{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


Candy Crush hasrat senaraikan saham di NYSE

Posted: 18 Feb 2014 11:51 AM PST

LONDON 19 Feb. - Pereka permainan atas talian terkenal, Candy Crush menyatakan semalam bahawa pihaknya sedang cuba untuk menyenaraikan saham-sahamnya di New York Stock Exchange.

Pereka permainan tersebut, syarikat King.com berkata, pihaknya telah bertanya kepada badan kawal selia Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa Amerika Syarikat (AS) untuk penyenaraian berkenaan.

Syarikat itu berhasrat untuk menyenaraikan saham biasanya di New York Stock Exchange di bawah simbol KING. Jumlah saham yang akan ditawarkan dan julat harga bagi tawaran itu belum lagi ditentukan," kata firma itu dalam satu kenyataan. - AFP

Rusuhan berdarah di Bangkok

Posted: 18 Feb 2014 11:52 AM PST

anggota polis Thailand berlindung selepas berlaku letupan semasa pertempuran dengan penunjuk perasaan antikerajaan dekat bangunan Rumah Kerajaan di Bangkok, semalam. - REUTERS

BANGKOK 18 Feb. - Sekurang-kurangnya empat orang terbunuh ketika pasukan keselamatan Thailand bertempur dengan penunjuk perasaan antikerajaan untuk merampas kembali bangunan kerajaan yang dikepung penunjuk perasaan, di sini hari ini.

Berpuluh-puluh orang turut cedera termasuk empat anggota polis dalam pertempuran itu, selain sejumlah penunjuk perasaan ditahan pihak berkuasa,

Sebaik-baik pasukan keselamatan yang dilengkapi cota dan kelengkapan perlindungan diri menggempur bangunan itu, bunyi tembakan dan letupan turut kedengaran di sebuah kawasan bersejarah di bandar ini yang terletak berdekatan kawasan pelancongan.

Pegawai polis, Leftenan Jeneral Prawut Thavornsiri berkata, seorang anggota polis dan tiga penunjuk perasaan disahkan terbunuh dalam pertempuran itu.

Sumber pusat perubatan melaporkan, seramai 64 orang cedera dalam pertempuran itu selepas penunjuk perasaan enggan mematuhi arahan polis agar meninggalkan kawasan pejabat Perdana Menteri, Yingluck Shinawatra dalam tempoh sejam.

Sehari sebelum itu, penunjuk perasaan membina kubu pertahanan di hadapan pintu pagar bangunan berkenaan menggunakan guni pasir yang diisi simen.

Ketua Majlis Keselamatan Negara, Paradorn Pattanatabut berkata, kira-kira 100 penunjuk perasaan ditahan di beberapa lokasi berbeza di kompleks Kementerian Sumber Tenaga atas kesalahan melanggar perintah berkurung.

Ini merupakan kali pertama pihak berkuasa Thailand menangkap ramai penunjuk perasaan sejak bantahan antikerajaan yang diadakan secara besar-besaran tiga bulan lalu bagi mendesa Yingluck dan kepimpinannya berundur.

Kumpulan penunjuk perasaan antikerajaan mahu Yingluck menyerahkan kuasa kepada kerajaan sementara yang dipilih oleh rakyat bagi mengatasi masalah rasuah dan penyalahgunaan wang rakyat sebelum pilihan raya diadakan. - AGENSI

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat