{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Punggung lebam ‘diketuk-ketuk’

Posted: 27 Sep 2012 04:56 PM PDT

GOMBAK: "Selepas berbaring, perawat itu meletakkan ranting kayu di celah kaki dan mengepit menyebabkan saya menjerit kesakitan. Tapi, dia tak peduli dan terus mengetuk seluruh tubuh saya termasuk muka dan kepala dengan ranting kayu selama dua jam.

"Tidak tahan diperlakukan sedemikian, saya minta dia berhenti, namun tak dilayan kerana dia mendakwa ada syaitan dalam tubuh saya yang perlu dihalau dengan menggunakan kaedah itu."

Itu kata wanita dikenali sebagai Linda, 42, yang lebam teruk di beberapa anggota tubuh terutama punggung selepas menerima rawatan di sebuah pusat perubatan alternatif, dekat sini, yang menggunakan kaedah 'ketuk-ketuk.'

Tidak puas hati dengan layanan diterimanya, Linda yang terpaksa menerima rawatan di hospital turut membuat laporan polis.


Linda mendakwa dia musykil dengan kaedah digunakan pusat rawatan terbabit kerana lelaki yang memberi rawatan turut menghalangnya membaca ayat suci al-Quran.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/28


Tak hirau ditembak

Posted: 27 Sep 2012 04:56 PM PDT

KUALA LUMPUR: "Walaupun terkena tembakan, saya masih sempat melepaskan beberapa das tembakan ke arah kereta dinaiki penjenayah terbabit sebelum pengsan," kata anggota polis Unit Peronda (MPV), Koperal R Subramaniam, 52, yang cedera di perut selepas ditembak empat lelaki dalam kejadian di Jalan Kuchai Lama, di sini, kelmarin.

Beliau yang ditemui di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), di sini, semalam, berkata, sebaik dua daripada empat lelaki terbabit melepaskan tembakan ke arahnya dan rakan setugas, Koperal Nor Azlan Abu Bakar, 41, mereka membalas tembakan itu sehingga dia akhirnya rebah tidak sedarkan diri.

"Kejadian berkenaan langsung tidak mematahkan semangatnya untuk terus menjalankan tugas menjaga keselamatan negara," katanya ketika ditemui selepas menerima lawatan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, semalam.

Beliau yang sudah 31 menjadi anggota polis, akan terus berbakti dengan pasukan dan negara.


Sementara itu, Ismail berkata, polis bangga dengan keberanian dua anggota terbabit yang sanggup mempertaruhkan nyawa dalam menjalankan tugas membanteras jenayah di negara ini.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/28


Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat