{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda trolak - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda trolak - Google Blog Search


Wangsa Setia: DURIAN RUNTUH DI <b>FELDA TROLAK</b> SELATAN

Posted: 27 Feb 2012 09:17 PM PST






Ini betul-betul durian runtuh di Felda. Tidak perlu lagi menunggu Felda Global Ventures Holdings (FGVH) disenaraikan di Bursa Malaysia. 

Sebuah rumah didiami seorang ibu tunggal telah ditimpa pokok durian dalam kejadian ribut lewat petang semalam. Pokok durian itu tumbang dari arah dapur dan meranapkan sebahagian besar atap dan alang rumah beralamat di No 581, Jalan Tahan, Felda Trolak Selatan terletak dalam kawasan Dewan Undangan Negeri Slim, Perak.

Ibu tunggal berkenaan, Puan Hasnah bte Mahmood ketika itu berada di rumah bersama seorang anaknya. Mujurlah tidak ada kemalangan jiwa berlaku akibat kejadian itu.
Pasukan bomba dari Balai Bomba Slim River telah datang sekitar jam 9.30 malam bagi meninjau kejadian dan telah menasihatkan penghuni rumah menumpang di rumah jiran tetangga sementara menunggu pokok yang tumbang itu dibersihkan pagi ini.
Kerja-kerja mengalihkan pokok durian dilakukan pagi ini oleh pasukan bomba dengan kerjasama penduduk tempatan dan jiran tetangga. Pegawai Daerah Batang Padang telahpun dimaklumkan bagi menguruskan bantuan kecemasan.
Pusat Khidmat ADUN Slim juga telah mengeluarkan bantuan segera berjumlah hampir RM5,000 bagi membeli peralatan seperti atap zink dan kayu untuk melakukan kerja baikpulih kerosakan rumah ibu tunggal itu hari ini.
Terima kasih diucapkan kepada semua pihak yang menghulurkan bantuan dan syabas atas sikap bantu membantu yang ditunjukkan oleh masyarakat setempat.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat