mengenainya.

"Oleh itu, saya telah mengarahkan SKMM mengambil tindakan untuk menyiasat video itu," kata beliau ketika dihubungi di sini semalam.

Video itu menunjukkan seorang lelaki yang dikenali sebagai Chetz membawa tiga ekor anjingnya bersiar-siar dekat pekarangan masjid dengan suara latar takbir raya.

Rakaman berdurasi 1 minit 44 saat itu turut menunjukkan seorang lelaki memakai baju Melayu hitam membasuh kaki anjingnya, kemudian seolah-olah mengambil wuduk dengan membasuh kakinya pula dan mengelap anjingnya sebelum menyediakan kuih raya untuk tiga ekor anjing itu.

Video itu juga menyiarkan kata-kata: "Raikanlah Aidilfitri bersama-sama, tanpa mengira spesies, warna dan asal-usul (dengan menunjukkan gambar tiga ekor anjing itu)."

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat