{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Megabait

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Megabait


Lenovo Vibe X

Posted: 30 Mar 2014 10:37 PM PDT

Oleh NOOR DIANA AZIS

Khoo Hung Chuan, (tengah) bersama-sama Pengurus Kanan Jualannya, Chua Chiang Song (dua dari kiri) serta Pengurus Jualan Bahagian Telefon Pintar, Foo Mun Yee serta dua orang model menunjukkan telefon pintar Lenovo Vibe X pada majlis pelancarannya di ibu negara baru-baru ini.

SYARIKAT peralatan teknologi terkemuka, Lenovo baru-baru ini bekerjasama dengan Celcom Axiata Berhad, Vibe Z yang merupakan telefon pintar LTE 4G pertama mereka.

Dilengkapi dengan teknologi tercanggih industri mudah alih, peranti tersebut dipacu oleh pemproses berprestasi tinggi Qualcomm Snapdragon 800 Quad-core 2.2 giga herz (GHz) beserta sistem operasi Android 4.3 Jelly Bean.

Mempunyai paparan seluas 5.5 inci berdefinisi penuh (HD) dengan ukuran dimensi 149 x 77 x 7.9 milimeter (mm), Vibe Z berkebolehan untuk menampung storan binaan dalam sehingga 16 giga bait (GB).

Selain itu, telefon bimbit pintar ini diturut diperkasakan dengan fungsi kamera belakang mencecah 13 megapiksel (MP) dan kamera depan 5 MP yang dimuatkan dalam binaan seberat 147 gram.

Menurut Pengurus Besar Negara Lenovo Malaysia, Khoo Hung Chuan, menerusi kerjasama yang diadakan bersama Celcom, pihaknya memiliki hak eksklusif untuk melancarkan Vibe Z sebulan lebih awal daripada tarikh rasmi pemasarannya di negara ini iaitu pada 15 April ini.

Dengan kerjasama ini, kami berharap agar Vibe Z memberikan sambungan Internet dan juga rangkaian LTE terbaik selain pengalaman peranti mudah alih yang luar biasa," katanya pada majlis memperkenalkan Vibe Z di ibu negara baru-baru ini.

Selain itu menurut Ketua Pemasaran Peranti dan Pembangunan Produk Celcom, Noora Mat Rifin, pihaknya menawarkan telefon pintar itu pada harga serendah RM988 untuk kontrak 24 bulan mengikut pelan mPro atau mPro Plus Celcom First.

Pelan yang dipakej bersama tawaran data dan suara terbaik itu menawarkan kapasiti data 5 GB bagi memenuhi keperluan data mudah alih pengguna.

Vibe Z akan mula dijual di rangkaian kedai milik Lenovo Smartphone Retail Partners bermula 15 April pada harga pasaran RM1,799.

Bagi mereka yang inginkan maklumat lanjut boleh hubungi talian 1800-88-7148 atau layari laman web www.lenovo.com/my.

Memori tambahan peranti android™

Posted: 30 Mar 2014 10:37 PM PDT

Sebarang peranti menggunakan android boleh memanfaatkan DataTraveler microDua.

Kingston menawarkan sesuatu yang baharu kepada pengguna apabila memperkenalkan peranti sokongan memori kepada telefon pintar dan tablet yang menggunakan platform Android, DataTraveler microDuo (DT microDuo).

Merupakan gabungan USB dan pemacu singkat (flash drive) USB mikro, DT microDuo direka lebih kecil tetapi mampu menawarkan ruangan penyimpanan yang besar.

Unit penyimpanan DT microDuo mampu mencecah sehingga 64GB merupakan antara kelebihan yang ditawarkan yang amat berguna kepada pemilik peranti Android seperti telefon pintar dan tablet.

Tambahan pula, kedua-dua peranti tersebut kini semakin kurang dihasilkan engan kelebihan slot kad mikro SD.

Pemacu itu boleh digunakan bersama mana-mana peranti yang memiliki USB OTG (On-The-Go) dengan kemudahan dua hala membolehkan penggunanya memindahkan data tanpa perlu disambung kepada komputer.

Kebanyakan telefon pintar dan tablet android masa kini digunakan untuk merakam lebih banyak imej dan video definisi tinggi (HD) pada kadar resolusi yang tinggi menjadikan ruangan memori sedia ada tidak mencukupi.

Malah, terdapat sesetengah peranti itu mampu merakamkan video 4K menjadikan penggunaan pemacu binaan luar tersebut amat relevan.

Menurut Pengarah Jualan Rantau Asia Pasifik Kingston, Nathan Su, DT microDuo merupakan peneman terbaik kepada telefon pintar atau tablet.

Gajet ini membantu pengguna menyimpan data dengan lebih selamat ketika bergerak, menyediakan ruangan yang lebih besar serta memudahkan tugas memindahkan data antara peranti.

Bersama gaya dan reka bentuknya yang memiliki gegelung utama binaan dalam dan juga penutup yang boleh dipusing menjadikan DT microDuo antara unit penyimpan data yang amat sesuai untuk dibawa ke mana-mana juga anda pergi,"ujarnya.

Katanya, pengembara boleh membawa bersama segala muzik serta video kegemaran mereka dalam perjalanan sama ada melancong mahupun melaksanakan tugasan kerja tanpa perlu risau memori peranti mereka sarat dengan data tersebut.

DT microDuo tersedia dalam tiga kategori storan iaitu 8GB, 16GB, 32GB dan 64GB dan untuk maklumat lanjut, anda boleh melayari laman web Kingston di www.kingston.com/otg/compatibility.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat