{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Hiburan

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Hiburan


Rozita, Zain nikah 11.12.13?

Posted: 30 Oct 2013 10:58 AM PDT

Oleh TENGKU KHALIDAH TENGKU BIDIN
pengarang@utusan.com.my

ROZITA Che Wan dan Zain Saidin akan mengumumkan tarikh pernikahan mereka dalam sidang akhbar sebaik pulang dari Amerika Syarikat pertengahan bulan depan.

KUALA LUMPUR 30 Okt. - Tarikh 11 Disember ini dipilih oleh pelakon jelita Rozita Che Wan, 41, dan Zain Saidin, 29, bagi melangsungkan pernikahan mereka.

Utusan Malaysia difahamkan, tarikh berkenaan dipilih oleh pasangan kekasih popular itu kerana nombornya yang cantik dan berturutan iaitu 11.12.13.

"Itu tarikh yang sangat istimewa dan hanya sekali ditemui dalam kalendar. Mereka berkemungkinan besar akan memilih tarikh itu untuk acara akad nikah nanti," menurut sumber kepada Utusan Malaysia.

Sumber yang sama turut memberitahu, sebelum akad nikah, satu majlis berinai di pihak pengantin perempuan akan berlangsung pada 10 Disember ini.

"Pada 13 Disember pula, majlis resepsi bagi meraikan pernikahan pasangan ini akan dilangsungkan di sebuah lokasi di Kuala Lumpur.

"Beberapa pihak yang terlibat secara langsung dengan majlis akad nikah dan majlis resepsi telah diberitahu awal oleh pihak pengurusan pengantin," katanya.

Sementara itu, Zain Saidin ketika diminta mengesahkan tarikh pernikahan itu memberitahu, dia dan bakal isteri akan mengumumkannya dalam sidang akhbar khas sebaik sahaja pulang dari Amerika Syarikat, pertengahan bulan depan.

Walau bagaimanapun, artis kacukan Melayu-Inggeris itu tidak menolak 11 Disember ini sebagai tarikh yang istimewa dan menjadi pilihan banyak pasangan untuk melangsungkan pernikahan.

"Ya, saya tidak menafikannya. Itu satu angka yang istimewa, 11, 12 dan 13. Walau bagaimanapun, buat masa sekarang, saya tidak boleh mengesahkan apakah kami akan bernikah pada tarikh itu atau pada tarikh lain.

"Pengumuman hanya akan dibuat dalam sidang akhbar dan ketika itu semua soalan akan terjawab," kata pelakon Oh My English itu.

Pada 29 September lalu, keluarga Zain merisik pelakon ibu tunggal beranak dua itu dalam satu majlis tertutup di Carcosa Seri Negara dekat sini.

Muak dengan industri seni tempatan - Soffi Jikan

Posted: 30 Oct 2013 12:37 AM PDT

Oleh MUHAMMAD AZRUL MOHD. RADI

SOFFI JIKAN... Melontarkan kebimbangan mengenai nasib penggiat industri seni tanah air. - UTUSAN

KUALA LUMPUR 30 Sept. - Aktor berpengalaman, Soffi Jikan menyatakan dia sudah muak dengan perkembangan industri seni tempatan.

Menurutnya, ketika ini, tiada sebarang jaminan masa depan terhadap semua penggiat industri seni termasuk pelakon dan mereka yang bekerja di belakang tabir.

Tambah mengejutkan, dia juga berkata ingin berhenti berlakon dan mahu memberi fokus kepada bidang penerbitan pula.

"Saya memang hendak berhenti berlakon tetapi mungkin berhenti secara seni sahaja. Sebaliknya, saya berlakon bukan kerana jiwa, tetapi duit," jelasnya.

Tambahnya, melalui syarikat produksi yang baru ditubuhkannya Iman Filem Sdn Bhd., dia akan memilih penerbit yang betul-betul mampu menjaga kebajikan pekerja.

"Mungkin selepas ini saya hanya akan berlakon dalam filem yang diterbitkan oleh syarikat saya sahaja," jelasnya. - UTUSAN ONLINE

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat