{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Felda palong - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

Felda palong - Google Blog Search


ANOTHER SIDE OF ME: SK [<b>FELDA</b>] <b>PALONG</b> 12 : Here I Come!!

Posted: 13 Jan 2012 07:19 AM PST

Assalammualaikum..

SK [FELDA] PALONG 12. Wow!! Itu adalah sekolah yang akan aku berkhidmat mulai 16 Jan 2012 nie.. Alhamdulillah.. Walaupun aku xtau kt mane Palong 12 tuhh tp aku redha je la... Palong paling jauh pon aku penah smpai Palong 5 je.. Aku bersyukur sbb ade kawan aku sudi tolong check-kan penempatan aku.. 2 pon melalui kawan ayah die... Sekurang-kurangnye aku boleh wat pape persiapan yang penting... Hurmmm masin betol mulut mak aku.. Sebenarnye die dr dulu lg berat hati kate aku akan posting kt kawasan felda.. Akhirnye, kata hati mak aku 2 benar2 nyata... Hehehehe.. Dgr cite Palong 12 tu dah dekat nk ke Muaazam, Pahang.. Tp aku xtau la sbb x penah smpai... Esok baru nk g tgk.. Nasib baik la Sang Pencinta umah kt Palong 5... Dan kebetulan esok die nk blk tgk mak ayah die.. Jdk nye skali jalan je la aku...

Perasaan aku??? Alhamdulillah... Aku tenang menerime keputusan nie... Aku xtau la kenape.. Hati aku seronok je walaupon ramai org kate jauh [walaupon x sejauh rakan2 aku yg ke Sabah / Sarawak]. Mybe sbb aku dh berjanji gan diri aku yang aku akan terime dengan hati yang terbuka dan positif walau dimane sahaja aku ditempatkan... Ade hikmahnye bile kite wat mind set tentang sesuatu perkara. Dan aku percaya mind set 2 sebenarnye penting pada diri kite. Kalo kite wat mind set yang positif, maka kite akan tenang dan pasrah dengan keputusan. Tp kalo awal mind set kite negatif, mmg payah nk idup.. Aku yakin, rakan2 aku kt luar sane lebih hebat dugaannye... Tambah pulak yg posting Sabah / Sarawak. Lagi mencabar kehidupan dieorg. Kalo nk dibandingkan gan aku, ape la sgt.. Alhamdulillah... Family aku semuanye dpt terime cume abah aku je cm gelisah skit sbb die x penah smpai sane n die risau takut aku dok sane nti sorg2.. InsyaAllah anakmu ini akan selamat... :D

Ya Allah.. Permudahkanlah urusanku... Tabahkanlah hatiku walau ape pon dugaan dan cabaran yang akan datang kelak.. Aminnnn

p/s : Syukur alhamdulillah....

http://www.smileycodes.info

Full content generated by Get Full RSS.

Majlis Penyerahan Hakmilik Tanah Peneroka di <b>Felda Palong</b> 8 | N9 <b>...</b>

Posted: 06 Dec 2011 07:05 AM PST

PALONG, 6 Dis. – Menteri Besar Negeri Sembilan YAB Dato Seri Utama Haji Mohamad bin Haji Hassan telah menyerahkan Hakmilik Tanah Peneroka kepada seramai 660 orang penduduk Felda Palong 8,  petang tadi.

Majlis telah di adakan  di Dewan Serbaguna Felda Palong 8 .

Kerajaan Negeri Sembilan  juga telah  menyampaikan sumbangan yang menyeluruh kepada Jawatan kuasa Kemajuan Rancangan Felda Palong  8 sebanyak  RM50 ribu,  Badan Masjid Felda Palong 8 pula menerima sumbangan sebanyak RM25 ribu sementara Gerakan Persatuan Wanita Felda Palong 8 menerima sumbangan sebanyak RM 5 ribu, dan Sekolah Rendah Agama Rakyat Palong 8 pula menerima sebanyak  RM10 ribu.

Dalam ucapan Menteri Besar, beliau  berharap   penduduk mengenal pasti masalah setempat supaya dapat diselesaikan dengan kadar segera. Beliau juga berhasrat untuk menaikan taraf loji air di Kuala Jelai untuk memudahkan penduduk setempat kerana air adalah  merupakan kemudahan asas yang perlu diutamakan.

Terdahulu, beliau turut melawat pam air di Palong 7 sebelum ke Dewan Serbaguna untuk majlis penyerahan hakmilik peneroka felda 8.

Majlis  turut dihadiri YB Dato Haji Mat Ali bin Hasan,Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan, Tuan Haji Mohd Nor bin Jailani, Timbalan Pengarah Besar Felda dan Dato' Aziz bin Samsudin, Ahli Dewan Undangan Negeri Palong.

Oleh : Rarra

Foto : Ainaa

Full content generated by Get Full RSS.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat