{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda tenggaroh - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda tenggaroh - Google Blog Search


Blog Felda: <b>felda tenggaroh</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Nov 2012 03:14 PM PST


Anak <b>Felda Tenggaroh</b> 3: Sekadar merenung kenangan.....

Posted: 13 Nov 2012 04:36 AM PST

Assalamualaikum... Salam satu Malaysia... Sudah lama aku tak update blog ni.. Almaklumlah busy sangat2.. kadang2 lupa juga yang aku ni ada blog sendiri. Pada hari khamis yang lepas, 08/11/2012 aku telah diberitahu oleh kawan sekerjaku yang juga budak Tenggaroh 3, Shaiful Fahmi Bin Ahmad bahawa pada malam 07/11/2012 Encik Salleh Bin Kordi dan juga isteri keduanya Cik Ana No 19, Blok 2 Felda Tenggaroh 3, telah kembali ke rahmatullah kerana kemalangan jalanraya di Felda Tenggaroh 2. Innalillahiwainnailahirajiun... Dari Allah kita datang, kepadanya kita kembali.. Takziah aku ucapkan kepada Ayu dan juga Ariff di atas pemergian mereka kerana Allah s.w.t lebih menyayangi mereka. Kini mereka menjadi anak Yatim Piatu dan aku berharap agar masyarakat sekitar dapat mengambil berat akan keadaan mereka lebih-lebih lagi Ayu yang dikhabarkan mempunyai penyakit misteri. Aku masih ingat lagi.. Kalau tak silap aku la dalam awal bulan 10, aku berjumpa dengan pasangan ini sedang menjamu selera di sebuah kedai makan di Mersing yang secara kebetulan aku sekeluarga juga ingin menjamu selera di tempat itu. Mereka begitu mesra dan mendukung anakku serta mensedekahkan duit sebanyak RM10 kepada anakku itu serta Allahyarhamah cik Ana berkata yang dia tidak pernah melihat anakku dan itu kali pertama dia melihatnya dan tidakku sangka itu juga adalah kali terakhir dia melihat anakku dan juga aku... Aku amat mengenali kedua-dua individu tersebut.. Allahyarham Encik Salleh Bin Kordi tidak asing lagi padaku kerana aku mengenali beliau sejak dari tahun 2006 lagi apabila beliau meminjam dengan pihak TEKUN dan pinjaman itu diurus olehku.. malah beliau sering menghubungiku apabila berada di mersing dan juga apabila memasang kepuk nisan di sekitar daerah Mersing dan juga Endau manakala Allahyarhamah cik Ana pulak... Aku kenali sejak dari aku kanak-kanak hingga la sekarang. Beliau seorang yang berbudi bahasa dan tutur katanya lemah lembut serta seorang yang tidak mudah marah.. Bila Amy khabarkan berita itu, aku sangat-sangat terkejut dan untuk kepastian aku menghubungi mak aku dan beliau mengiyakan berita tersebut.. Semoga mereka berdua aman di sana dan di tempatkan dikalangan hamba Allah yang beriman... Amin Ya Rabbal Alamin..

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat