{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Hiburan

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Hiburan


Mahu kembali gegar industri

Posted: 09 Sep 2013 10:33 PM PDT

Oleh MOHD. KHAIRUL MOHD. ALI
Gambar AZLIZA HAILANI

Lan yakin Kristal bakal kembali gegar industri seni tanah air.

KETIGA-TIGA individu ini pernah mencipta nama dalam bidang seni suara tanah air. Populariti yang diraih mereka juga tidak kurang hebatnya. Namun sejak dua tiga tahun kebelakangan ini, aura yang dimiliki mereka seakan-akan menyepi.

Namun begitu, Siti Nordiana, Syura dan Lan Kristal masing-masing kini sedang giat berusaha untuk kembali mengukuhkan namadalam bidang yang pernah menjadi cinta pertama sebelum ini.

Jelas Lan atau nama sebenarnya Mohd. Razlan Mohamed Yosof, meskipun namanya semakin tenggelam sejak kebelakangan ini, tetapi itu tidak bermakna dia sudah tidak aktif dalam bidang nyanyian.

"Benar, populariti yang pernah saya dan kumpulan Kristal kecapi dahulu sudah semakin hilang, tetapi itu tidak bermakna saya sudah tidak aktif bernyanyi.

"Sebenarnya hampir setiap minggu kami mengadakan persembahan, jika bukan bersama kumpulan Kristal sekalipun saya tetap terus bernyanyi kerana jemputan memang tidak pernah putus.

"Mungkin masyarakat dan peminat terasa seperti kami sudah mengundurkan diri daripada industri ini kerana sudah lama kami tidak muncul dengan single atau album baharu," katanya yang ditemui sewaktu mengadakan majlis rumah terbuka bersama dua teman baiknya itu.

Kristal mula mencipta nama pada 1999 dan popular menerusi beberapa lagu yang masih menjadi siulan peminat mereka antaranya lagu-lagu seperti Seragam Hitam, Delaila dan Resam Pak Belalang.

Penyanyi yang kini berusia 28 tahun ini mengakui dirinya dan aktiviti seni yang dijalankan kurang mendapat publisiti mungkin kerana tiada isu atau gosip yang boleh diperkatakan tentang dirinya.

"Umum tahu sebagai selebriti, kita akan mendapat publisiti yang meluas. Sekiranya kita terlibat dengan sesuatu kontroversi, lagi teruk sensasinya, lagi popular. Begitulah sebaliknya sekiranya tiada sebarang isu, senyaplah kita.

"Sungguhpun begitu, ia tetap tidak akan mematahkan semangat saya untuk terus berkarya dan bernyanyi kerana ini adalah cinta pertama saya dan masih lagi merupakan kerjaya dan punca pendapatan utama," katanya yang merancang untuk merakamkan dua single baharu tidak lama lagi.

Lan juga menegaskan dia akan terus kekal bersama Kristal walaupun ada pihak yang mengatakan dia mungkin lebih maju sekiranya bergerak solo daripada bergerak secara berkumpulan.

"Saya percaya, setiap kumpulan muzik mempunyai masa mereka yang tersendiri dan begitu juga dengan Kristal.

"Masa untuk kumpulan kami menyinar dalam industri ini masih belum tiba tetapi suatu hari nanti pasti Kristal akan berdiri di puncak industri seiring dengan kumpulan rock legenda lain seperti Search dan Wings," katanya.

Menantu Ozzy Osbourne keguguran

Posted: 09 Sep 2013 10:33 PM PDT

NAMPAKNYA harapan penyanyi rock terkenal, Ozzy Osbourne untuk menimang cucu terpaksa dikuburkan buat masa sekarang setelah menantunya, Lisa mengalami keguguran.

Lisa yang juga isteri kepada Jack Osbourne keguguran kandungan kedua bagi pasangan itu.

Malah, khabar berita mengenai keguguran itu juga diberitahu sendiri oleh Lisa di laman blog peribadinya yang memberitahu bahawa dia keguguran anak lelaki minggu lalu.

"Saya berasa hiba dengan perkhabaran ini. Malah, kami sendiri memerlukan waktu untuk memberitahu semua bahawa saya telah kehilangan bayi lelaki minggu lalu," katanya di laman blog miliknya itu.

Walaupun rasa sedih yang mendalam apatah lagi kandungan itu gugur di saat akhir, Lisa sempat berterima kasih kepada semua yang memberi sokongan.

"Memang sukar sebenarnya untuk menghadapi keguguran di saat-saat akhir kandungan. Tetapi, saya mengucapkan terima kasih kepada semua.

"Saya dan suami menghargai doa dan kata-kata semangat yang diberikan tetapi buat masa ini, kami mahu merehatkan diri daripada sebarang pertanyaan dan harap semua memahami," katanya.

Ini bukanlah dugaan pertama kepada Jack kerana sebelum ini, pada 2012, bayi perempuan mereka yang ketika itu berusia 16 bulan telah disahkan mengalami penyakit otak.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat