{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Felda Bukit Rokan - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

Felda Bukit Rokan - Google Blog Search


PROGRAM TRANFORMASI GENERASI BARU <b>FELDA</b>-PART 1 - amalinaathman <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2011 05:02 PM PST


Assalamualaikum semua.. selamat pagi.
da smggu amalina tak update blog.. ada tak yg baca blog nie??

skrg tiba masa untuk amalina update blog.. sebelum nie smggu amalina menghilang bila amalina kena pergi program anjuran felda.. so, sekarang nak cerita pasal kem tu laa.. nak tau?? klau nak tau baca smpai habis yerr??tapi amalina ringkaskan jerr crta nie.

amalina bertolak dari pejabat wilayah a.star pkul 10.30pm mcm tu laa.. smpai kt kem latihan polis bantuan felda bukit rokan pkul 9.45am. mmg letih gilerr..

srmai 278 ank/cucu peneroka felda yg menyertai program nie. time bhgi kumpulan tu amalina dapat group yg di beri nama stars generation. nama fasi kak nadia. ahli seramai 20 org iaitu are-peace,hafiz,rahman,aris,mujer,tengku,zul,lan,hanifah,hani, awe, nurul amalina, azimah, atiqah, ati, izzatun, noyie, nonot, sakinah, dan amalina athman.
dan ini laa kata2 semangat kami.
cuak tak cuak.. takut tak takut.. gentar tak gentar.. semua musuh kami tendang. we are the best. amount the rest. who are the best? SG the best.. tepuk2 kasih sayang, muahh.. tepuk2 kasih sayang, mmuahh. tepuk2 kasih sayang.. muah,muah,muahh.. sayang semua..

kalau nak tahu lagi nnt baca pulak yg part 2..


bukan manusia namanya jika kita tak pernah melakukan kesalahan.. termasuk saya. jika tersalah bicara.. maafkan lah saya..hidup ni kadang2 tak seperti yg di impikan..jalani hidup ini dgn penuh rasa syukur dan sabar..pasti kebahagiaan akn terpancar jua di akhir episod luka.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Eyen Tugiman: Rakan Muda Wawasan Desa

Posted: 22 Apr 2010 12:04 AM PDT

Ni merupakan program anak angkat,,aku nak sangat join bende ni dari taun satu tapi mase tu last2 minit dibatalkan,,xtau nape,,so aku amek peluang ni untuk join walaupun hanya aku sorang dak 3rd year,,hahaha,,ade aku kesah,,yang penting aku dapat rasa jadi anak angkat orang n dapat pengalaman berharga xsemua orang dapat,,Tapi cuak gak mula2,,ye r,,dengan keadaan aku berambut merah camni,,ape la kata orang kampung nanti,,lagi2 jangan la dapat keluarga yang alim2,,terbakar aku,,hahaha,,Kampung yang kitorang nak pegi ni ialah Felda Bukit Rokan, Gemenceh, Negeri Sembilan,, Program ni merupakan last program n projek yang aku join di UM,,huhuhu,,sedey,,

Jom bergambar sebelom pegi,,bersama geng baru,he3,,

Then bertolak ke felda tersebut,,bapak r,,xnak cam jauh lak,,dah r aku ni mabok,,nasib baik xterkeluar isi perot aku dalam bus,,huhuhu,,memang pedalaman gak r,,huhu,,samapi je cam oran tengok aku pelik jer,,Masa penyerahan anak angkat,,aku bukan main lagi doa jangan kene anak angkat tok imam,hahaha,,last2 aku dapat jadi anak angkat MC,,ngan 2 orang lagi aku xkenal,,dah xbest dah kat situ,,huhu,,nasib menyebelahi aku,,Ron tetibe sorang je jadi anak angkat family nie,aku pe lagi,,cepat2 r mintak tukar,,hahah,,Akhirnye duk 1 family ngan Ron,,Macam la aktiviti yang dilakukan kat situ,,Mancing ikan (walaupon aku xmancing),main bola (pon same,,jadi model jer kat tepi padang bak kata Kak dilla),,kacau dodol (pon xwat),cz aku kene p motivasi student Sekolah Menengah Bukit Rokan,,gile glamour aku kat skola tu,,penat melayan budak2 mintak no phone,,,arrrgghhh,,penat,,Then jumpe sorang dak kecik ni,,aku panggil die kecik je,,boleh2 die cakap aku ni shuffler,,gile ape,,aku nk shuffle pon xpandai,,hahaha,,tu yang terus baik ngan aku dak tu,,kalo mesej aku je mintak tolong ajar shuffle,,hahahaha,,aku pon nipu gak yang aku memang hebat shuffle,,kuang3,,Then xsempat nak balik sini pelbagai nombot telepon masuk,,penat aku nak melayan,,last2 boleh blah la,,habis kredit aku nak reply mesej korang,,huhuhu,,,


Dak yang tunjuk peace tu la kecik,,haha,,

Malam penutupan tu aku jadi MC bersama2 dak kolej satu,,sape ntah name die,,lupe,,depan TNC lagi,,last MC di UM,,hehe,,tapi best gak jadi MC yang ade orang2 besar ni,,cuak die lain macam sikit,,tapi bende yang paling bengang mase tu ialah teknikal,,sape yang pegi je tau cmne teknikel kat situ,,huhuhu,,sedey,,cite lain,,marah lak penduduk felda tu kalo baca,,Mama ngan akak angkat aku sangat2 la baik,,kadang2 mulut Kak Dilla cam kimak sikit carut aku,,hahahah,tapi xkesah,,diorang baik,,duk umah diorang xpenah rase lapow,,sikt2,,"pian,,makan,,"ron xde lak die nak panggil,,"pian,,dah bangun??,," aku lagi kene,,wawawa,,,tapi mama memang baik,,dah la anak2 pandai2 belaka,,sorang kat Jordan,,sorang lagi kat mesir,,hebat gile,,duk 4hari 3 malam kat umah diorang dah cukup epy gile r,,ngan perangai anak Kak Dilla yang hyperaktf sorang2,,sini gayut,,sana gigit,,situ tarik,,gile r,dah la 4 orang,,Mase nak blik mama bekalkan kuih Koci,,,sedap3,,,kak Dilla xbenti2 nak nangis,,Then ade la sorang dak kecik nie,,dari kat skola lagi cakap belt aku cantik,,last aku bagi je r kat die,,mau satu felda die bawak pusing,,hahaha,,then kecik datang gak,,aku bagi die jam aku,,huhuhu,,sebagai kenagan,,Rindu kat diorang,,n epy gile bersama Ronny,,buck,,sue,,solid,,nurul,,ainn,,hahaha,,korang memang best r,,n sorang lagi NIDA,,
Berposing di tepi kolam ikan,,hu3,,

Sue,,solid,,ronny,,buck,,aku,,

Ni la mama angkat aku,,cantik kan,,

Kak Dilla laser n adik-beradik angkatku, Ronny,,

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat