{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


‘Sekepala’ buat noda

Posted: 28 Sep 2012 03:50 PM PDT

Oleh Muhd Izawan Baharin, Nurul Huda Kosnon, Shahrul Redzuan Zulkifli dan Rizanizam Abdul Hamid
am@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Keutamaan mereka ialah hiburan dan mendapatkan wang dengan cara mudah. Itu cara hidup segelintir pasangan suami isteri di ibu kota yang 'sekepala' menjalani kehidupan yang disifatkan golongan terbabit amat bahagia biarpun diselubungi noda.

"Isteri saya pernah kerja sebagai pelayan pelanggan (GRO) dan saya beri keizinan kerana pendapatannya lumayan, boleh cecah sehingga lebih RM10,000 sebulan.

"Lagipun, saya minat hiburan dan suka lepak dengan kawan mendengar muzik," kata lelaki yang hanya mahu dikenali sebagai Man, 37.

Man yang mendakwa hanya bekerja sendiri berkata, dia dan isterinya, Liza, 28, baru berkahwin lima bulan lalu.


"Tapi, isteri saya baru saja berhenti kerja sebagai GRO sejak sebulan lalu kerana kini dia hamil lima minggu," katanya.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/29


Mati di pangkuan rakan

Posted: 28 Sep 2012 03:50 PM PDT

ALOR GAJAH : "Saya melompat keluar selepas menyedari gegaran kuat pada traktor yang terhoyong-hayang sebelum hilang kawalan lalu menjunam ke dalam gaung.

"Ketika itu saya lihat tayar kiri traktor tercabut manakala pemandu serta rakan saya (mangsa) terpelanting di laluan di sebelah bawah bukit sebelum traktor itu menghempap mereka."

Demikian kata Ibrahim Baharudin, 44, selepas seorang rakannya, Basri Hasan, 44, maut dihempap traktor dipandu seorang lagi rakannya dikenali sebagai Arifin berusia 40-an di sebuah ladang di Brisu, di sini, petang kelmarin.

Menurutnya, dia sempat memangku Basri selama beberapa minit sebelum rakannya itu meninggal dunia tidak lama kemudian kerana kecederaan parah manakala Arifin turut cedera parah.


Difahamkan, kejadian berlaku kira-kira jam 5 petang ketika mereka dalam perjalanan pulang ke rumah kongsi selepas selesai bekerja.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/29


Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat