{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Sukan

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Sukan


Tiket: Stadium Darul Makmur sesak

Posted: 29 Oct 2013 08:36 PM PDT

Oleh MOHAMAD SHOFI MAT ISA

KUANTAN 30 Okt. - Pekarangan Stadium Darul Makmur di sini sesak apabila ribuan penyokong skuad Tok Gajah hadir bagi mendapatkan tiket perlawanan akhir Piala Malaysia antara Pahang menentang Kelantan di Stadium Shah Alam, Ahad ini.

Seawal pukul 7 pagi, mereka telah beratur bagi menunggu kaunter yang hanya mula dibuka pada pukul 10 pagi.

Keadaan bagaimanapun terkawal dengan pemantauan pihak polis, Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) dan Rela. - UTUSAN ONLINE

Tok Gajah pilihan Kim Swee

Posted: 29 Oct 2013 11:12 AM PDT

Oleh MUHAMMAD DAYNE AZMIN
dayne.ghazali@utusan.com.my

Pemain-pemain Kelantan gigih menjalani latihan di Kota Bharu, semalam menjelang perlawanan akhir Piala Malaysia menentang Pahang, Ahad ini. - UTUSAN/Rosni Masri

KUALA LUMPUR - Status juara bertahan dan pengalaman luas beraksi di pentas akhir tidak membuatkan pengendali Harimau Muda, Datuk Ong Kim Swee ghairah meramalkan Kelantan sebagai favourite untuk menjulang Piala Malaysia di Stadium Shah Alam, Ahad ini.

Sebaliknya, beliau memilih skuad kendalian Dollah Salleh, Pahang untuk muncul juara atas satu faktor iaitu Kelantan akan turun tanpa tunjang utama di bahagian pertahanan, Obinna Nwaneri dan aspek itu akan memberi kelebihan kepada pasukan Tok Gajah.

Perbandingan antara dua penyerang import, Matias Conti (Pahang) dan Dickson Nwakaeme (Kelantan) juga memihak kepada Pahang dengan Kim Swee berasakan kualiti yang ada kepada pemain yang berasal Argentina itu lebih baik dan akan memberikan banyak masalah kepada Kelantan.

Pada mulanya, saya anggap Kelantan adalah pilihan untuk menang, namun tanpa Obinna yang tidak boleh beraksi di perlawanan akhir, saya memilih Pahang untuk muncul juara.

Kelantan dengan ketiadaan Obinna akan memberikan impak yang besar di bahagian pertahanan dan ia akan menjadi kelemahan ketara mereka semasa menentang Pahang nanti.

Situasi itu pasti akan memudahkan penyerang import Pahang, Matias Conti untuk merobek kubu Kelantan, bagi saya dia (Conti) adalah penyerang yang cukup tajam di hadapan pintu gol dan ada skil tersendiri," katanya ketika dihubungi, semalam.

Walaupun kemungkinan Nik Shahrul Mohd. Azim akan digandingkan dengan Azizi Matt Rose, Kim Swee berasakan dengan baki masa yang tinggal, sukar buat Kelantan membentuk gandingan mantap di bahagian pertahanan tengah.

Dalam masa seminggu yang tinggal ini, saya rasa sedikit sukar membentuk keserasian antara mereka berdua dan tidak banyak boleh diharapkan, sememangnya kehadiran Obinna cukup penting untuk mengemudi bahagian pertahanan," katanya.

Pandangan Kim Swee itu berbeza dengan beberapa jurulatih seperti B. Sathianathan, Ismail Zakaria dan Mohd. Azraai Khor yang memihak kepada Kelantan dengan menyifatkan kekuatan bahagian tengah dan serangan akan menjadi senjata utama Red Warriors.

Namun, tidak bagi Kim Swee yang berpendapat kepantasan dimiliki gandingan dua R iaitu R. Gopinathan dan R. Surendran boleh memerangkap Kelantan seperti mana dilakukan oleh ATM pada saingan separuh akhir.

Dua pemain, Gopinathan dan Surendran saya jangka akan beri banyak masalah kepada Kelantan nanti, lihatlah sahaja ATM menerusi Christie Jayaseelan dan Venice Elphi baru-baru ini banyak kali mampu meloloskan diri daripada pertahanan.

Jika Dollah dapat menggunakan kelebihan di bahagian ini, saya fikir Pahang ada ramuan untuk muncul juara di samping saya turut dapati Pahang lebih seimbang di segenap posisi sementara Kelantan dominan di bahagian tengah," katanya.

One Response so far.

  1. Tanpa Nama says:

    I have read so manyy articles or reviews on the topic of the blogger lovers but this paragraph is
    really a good article, keep it up.

    Here is my web site; Best Buy Hdmi Cable

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat