{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Felda jelai - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

Felda jelai - Google Blog Search


Blog Felda: <b>Felda jelai</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Nov 2011 05:07 AM PST


Blog Felda: <b>Felda jelai</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Nov 2011 05:07 AM PST


e-Komuniti <b>Felda Jelai</b>: Pusat Jalur Lebar di <b>Felda Jelai</b>

Posted: 27 Nov 2011 05:17 AM PST

Felda Jelai merupakan salah satu Felda yang maju yang juga mempunyai pelbagai kemudahan awam untuk komuniti di sini. Antaranya, ia terdapat Pusat Jalur Lebar Komuniti yang terletak di Felda Jelai 4. Pusat jalur lebar ini boleh digunakan oleh komuniti di sini untuk mencari maklumat dan menggunakan kemudahan internet dengan lebih cepat dan mudah untuk mengaksesnya. Pusat ini telah digunakan oleh ramai orang, sama ada kanak-kanak, remaja mahupun dewasa. Ia tidak kira peringkat umur untuk mengggunakannya kerana pusat ini boleh digunakan dengan pelbagai perkara yang berfaedah dengan melayari internet. Para pelajar di Felda Jelai ini juga boleh melayari internet dengan hanya menggunakan netbook 1 Malaysia yang mereka dapati melalui wireless dari pusat jalur lebar tersebut.

Full content generated by Get Full RSS.

e-Komuniti <b>Felda Jelai</b>: Empat Gugusan <b>FELDA Jelai</b>

Posted: 22 Oct 2011 12:43 AM PDT



FELDA Jelai mempunyai empat gugusan FELDA iaitu FELDA Jelai 1, FELDA Jelai 2, FELDA Jelai 3 dan FELDA Jelai 4, Setiap gugusan FELDA Jelai mempunyai aktiviti kemasyarakatan dan kesukanan yang dianjurkan oleh setiap ketua blok yang dipersetujui oleh Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Rancangan (JKKR). Kebanyakan peneroka di FELDA Jelai mengutamakan aspek kejiranan dalam kehidupan seharian mereka. Ini kerana semangat kejiranan adalah asas yang paling penting untuk membentuk peneroka FELDA Jelai hidup bersatu padu dan saling membantu.
Peneroka FELDA Jelai sentiasa melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan dan kesukanan yang dianjurkan oleh Jawatankuasa Kemajuan dan keselamatan Rancangan (JKKR). Aktiviti sukan yang diadakan seperti pertandingan bola sepak dan badminton dapat mengeratkan hubungan antara peneroka di Gugusan FELDA Jelai. Selalunya, dewan JKKR FELDA Jelai menjadi tempat warga peneroka berkumpul untuk bermesyuarat dan merancang aktiviti dan program tahunan. Aktiviti sukan dan kemasyarakatan merupakan acara tahunan yang diadakan saban tahun dengan harapan peneroka dan JKKR dapat bersatu-padu dalam memupuk sifat kejiranan.Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat