{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Dua penyamun ‘tukar’ jadi jaga

Posted: 25 Sep 2012 03:59 PM PDT

KAJANG: Dua daripada 15 lelaki yang memecah masuk sebuah pusat pameran kereta di Sungai Long, di sini, awal pagi semalam, berlakon sebagai pengawal keselamatan selepas menawan dua pengawal di situ sebelum melarikan lima kenderaan Honda bernilai lebih RM700,000.

Dalam kejadian jam 1 pagi itu, kumpulan penjenayah terbabit yang merancang rapi kegiatan mereka berpecah kepada tiga kumpulan sebelum masuk dalam premis berkenaan yang baru dibuka awal tahun ini.

Sumber polis berkata, selepas masuk dalam premis itu melalui pintu belakang mereka mengikat dua pengawal keselamatan dan memaksa mereka menanggalkan baju seragam.

"Dua daripada penjenayah terbabit memakai seragam itu dan terus ke pondok pengawal keselamatan untuk berpura-pura mengawal pos itu.


"Pada masa sama rakan mereka yang lain menyelongkar pejabat dan peti simpanan pusat pameran itu," katanya, semalam.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/26


Mencungap minta tolong

Posted: 25 Sep 2012 03:59 PM PDT

YAN: "Saya nampak darah memancut keluar dari lehernya ketika dia menggoncang pagar rumah saya minta bantuan," kata Rohani Omar, 54, saudara kepada Jamaliah Ali, 55, yang parah akibat dikelar di leher dalam kejadian samun di Kampung Teroi, di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.20 pagi itu, mangsa yang ketika itu tinggal bersendirian berlari melalui pintu dapur rumahnya untuk meminta pertolongan sebelum dia rebah di depan pintu rumah saudaranya itu dengan darah masih keluar di lehernya.

Mangsa dipercayai sempat berlari sejauh 20 meter meminta pertolongan sebelum rebah tidak sedarkan diri berikutan hilang banyak darah.

Difahamkan, mangsa yang belum berkahwin tinggal bersama keluarga adiknya, namun ketika kejadian adiknya keluar menghantar anak ke sekolah, manakala adik iparnya bekerja sebagai pengawal keselamatan.


Rohani berkata, ketika itu dia memandikan bapanya yang lumpuh di bilik air di belakang rumahnya sebelum dikejutkan dengan bunyi goncangan pintu pagar rumah yang kuat.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/26


Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat