{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Felda pasoh - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

Felda pasoh - Google Blog Search


<b>Felda pasoh</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Mar 2011 11:43 PM PDT

Skim Rumah Pertamaku rezeki terpijak generasi belia

Skim Rumah Pertamaku rezeki terpijak generasi belia

JEMPOL 11 Mac - Golongan belia menyambut baik Skim Rumah Pertamaku yang dilancarkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan menyifatkan ia sebagai 'rezeki terpijak'.

Nor Siti Hajar Othman, 25, berkata, langkah yang dibuat kerajaan ini merupakan satu nikmat buat generasi muda untuk mendiami rumah sendiri, tanpa perlu menyewa lagi.

''Bukan semua belia mampu memiliki rumah sendiri apatah lagi nilai hartanah semakin meningkat naik sejajar dengan pembangunan kawasan sekitar.

''Peluang baik yang dinyatakan Perdana Menteri itu, merupakan satu kejutan buat kami yang mengimpikan sebuah rumah milik sendiri, kini semakin menjadi kenyataan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Katanya, bagi pasangan muda yang bakal mendirikan rumah tangga pula, inilah saat paling manis buat mereka kerana dapat memiliki rumah sendiri.

''Jika mereka mahu berkahwin, dari awal lagi boleh merancang untuk membeli rumah. Tidak perlulah bersusah payah menyewa. Terima kasih kepada kerajaan yang sentiasa memikirkan kebajikan generasi belia," katanya.

Sementara itu, Muhd. Izzat Mohd. Inda, 22, dari Felda Pasoh 2 dekat sini berkata, melalui skim ini mereka yang berpendapatan sederhana berpeluang tinggal di rumah sendiri.

''Pendekatan yang diambil oleh kerajaan ini serta formula yang bakal digunakan kelak hendaklah melihat kemampuan bayaran bulanan yang rendah supaya kami dapat melunaskannya tanpa sebarang masalah.

''Biarpun bilangan yang cuba mendapatkan rumah selepas ini dijangka bertambah, maka usaha di pihak pemaju juga hendaklah dipertingkatkan agar permintaan yang tinggi ini dapat dipenuhi," katanya.

Katanya, dia juga gembira kerana bayaran pendahuluan 10 peratus dilupuskan untuk memudahkan mereka memiliki rumah.

''Kadangkala dengan gaji yang rendah untuk mendapatkan 10 peratus dari nilai rumah berkenaan pun sukar untuk dipenuhi. Kami gembira kerana kerajaan membantu menyelesaikan kemelut yang dihadapi ini," katanya.

Norazuin Parmin, 25, pula menyifatkan pelaksanaan Skim Rumah Pertamaku ini telah menterjemahkan dengan baik gagasan 1Malaysia iaitu rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan.

''Saya tidak sabar untuk memiliki rumah ini. Ini adalah hadiah paling bermakna diberikan kerajaan buat generasi muda.

''Jadi, saya berpendapat generasi muda perlulah meraih peluang ini sebaik mungkin demi masa hadapan yang lebih terjamin," jelasnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat