{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Dua mati tertimbus

Posted: 27 Dec 2012 01:05 AM PST

SUNGAI PETANI: Dua pekerja kontrak maut apabila tertimbus dalam runtuhan tanah ketika sedang melakukan kerja memasang saluran paip bawah tanah di tapak projek perumahan di Ambangan Height, Bandar Amanjaya, dekat sini, hari ini.

Kejadian berlaku kira-kira jam 10.30 pagi ketika mangsa, S Saravanan dan P Mogan, 39, yang juga warga tempatan bersama dua pekerja lain berada dalam sebuah lubang kumbahan sedalam 10 meter.

Bagaimanapun, secara tiba-tiba bahagian tengah antara dua lubang itu yang tidak dikorek runtuh lalu menimbus dua pekerja yang tidak sempat melarikan diri, manakala dua pekerja lain berjaya menyelamatkan diri.

Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Sungai Petani, Rosdi Ismail berkata, pihaknya menerima panggilan pada jam 10.58 lalu dua jentera bersama 13 anggota dan pegawai bergegas ke lokasi kejadian.


Menurutnya, sebaik tiba, mereka mendapati satu daripada dua lubang berkenaan sudah dipenuhi dengan runtuhan tanah, dan beberapa pekerja dengan dibantu seorang jentera pengorek cuba menyelamatkan dua mangsa yang terperangkap.


"Pasukan penyelamat kemudian mengorek runtuhan tanah menggunakan jentera pengorek itu, dan memerlukan hampir satu jam sebelum berjaya menemui mayat Saravanan dalam keadaan terduduk, manakala mayat Mohan ditemui berhampiran mayat Saravanan dalam keadaan terbaring.

"Mayat Saravanan dibawa naik ke atas pada jam 12.10 tengah hari, manakala mayat Mohan dibawa naik ke atas pada jam 12.32 tengah hari. Kami turut berdepan sedikit masalah kerana tanah merah yang menimbus kedua-dua mangsa agak keras, selain turut menggunakan peralatan skop dan cangkul," katanya.

Mayat kedua-dua mangsa kemudian dibawa ke Jabatan Forensik Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH), di sini, untuk bedah siasat.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/27



Goncang bayi sampai koma

Posted: 26 Dec 2012 02:05 PM PST

PADANG BESAR: Seorang bayi perempuan berusia 38 hari kini terlantar koma di Hospital Tuanku Fauziah (HTF), Kangar dipercayai akibat didera termasuk digoncang badannya dengan kuat oleh bapa kandungnya.

Mangsa yang dikenali Sofia Juliana dimasukkan ke hospital itu jam 5 pagi Isnin lalu, selepas mengalami sawan dan tidak sedarkan diri selepas diperlakukan dengan kasar termasuk ditepuk belakang badan dengan kuat oleh bapanya berusia 20-an.

Difahamkan, bayi itu diperlakukan sedemikian selepas bapanya berang kerana dia tidak berhenti menangis.

Datuk mangsa, Mahamud Hassan, 58, ketika menceritakan perbuatan tidak berperikemanusiaan lelaki terbabit berkata, dia juga percaya anak perempuannya yang juga ibu mangsa, Junita Mahamud, 23, turut dipukul suaminya jika dia cuba menghalang perbuatan mendera bayi mereka itu.


Mahamud dari Jalan Padang Besar, dekat sini, berkata, dia diberitahu mengenai kejadian itu oleh abang Junita ketika berada di Songkhla, Thailand.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/27



Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat