{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Dalam Negeri

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Dalam Negeri


MH370: Jangan dengar maklumat tidak sah

Posted: 30 Mar 2014 01:41 AM PDT

Oleh MUHAMAD AIMY AHMAD

BATU PAHAT 30 Mac - Orang ramai diminta hanya mendengar laporan rasmi yang dikeluarkan kerajaan dan pihak berkuasa berhubung tragedi menimpa pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370.

Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Ab. Aziz Kaprawi berkata, taklimat media yang disampaikan Pemangku Menteri, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein adalah maklumat tepat tanpa menyembunyikan sebarang fakta.

Menurutnya, laporan di media sosial termasuk laman-laman blog yang bukannya kenyataan rasmi oleh kerajaan adalah maklumat yang tidak disahkan.

"Taklimat menteri yang disampaikan setiap hari adalah maklumat terkini dan sebarang andaian hanya akan menambahkan kesengsaraan keluarga penumpang dan anak kapal," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas merasmikan Pasar Tani baharu di Dataran Kompleks Niaga, Parit Raja di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

PM lancar projek pembangunan baharu Langkawi

Posted: 29 Mar 2014 08:31 PM PDT

LANGKAWI 30 Mac - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini melancarkan projek pembangunan terbaharu Langkawi membabitkan pelan induk Perdana Quay di Teluk Burau di sini dalam usaha merancakkan lagi industri pelancongan negara ini.

Projek yang membabitkan nilai kasar pembangunan RM4 bilion itu julung kali melibatkan pembangunan bersepadu seperti pusat komersial, hotel, perumahan dan pusat membeli belah dalam usaha menjadikan pulau ini destinasi pelancongan terkemuka antarabangsa setaraf Phuket dan Bali.

Pada majlis sama Perdana Menteri turut melakukan upacara pecah tanah bagi resort mewah The Burau Langkawi yang menjadi sebahagian daripada projek ini.

Projek dibangunkan oleh pemilik terbesar rangkaian hotel negara ini, Tradewind Corporation Bhd. (TCB) di atas tanah seluas 97.12 hektar di Pantai Kok dan Teluk Burau.

Hadir sama pada majlis, bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir.

Projek pembangunan tersebut akan melalui enam fasa dan dijangka siap pada 2015 sementara The Burau pula pada 2017. - UTUSAN ONLINE

Insiden MH370 tidak jejas industri pelancongan negara - PM

Posted: 29 Mar 2014 08:30 PM PDT

LANGKAWI 30 Mac - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini memberi jaminan insiden pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 tidak akan menjejaskan industri pelancongan negara.

Perdana Menteri berkata demikian di majlis pelancaran projek pembangunan terbaharu Langkawi membabitkan pelan induk Perdana Quay di Teluk Burau di sini dalam usaha merancakkan lagi industri pelancongan negara.

Kata beliau, kerajaan akan terus melaksanakan pelbagai pelan pembangunan pelancongan di negara ini termasuk di Langkawi yang dianggap permata negara. - UTUSAN ONLINE

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat