{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Sukan

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Sukan


Sarawak kejutkan Terengganu, JDT raih tiga mata

Posted: 11 Apr 2014 07:16 PM PDT

KUALA LUMPUR 11 April - Sarawak meranapkan impian Terengganu untuk bergelar pendahulu Liga Super selepas menumpaskan skuad Penyu 2-1 di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu hari ini.

Gol sendiri pemain pertahanan PKNS, Mohd. Aminuddin Mohd. Noor seawal minit kedua pula membolehkan Johor Darul Ta'zim menang 1-0 di Stadium Tan Sri Haji Hassan Yunos, Larkin.

Sarawak terlebih dahulu membuka tirai jaringan menerusi S.Chanturu pada minit kedua, namun tuan rumah menyamakan kedudukan pada minit ke-36 menerusi jaringan sendiri pemain Sarawak, Junior Eldstal yang berpunca daripada sepakan sudut.

Ketika Terengganu ghairah mencari gol kemenangan, anak-anak buah Robert Alberts menghukum kealpaan benteng tuan rumah pada babak kedua apabila Ryan Griffiths memberikan gol yang cukup berharga pada minit ke-75 menerusi hantaran Mazwandi Zakaria.

Dalam aksi Liga Perdana, PDRM mengukuhkan cengkaman pendahulu dengan menundukkan SPA 3-0 di Stadium Hang Jebat, Melaka, petang tadi. - UTUSAN ONLINE

KEPUTUSAN

Liga Super

Terengganu 1 Sarawak 2

JDT 1 PKNS 0

Liga Perdana

PBAPP 1 Sabah 0

Felda United 3 DRB-Hicom 2

N.Sembilan 2 Perlis 0

Kedah 1 UiTM 1

SPA FC 0 PDRM 3

JDT II 3 P. Pinang 2

Sultan Ahmad Shah berundur?

Posted: 11 Apr 2014 12:28 PM PDT

Oleh MUHAMMAD DAYNE AZMIN
dayne.ghazali@utusan.com.my

Kiri SULTAN Ahmad Shah, Tengku Abdullah

KUALA LUMPUR - Seminggu sebelum nama calon yang bakal bertanding di Kongres Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) diumumkan, pelbagai spekulasi semakin rancak berlegar terutama bagi jawatan Presiden yang disandang oleh Sultan Ahmad Shah sejak 30 tahun yang lalu.

Biarpun baginda masih belum menyatakan sebarang pendirian akan mempertahankan jawatan pada penggal 2014-2018 yang mencetus banyak persoalan, namun tindakan Persatuan Bola Sepak Pahang (PBNP) yang meletakkan Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah sebagai calon Presiden bagaikan memberi isyarat bahawa Sultan Ahmad Shah mungkin tidak akan mempertahankan jawatan.

Dengan jumlah sebanyak 12 pencalonan diterima oleh Tengku Abdullah, ia memberikan satu signifikan tersendiri bahawa akan ada perubahan yang berlaku pada badan induk bola sepak negara itu selepas 25 Mei ini.

Daripada 12 ahli gabungan yang mencalonkan Tengku Abdullah, PBNP adalah salah satu daripada badan gabungan tersebut malahan mereka antara yang terakhir menghantar borang pencalonan kepada Sekretariat FAM.

Walaupun ini belum memberikan sebarang petanda yang jelas sama ada Sultan Ahmad Shah akan mempertahankan jawatannya atau tidak namun ia memberikan sedikit petanda bahawa Tengku Abdullah akan bergelar Presiden FAM kali ini," kata sumber berkenaan.

Pada sidang akhbar di Istana Pahang, Khamis lalu, Sultan Ahmad Shah meminta semua pihak bersabar dan tunggu sehingga 19 April ini iaitu pada mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif terakhir bagi menyatakan jawapan sama ada baginda bertanding atau sebaliknya.

Namun, baginda bersikap terbuka sekiranya ada mana-mana pihak mahu mencabarnya sambil menganggap di sebuah negara yang bebas, semua orang layak berbuat demikian.

Sultan Ahmad Shah difahamkan menerima lima pencalonan sementara Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang dikhabarkan akan menarik diri meraih tiga pencalonan.

Bagi kerusi Timbalan Presiden, PBNP mencalonkan Presiden Persatuan Bola Sepak Sarawak (FAS), Datuk Sudarsono Osman dan Naib Presiden FAM, Datuk Seri Afandi Hamzah.

Presiden Persatuan Bola Sepak Perak (Pafa) Datuk Zainol Fadzi Paharuddin dan Setiausaha Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang, Dato' Mohd Junid Mohd Noor menjadi antara muka baru untuk dicalonkan sebagai Naib Presiden selain penyandang, Datuk Seri Subahan Kamal.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat