{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Hiburan

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Hiburan


Mahu lelaki matang

Posted:

Mahu lelaki matang

Mahu lelaki matang

HAKIKATNYA, perceraian merupakan satu peristiwa yang cukup pahit untuk ditelan. Namun ia merupakan langkah terakhir buat sesebuah pasangan yang tidak mampu lagi hidup sebagai suami isteri.

Pelakon Rita Rudaini Mokhtar yang baru bercerai dengan Aidil Zafuan Abdul Radzak sejak September lalu setelah berhadapan dengan masalah rumah tangga yang berlarutan selama bertahun-tahun, kelihatan cukup kental memegang status sebagai ibu tunggal.

Bertemu dengan pelakon tersebut ketika majlis pratonton filem Balistik baru-baru ini, Rita menyatakan bahawa kehidupannya sekarang lebih bertumpu kepada kerjaya dan membesarkan kedua-dua anaknya, Airit Rayyan Rizqin, 4, dan Airit Rafqa Arjuna, 2.

Enggan memberikan sebarang komen tentang kisah bekas suaminya yang dikatakan bakal mendirikan rumah tangga dengan gadis yang pernah digosipkan dahulu, pelakon yang berasal dari Kangar, Perlis itu menegaskan bahawa dia tidak mahu langsung mengambil tahu mengenai hal tersebut.

"Saya tidak dapat berikan apa-apa komen sebab kami sudah berpisah dan Aidil tidak ada kena-mengena dalam hidup saya lagi. Cuma, sekarang orang ramai sudah boleh menilai situasi yang pernah berlaku antara kami dahulu.

"Sebenarnya, saya langsung tidak terkejut apabila mendengar cerita dia akan berkahwin. Sekarang ini, Allah sudah menunjukkan kebenarannya, meskipun dia pernah berkali-kali menafikan cerita berkenaan," ujarnya dengan nada serius.

Memandangkan bekas suaminya itu sudah menemui pengganti dan bakal mendirikan rumah tangga, Rita turut ditanya sama ada dia sudah bersedia untuk berkahwin lagi.

Menurut pelakon berusia 37 tahun itu, buat masa ini, dia masih belum terfikir untuk kembali berkahwin memandangkan dia baru sahaja habis edah serta sedang bergiat aktif dalam bidang lakonan.

"Sekarang ini, dalam fikiran saya mahu mencari duit untuk menyara anak-anak. Bukan mudah untuk mencari seseorang yang boleh menerima diri saya dan anak-anak, malah sehingga kini tiada mana-mana lelaki yang cuba mendekati saya.

FIGURA jelita ini mengakui menyimpan segala keratan akhbar yang menampilkan kisah dan cerita yang membabitkan dirinya dan Aidil.


"Kalau ditakdirkan saya berkahwin lagi, saya tidak memandang pada usia pasangan sama ada lebih tua atau muda.

"Seboleh-bolehnya, saya inginkan seorang lelaki yang berfikiran matang dan mampu membuat keputusan sendiri serta bukan anak emak," jelasnya.

Berkenaan dengan permasalahan yang berlaku antara dirinya dan Aidil, pelakon itu berkata, dia tidak akan menyembunyikannya daripada pengetahuan kedua-dua anaknya itu dan akan menjelaskan segala-galanya apabila tiba masanya kelak.

Menurut Rita, dia sebenarnya banyak menyimpan keratan akhbar yang menyiarkan cerita membabitkan dirinya dan bekas suaminya itu untuk tatapan anak-anak dan terpulang kepada mereka untuk menilainya nanti.

"Buat masa ini, belum sesuai untuk saya menceritakan tentang masalah yang melanda kami memandangkan mereka masih kecil, dan sebagai ibu saya tidak akan menghasut mereka untuk membenci bapa mereka sendiri," ujarnya.

Nafkah anak

Mengenai tuntutan nafkah anak sebanyak RM5,392 yang dirasakan tidak munasabah oleh Aidil serta mendapat kritikan ramai, Rita menegaskan, tuntutan tersebut wajar memandangkan ia nafkah untuk dua orang anak.

Pelakon itu berkata, tindakan segelintir pihak yang mempertikaikan tuntutannya itu pula seolah-olah tidak merasai sendiri situasi yang dialaminya untuk menyara kehidupan dua orang anak yang semakin besar.

"Apabila Rayyan dan Rafqa meningkat usia, pastinya belanja untuk mereka akan bertambah. Lagipun apa yang saya tuntut itu adalah hak anak-anak dan dia sebagai bapa perlu menjalankan tanggungjawab.

"Kalau diikutkan saya malas hendak membuat tuntutan ini kerana masih mampu menyara anak-anak saya, tetapi semuanya ini saya lakukan kerana ingin memberikan yang terbaik buat mereka," luahnya seakan-akan tidak berpuas hati.

Rita turut mempertikaikan tindakan Aidil yang beranggapan tuntutan berkenaan tidak munasabah. Ini memandangkan bekas suaminya itu mempunyai pendapatan yang tinggi sebagai pemain bola sepak.

"Apa salahnya dia membayar jumlah tersebut kerana itu semua adalah untuk anak-anaknya sendiri dan rasanya bayaran yang dia berikan kepada peguam lagi tinggi berbanding apa yang saya tuntut. Lebih baik duit yang digunakan membayar peguam diberikan kepada anak sendiri," jelasnya.

RITA berikrar tidak akan menghasut anak-anaknya membenci bapa mereka sendiri.


Tidak halang

Meskipun sudah ditakdirkan tidak lagi menjadi isteri kepada Aidil, ujar Rita, dia tidak pernah menghalang sekiranya bekas suaminya itu mahu berjumpa dengan anak-anak.

Mengakui kali terakhir Aidil berjumpa dengan kedua-dua anaknya itu pada bulan Jun lalu, pelakon berkenaan turut meluahkan rasa kecewa dengan sikap Aidil yang jarang bertanya khabar.

"Mengikut perkiraan saya dalam dua minggu sekali dia akan menghantar pesanan khidmat ringkas bertanyakan khabar anak-anak. Itupun sikapnya seperti tidak bersungguh-sungguh.

"Sebelum ini, memang pernah ada dia memberitahu ingin berjumpa dengan anak dan saya izinkan. Namun begitu, apabila saya suruh datang ke rumah, dia pula yang menolak," ujarnya yang meminta supaya bekas suaminya itu menjadi seorang bapa yang lebih bertanggungjawab.

Menjelaskan Rayyan dan Rafqa lebih rapat dengan dirinya berbanding Aidil, tetapi sebagai wanita dia tidak akan sesekali memutuskan hubungan yang terjalin antara bapa dan anak.

"Saya pernah mengalami situasi yang sama apabila ditinggalkan bapa semasa berusia dua tahun, tetapi saya masih tetap menerima beliau sebagai bapa sewaktu saya berusia 17 tahun.

"Dalam hal ini, saya tidak kisah dan memberikan kebebasan kepada Aidil untuk berjumpa anak-anak, cuma saya meletakkan syarat yang mereka hanya boleh bermalam dengan Aidil ketika masing-masing sudah berusia tujuh tahun memandangkan selama ini mereka membesar bersama saya," jelasnya.

Iqram akui rapat dengan Wincci

Posted:

Iqram akui rapat dengan Wincci

Iqram akui rapat dengan Wincci

Oleh IZWAN MOHD. ISA

GIMIK atau benar? Aksi Soo Wincci dan Iqram pada majlis pelancaran album bahasa Melayu sulung Wincci di Jalan Ampang, Kuala Lumpur baru-baru ini.


KETIKA sedang asyik mendengar ucapan daripada penyanyi, Soo Wincci sempena pelancaran album bahasa Melayu sulungnya, Su Win Si by Soo Wincci di Embassy Row Jalan Ampang, Kuala Lumpur baru-baru ini, kelibat pelakon popular, Iqram Dinzly dengan tidak semena-mena muncul daripada belakang pentas.

Iqram, 32, yang hadir dengan sejambak bunga tiba-tiba bertindak melutut di hadapan penyanyi putih melepak itu sambil menghulurkan sebentuk cincin kepadanya.

"Selagi awak tidak menerima cincin ini, saya tidak akan bangun," getus Iqram sambil diperhatikan oleh Wincci, yang ternyata kaget dengan tindakannya itu.

"Sudikah awak menjadi teman baik saya sehingga ke akhir hayat?" tanya Iqram yang akhirnya meleraikan situasi 'tegang' pada petang itu. Wincci akhirnya ketawa dan mengiyakan soalan Iqram lalu menerima cincin tersebut.

Gimik yang dilakukan oleh Iqram ternyata menjadi. Aktor yang pernah dikenali sebagai pengacara program Jalan-Jalan Cari Makan itu berkongsi dengan Kosmo! mengapa dia bertindak sedemikian.

Kosmo!: Mengapakah anda melakukan gimik sebegini pada majlis pelancaran album Soo Wincci?

IQRAM: Sudah lama saya dan Wincci tidak bersua muka. Kali terakhir kami berjumpa ketika Wincci menyambut hari lahirnya beberapa bulan lalu. Jadi, apabila saya tahu tentang acara pada hari ini, saya terus terpanggil untuk melakukan gimik tersebut.

Hubungan anda dan Wincci dilihat agak rapat. Boleh ceritakan bagaimana anda berjumpa?

Kami mula-mula kenal ketika menjayakan sebuah iklan untuk sebuah syarikat telekomunikasi tempatan. Sejak itu hubungan kami agak rapat. Saya dan Wincci sering berbalas mesej bertanya khabar.

IQRAM mempunyai sebab tersendiri kenapa dia tertarik untuk mengenali Wincci dengan lebih rapat.


Mengapa anda tertarik untuk mengenali Wincci dengan lebih rapat?

Penggambaran iklan tersebut diadakan pada bulan Ramadan tahun ini. Ketika itu, Wincci mengadu pada saya bahawa dia sakit perut kerana turut ikut berpuasa bersama-sama umat Islam yang lain. Saya begitu kagum dengan pilihannya untuk berpuasa dan dari situ kita mula berkawan.

Apa istimewanya Wincci pada mata anda?

Dia seorang yang gila kerja. Dia mampu untuk melakukan pelbagai kerja demi mencapai cita-citanya. Di samping itu, dia tidak lokek untuk berkongsi ilmu dan sering memberikan semangat dan motivasi kepada saya untuk menyambung pelajaran dan menguasai bahasa Inggeris.

Tindakan anda memberi cincin 'persahabatan' kepada Wincci menimbulkan banyak tanda tanya. Adakah anda merancang untuk menyuntingnya menjadi suri hidup anda? Apa pendapat keluarga anda pula?

(Sambil ketawa) Saya tidak cakap mahu menyuntingnya menjadi isteri tetapi jika dijodohkan apa salahnya. Tiga orang pak cik saya mendirikan rumah tangga dengan pasangan mereka yang berbangsa Cina. Rasanya, tidak menjadi masalah bagi kaum keluarga saya untuk menerimanya.

Apakah perkembangan terbaharu anda?

Saya sekarang sedang sibuk menjalani penggambaran drama bersiri Bukan Kerana Aku Tak Cinta bersama Sharnaaz Ahmad dan Nelydia Senrose.

Farawahida sorok Shukur lapan tahun

Posted:

Farawahida sorok Shukur lapan tahun

Farawahida sorok Shukur lapan tahun

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

PASANGAN mempelai ini cuba mencuri masa untuk berbulan madu sempena perkahwinan mereka ini.


RAHSIA identiti kekasih hati Farawahida yang hanya dikenali sebagai Mr. A tersimpan rapi selama lapan tahun.

Namun, ia akhirnya terlerai selepas lelaki yang disifatkan pemalu itu sah memiliki penyanyi bersuara lantang tersebut menerusi ikatan perkahwinan pada Isnin lalu.

Abdul Shukur Mohd. Zain, 29, hanya memerlukan sekali lafaz sahaja untuk menjadi suami kepada penyanyi yang popular dengan lagu Tanpamu tersebut.

Disaksikan ahli keluarga kedua-dua belah pihak, Sentosa Villa Resort menjadi lokasi bersejarah dua jiwa tersebut yang dinikahkan Naib Kadi Air Kuning, Taiping, Imanuddin Zakaria.

Anggun dengan busana putih rekaan Syarakim, riak wajah Farawahida Razali, 28, tampak tenang duduk bersimpuh di pelamin yang bertemakan karangan laut, mutiara dan kulit siput.

Berbeza dengan Shukur, bacaan lafaz taklik perkahwinan tersekat-sekat dan terhenti beberapa kali setelah dia gagal menahan sebak dan air mata yang tumpah di pipi.

Mengulas emosinya pada waktu itu, Shukur yang merupakan seorang usahawan memberitahu, terma dan syarat dalam lafaz taklik yang mewajarkan pembubaran perkahwinan amat mengentarkan jiwanya.

"Bagi saya, perkahwinan cuma sekali dan untuk sepanjang hayat. Tak mampu saya membayangkan perpisahan.

"Saya juga agak gementar kerana akad nikah bukan sekadar lafaz mewajarkan hubungan suami isteri tetapi juga amanah dan tanggungjawab berat yang perlu dipikul sebagai pemimpin keluarga yang baharu dibina," jelas anak jati Klang, Selangor itu ketika ditemui usai upacara pernikahan tersebut.

Merahsiakan jumlah wang hantaran kecuali untuk pengetahuan keluarga terdekat, Farawahida menerima mas kahwin RM1,000 berserta dua bentuk cincin emas.

Pengantin lelaki turut menghadiahkan tujuh dulang hantaran iaitu beg tangan, persalinan, komputer riba, minyak wangi, buah-buahan, sejadah dan telekung serta satu persalinan.

Pihak pengantin perempuan pula membalas sembilan dulang hantaran. Antara yang menarik perhatian ialah empat buku biografi negarawan, tokoh perniagaan dan sukan iaitu Tun Dr. Mahathir Mohamad, Nelson Mandela, Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary dan Alex Ferguson.

Selain itu, Farawahida turut menghadiahkan suaminya, Ipad, sebuah tafsir al-Quran, seutas jam tangan, buah-buahan kering, minyak wangi, tali pinggang dan tali leher, sirih junjung serta buah-buahan.

Gelodak jiwa

Menyentuh semula tentang emosi dirinya sewaktu melalui detik-detik akhir zaman daranya, ujar Farawahida, biarpun luarannya nampak tenang namun hanya Tuhan yang mengetahui gelodak dalam jiwanya.


FARAWAHIDA dan Shukur mula berkenalan pada tahun 2001 di alam persekolahan.


"Saya tak risau kelancaran upacara pernikahan kerana yakin abang (Shukur) mampu melaluinya. Namun yang lebih membuatkan saya gelisah tentang cabaran dan tanggungjawab menanti sebaik menjejakkan kaki ke alam rumah tangga.

"Oleh itu, kami sentiasa mengharapkan keberkatan Allah dan restu keluarga serta peminat agar kehidupan yang baru dibina kekal rukun hingga ke jannah," pintanya.

Mengimbas detik awal perkenalan mereka, ujar Farawahida, dia dan Shukur mula dipertemukan sewaktu masing-masing mewakili sekolah pada pertandingan sayembara puisi pada tahun 2001.

"Namun kami tidak bertegur sapa sehinggalah bertemu semula pada majlis perjumpaan rakan-rakan sekolah saya di Taiping pada tahun 2005. Shukur yang mengikut salah seorang rakan sekolah saya menyertai program itu menggamit perasaan saya.

"Kami mula rapat setahun kemudian sebelum serius membicarakan soal perkahwinan beberapa tahun kemudian," cerita penyanyi tersebut.

Shukur yang berada di samping isterinya itu pula menyampuk. Ujarnya, penglibatan dalam dunia penyiaran dan kewartawanan secara sambilan termasuk menjadi hos rancangan bual bicara Hello On 2 pada tahun 2009, merapatkan lagi hubungan dirinya dengan Farawahida.

"Namun, sifat pemalunya sukar dikikis. Seingat saya, kami tak pernah bergambar bersama kecuali untuk praperkahwinan baru-baru ini. Tapi hari ini (kelmarin), boleh rakam gambar kami banyak-banyak," selorohnya.

Hikmah

Mengakui berkasih selama lapan tahun sebagai tempoh yang agak panjang, Shukur tetap mengambil hikmah dan menganggap ruang masa tersebut membolehkan dia dan Farawahida lebih mengenali hati budi masing-masing dan menunjukkan karakter sebenar tanpa berlindung.

"Saya mempunyai masa untuk memahami kerjaya Farawahida sebagai penyanyi sekali gus yakin dapat menyesuaikan diri dalam dunia selebriti yang penuh onak duri," ujarnya.

Farawahida pula mengakui selesa bersama Shukur kerana selain ahli keluarganya, jejaka lulusan Universiti Malaya itu merupakan insan yang sentiasa memberi sokongan setiap kali dia dilanda kontroversi demi kontroversi sepanjang bergelumang dalam industri seni.

Dalam pada itu, Farawahida dan Shukur sepakat tidak merancang zuriat sebalik berserah kepada ketentuan Illahi termasuk bersedia bergelar ayah dan ibu dalam masa terdekat.

Memilih untuk menjelajah beberapa pulau-pulau peranginan terkenal tanah air sebagai lokasi berbulan madu, bagaimanapun masih belum menetapkan tarikhnya memandangkan mereka sibuk dalam kerjaya masing-masing.

"Shukur mempunyai jadual yang cukup ketat bagi menguruskan perniagaan manakala saya yang akan meneruskan karier sebagai penyanyi selepas ini menyasar mengeluarkan single terbaharu pada awal tahun hadapan.

"Mungkin kami akan curi-curi masa untuk selit aktiviti berbulan madu apabila ada sedikit kelapangan kelak," beritahunya.

Majlis resepsi pasangan dua sejoli itu yang bertemakan Glamour Extravaganza di Dewan Majlis Perbandaran Taiping, Perak itu turut berlangsung meriah dengan kehadiran lebih 3,000 tetamu termasuk rakan-rakan artis seperti Ifa Raziah, Fazli Zainal, Ayu Damit dan Salma.

3 Responses so far.

  1. mctunea says:

    replica bags forum great site b3z57y5x50 replica bags turkey review c4v84o5o95 buy replica bags online replica bags and shoes check my source o6m09e8m74 best replica designer bags replica bags wholesale hong kong

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat