{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda bukit sagu - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda bukit sagu - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

<b>felda bukit sagu</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda bukit sagu</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 01:37 AM PDT

Blog Felda: <b>felda bukit sagu</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 01:31 AM PDT

Ceramah Bob Lokman Di <b>Felda Bukit</b> Goh Anjuran PAS "Paya Besar <b>...</b>

Posted: 20 Jun 2011 12:08 AM PDT

KUANTAN, 21 Jun - Sambutan terhadap ceramah Bob Lokman (foto) di Felda Bukit Goh dekat sini malan tadi agak tidak mengecewakan, biar pun ia diadakan dalam sebuah tanah rancangan Felda yang sudah pastinya menjadi kubu kuat UMNO BN selama ini. Bekas Pengkritik Raja Lawak dan Pengacara Rancangan Teksi Tunai Astro, yang kini telah bersama dengan Parti Islam SeMalaysia (PAS) bercerama bersama pimpinan PAS setempat iaitu Ustaz Suhaimi Md Saad (Naib Ketua PAS Indera Mahkota) dan juga Cikgu Sulaiman Md Derus (Timbalan YDP PAS Kawasan Kuantan) jam 9.00 malam ini. Sebelum itu, penulis lirik lagu "Isabella" nyanyian kumpulan rock Search itu telah rakyat bersama dalam satu majlis ramah mesra dan Hi-Tea bersama rakyat di Warung Pak Abu, Felda Bukit Sagu 2 pada jam 5.00 petang semalam. Beliau kemudian akan menyampaikan tazkirah Maghrib di Masjid Kg.Panching, Jalan Sungai Lembing pada jam 7.30 malam sebelum ke pentas ceramah. Program adalah anjuran PAS Kawasan Paya Besar. Dalam ceramahnya, Bob sekali lagi membongkarkan rahsia kenapa beliau memilih PAS sebagai landasan perjuangannya. "Biar pun saya mendapat berbagai tohmahan dan kritikan yang di facebook saya, namun bagi saya itulah perjuangan. Saya gembira dengan apa yang saya lalui sekarang. Saya tidak pernah kata sertai PAS sebagai landasan untuk ke syurga, itu adalah tuduhan yang dibuat oleh mereka yang kecewa dengan keputusan saya. Mereka tergamak menghina agama dengan mengeluarkan kenyataan seperti itu. Bagi saya, PAS adalah landasan terbaik untuk saya meneruskan sisa-sisa hidup ini.


Antara sebahagian orang ramai yang hadir ke ceramah Bob malam tadi

Syed Ali SGM dan isteri juga hadir, buku beliau yang turut dipromosikan
Selama bertahun-tahun saya terjebak dengan dunia hiburan yang penuh maksiat dan kini dipenghujung usia tibalah masanya untuk saya kembali ke landasan kebenaran. Selama ini juga memang saya sering bergaul dengan ustaz-ustaz PAS, cuma sekarang saya membawa diri serta keluarga mendaftar sebagai ahli PAS. Saya tidak kecewa dengan hala tuju perjuangan yang saya lakukan ini. Semoga Allah memberi kekuatan kepada saya untuk terus berjuang", kata Bob Lokman. Dalam ceramahnya juga Bob banyak mengajak orang ramai supaya menjadi orang Islam yang lebih bertaqwa seperti yang dituntut oleh agama. Baginya kerajaan yang ada hari ini, banyak merosakkkan minda umat Islam dengan menyajikan berbagai-bagai bentuk hiburan yang melalaikan, hingga generasi muda alpa dengan tanggungjawab mereka terhadap Islam. "Kini saya tidak lagi mendapat tawaran berlakon selepas beralih arah. Maya Karin sudah tidak hubungi saya lagi sekarang", kata Bob secara berseloroh. Sementara itu, sebelum Bob berceramah terlebih dahulu Cikgu Sulaiman Md Derus memulakannya. Beliau banyak mengulas tentang isu penyelewengan dan ketirisan yang berlaku dalam pentadbiran kerajaan BN terutamanya di negeri Pahang. Banyak isu yang dibongkarkan untuk menyedarkan rakyat kenapa perlunya mereka membuat perubahan dalam Pilihanraya Umum Ke-13.

[Naib Ketua PAS Kawasan Indera Mahkota, Ustaz Suhaimi Md Saad pula lebih banyak membongkarkan isu Lynas kepada orang ramai. Masing-maisng terpegun melihat penerangan berfakta beliau yang turut menggunakan LCD Projector itu. Banyak rahsia tersembunyi yang masih belum terjawab dalam isu Lynas telah didedahkan. Ternyata sambutan program ceramah anjuran PAS Paya Besar malam tadi berjaya mencapai matlamat. Sambutan hangat yang ditunjukkan oleh orang ramai membuktikan bahawa rakyat Pahang ternyata mahukan perubahan. Biarpun lokasi adalah dalam kawasan Felda, namun ternyata para peneroka dan generasi kedua sudah semakin berani untuk menyatakan bantahan sebenarnya. Tahniah dan syabas kepada tuan rumah kerana berani mengadakan program tersebut dirumahnya. Difahamkan, sebelum ini ceramah oleh Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu juga telah diadakan di lokasi yang sama. Perubahan harus dilakukan demi generasi akan datang].

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Blog Felda: <b>felda bukit sagu</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jun 2011 01:46 AM PDT


Ceramah pilihan terdekat

Posted: 19 Jun 2011 10:38 PM PDT

20 Jun (Isnin, 9 malam)
Rumah Pakde Musa, Kg Paya Keladan Temerloh

20 Jun Bersama Bob Lokman
1. 5 ptg: Hi-Tea dan ramah Mesra, warung Pak Abu Felda Bukit Sagu 2, Kuantan.
2. 7.30 malam: Tazkirah di Masjid Kg Panching, Jln Sg. Lembing
3. 9 malam: Ceramah Umum
• Bob Lokman
• Suhaimi Saad
• Sulaiman Md Derus
Felda Bukit Goh

21 Jun Ceramah sempena pelancaran borang Felda Pln.
• Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man
• Mazlan Aliman
• Ust Shahril Azman
(Selasa – 9 malam)
Felda Jengka 20

22 Jun Ceramah sempena pelancaran borang Felda Pln.
• Mazlan Aliman
• Dr Hamzah Jaafar
• Syed Ali Badaruddin
(Rabu – 9 malam)
Felda Sungai Retang, Jerantut

23 Jun Ceramah sempena pelancaran borang Felda Pln.
• Mazlan Aliman
• Dato' Fauzi Rahman
• Syed Ali Badaruddin
• Hj Baqi Othman
(Khamis – 9 malam)
Felda Jengka 3, Maran

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat