{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Varia

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Varia


Berlatih bersama legenda bola sepak

Posted:

Berlatih bersama legenda bola sepak

Berlatih bersama legenda bola sepak

BINTANG bola sepak (duduk dari kiri) Phil Neal, Viv Anderson dan John Barnes berjenaka bersama seorang kanak-kanak yang mahu mendapatkan autograf.


HAMPIR 100 orang kanak-kanak berumur antara tujuh hingga 16 tahun berkumpul di Stadium Malawati, Shah Alam untuk bertemu dengan pemain bola sepak Liverpool Football Club, John Barnes dan Phil Neal bulan lalu.

Bukan mereka berdua sahaja yang hadir, malah kumpulan kanak-kanak itu turut dapat beramah-mesra dengan bekas bintang bola sepak Manchester United, Viv Anderson.

Acara klinik bola sepak yang dianjurkan oleh Standard Chartered Bank Malaysia Berhad (Standard Chartered) memberi pendedahan kepada kanak-kanak daripada pasukan yang berjaya mempertahankan kejuaraan.

"Tajaan kelab dan peluang membawa mereka ke sini untuk memberi tunjuk ajar kepada kanak-kanak merupakan detik yang terbaik bagi menghidupkan semangat kesukanan," kata Ketua Perhubungan Korporat Standard Chartered, Norliza Kamaruddin.

Kanak-kanak yang hadir pada hari itu terdiri daripada anak-anak klien bank, kakitangan kerajaan dan pengamal media.

Boleh disifatkan sebagai pengalaman sekali seumur hidup, mereka berpeluang mendapat tunjuk ajar secara terus daripada pemain legenda mengenai asas-asas bermain bola sepak, skil dan mengelecek.

Kanak-kanak yang hadir menzahirkan perasaan gembira, malah sudahpun teruja sebaik diberitahu bakal menyertai bengkel bola sepak itu.

Rata-rata daripada mereka terpesona dengan sifat humor yang ada pada pemain kelab bola sepak Eropah itu selain gembira kerana dapat mempelajari kemahiran bermain bola daripada bintang legenda.

"Kanak-kanak sangat bersemangat dan bersifat terbuka. Mereka sangat bagus dan saya kagum dengan kemahiran bermain bola sepak yang dimiliki mereka," kata Barnes.

Anderson yang turut bergembira sepanjang sesi bengkel dijalankan, menyifatkan bengkel tersebut sebagai sebuah memori indah untuk semua orang.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat