{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Archive for April 2012

felda lurah bilut - Google Blog Search

Posted by Admin

felda lurah bilut - Google Blog Search


Blog Felda: <b>felda lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Mar 2012 06:52 PM PDT

Walaupun kat Terengganu , ada muzium. Kat sini ada muzium negara, sepanjang hidup me, me tak pernah jejak kaki ke Muzium :p Lawatan anjuran sekolah pun me tak pernah join. Kesian btol kan. Masa kitorang ke Temerloh hujung minggu lepas, kenduri kahwin seterusnya adalah di daerah Bentong, iaitu di Felda Lurah Bilut.  Felda pertama di Malaysia korang tahu tak ?Sebagai anak felda, memanglah me berbangga kan :) Bilut adalah sejenis ikan. Lupa lak nak snap gambar ikan tu.

So lepas kenduri ajer, my Long ajak ke Muzium Felda Lurah Bilut. Walaupun hari Ahad ianya tetap dibuka. Guard kat situ cakap, kalau kenduri memang diorang buka, sebab pengantin nak bergambar dalam tu. So dapatlah me masuk dalam tu. Guard tu yang guide kitorang dalam tu dan banyak bercerita .

Jom me bawak korang masuk dalam muzium secara percuma hari ni. Memang masuk percuma pun, tak dikenakan bayaran. Awas banyak gambar :p

Harus bergambar depan pintu masuk

Sebelum masuk dalam, posing dulu :p Eh, ni gambar dah nak balik.My hubby tidak kelihatan ;p

Bapa Pembangunan kita yang mencetuskan idea penubuhan Felda, ayah PM kita.

Lukisan pewter ni bernilai RM25K you all !!

Muzium yang dirasmikan oleh PM kita sekarang, dulu Timbalan PM.

PM kita muda-muda dulu :)

Siapa tak pernah tengok pisau toreh, ni lah dia. Saiz gergasi punya !

Nuha mula-mula takut, sebab banyak patung

 Surat tawaran masuk Felda tahun 1959. Ayat klasik gila.

Kronologi Pembukaan Felda Lurah Bilut.

Mula- mula datang, kena datang seorang untuk bersihkan hutan dan buat rumah sendiri. Bila dah siap rumah dan dah tanam anak getah, baru boleh bawak anak dan isteri.

Rumah yang dibina - 1 bilik sahaja. Ni lah contoh rumah yang dibina pada masa tu.

Penoreh getah tengah posing tepi pokok getah :)

Bayi pertama dilahirkan di Lurah Bilut.Dulu orang panggil Lurah Bilut sebagai Bilut Velly. Masa tu orang inggeris dia punya pengurus ladang , suh namakan bayi tu "NORVELLY" . Ada iras nama me :p

Ni adalah safety box yang asal dan tak pernah dipindahkan. Sebenarnya muzium ni adalah tapak pejabat pentadbiran Felda Lurah Bilut asalnya. 

Klasik btol Alat Pemadam Api ni

Mesin Cetak yang memang tak kan korang jumpa dah.


Masih ingatkah korang pada type writer di era kecanggihan iPAD ini :p

Putera Lurah Bilut . Lupa lak kisah dia :p Tapi dia terkorban .

Klasik btol kan.

 Ni adalah beduk. Sebelum azan, ketuk ni dulu.Memang susah dah nak dengar bunyi beduk .Kat kampung masih ada lagi kot.

Korang pernah ker pergi muzium ?

p/s: 

Lepas ni teringin pulak nak ke Muzium Negara

felda trolak - Google Blog Search

Posted by Admin

felda trolak - Google Blog Search


Blog Felda: <b>felda trolak</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Feb 2012 09:15 AM PST

felda kahang - Google Blog Search

Posted by Admin

felda kahang - Google Blog Search


Blog Felda: <b>felda kahang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 08:22 PM PDT


Blog Felda: <b>felda kahang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 08:22 PM PDT


think health, not drugs: Sukarelawan Prihatin di Sembrong

Posted: 02 Apr 2012 08:30 PM PDT

Ahli SKUAD 1Malaysia kawasan Parlimen Sembrong telah melalui latihan kemahiran hidup pada 1 April 2012 di Eco Resort Gunung Lambak, Kluang. Ahli- ahli SKUAD sangat bersemangat dan memberi komitmen yang tinggi dalam setiap aktiviti yang dijalankan. Mereka telah dibahagikan kepada 5 kumpulan iaitu ambil berat, ambil tahu, perhatian , kasih sayang dan peka... Semua perkataan ini adalah menggambarkan maksud prihatin.Para peserta juga berpeluang mengikuti sesi outreach di Felda Kahang Timur. Peluang tersebut telah digunakan untuk mengenali klien dan ahli keluarga klien.

Memang semua para peserta sporting dan aktif.. Terima kasih Cikgu Jah, Ida, Ju, Ezza dan yang lain-lain.. semoga berjumpa lagi dan selamat bersukarelawan!

                                                SKUAD 1Malaysia, Sukarelawan Prihatin

felda pemanis - Google Blog Search

Posted by Admin

felda pemanis - Google Blog Search


<b>Felda Pemanis</b> 2, Johor | Kembara Pusat Jalur Lebar Komuniti

Posted: 29 Jan 2012 09:30 PM PST

Kembara Jalur Lebar @ PJK Felda Pemanis 2

Masa/Aturcara : 9.00 pg – 5.00ptg
Lokasi Program : PJK Felda Pemanis 2
Jumlah Pengunjung : 169 orang
Jumlah Ahli Mendaftar : 10 orang

Senarai Tetamu Jemputan :

  • EN MUHD ARIFF BIN ABD BASAR
    Pengurus Felda Pemanis 2
  • EN MOHD SHAFIQ ABD RAHMAN
    Wakil TM Sns
  • EN WAKIMON BIN AMIR
    Timbalan Pengerusi JKKR
  • IMAM MOHAMMAD HAJI HUSSIN


Senarai Agensi Terlibat :

  • Jobs Malaysia (JMC)
  • JPAM
  • Kolej Komuniti Segamat
  • ILP Ledang
  • Klinik Kesihatan Pemanis
  • PDK Nur Kasih


Senarai Aktiviti & Pertandingan :

  • Word Search – Sekolah Rendah
  • Assembler Hardware – Sek. Menengah
  • Mewarna – Tabika
  • Typing Test – Sek. Rendah
  • DAM – Terbuka
  • Congkak – Terbuka
  • Matematik Online – Sek.Rendah
  • Teka Gambar – Sek. Rendah
  • Karaoke – Terbuka
  • Teka Kacang – Terbuka

Berita Harian: MukaDepan

Posted by Admin

Berita Harian: MukaDepan


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

Felda raja alias - Google Blog Search

Posted by Admin

Felda raja alias - Google Blog Search


Blog Felda: <b>Felda raja alias</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 07:34 AM PDT

Blog Felda: <b>Felda raja alias</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 07:08 AM PDT

Blog Felda: <b>Felda raja alias</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Dec 2011 07:33 PM PST


Blog Felda: <b>Felda raja alias</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Dec 2011 07:33 PM PST


Bangkit: Hendak tunggu apa lagi? | Free Malaysia Today

Posted: 27 Dec 2011 07:27 PM PST

Kelewatan Felda menjalankan proses penebangan pokok getahamat merunsingkan peneroka kerana pendapatan mereka terjejas.

JEMPOL: Gerakan Kebangkitan Peneroka Felda Kebangsaan (Bangkit) hari  ini bertanya kepada pengurusan Felda apakah yang Felda masih menunggu lagi berhubung kerja-kerja mengeluarkan tender dan menebang pokok getah bagi kawasan Felda Raja Alias 3 masih tidak dilakukan lagi.

Setiausaha Bangkit, Yaakob Mahmood berkata kelewatan Felda menjalankan proses penebangan pokok getah amat merunsingkan peneroka kerana pendapatan mereka terjejas memandangkan pelan garisan memotong amat tinggi dan kerja penorehan tidak boleh dilakukan dengan sempurna lagi.

"Sejak tahun lepas tender untuk menebang pokok getah telah dikeluarkan. Namun pihak pengurusan masih tidak memberikan jawapan bilakah tarikh sebenar penebangan pokok getah akan dilaksanakan", kata Yaakob.

Yaakob berkata setakat ini lebih 60 peneroka Felda Raja Alias bersedia untuk melakukan proses penebangan pokok getah dan menjual kayu getah secara persendirian dalam masa terdekat jika Felda gagal memberikan sebarang respon.

Pengerusi Bangkit, Abdul Rahman Ramli pula berkata isu terbaru ini yang membabitkan peneroka Felda menunjukkan bagaimana agensi kerajaan seperti Felda sekali lagi gagal menjaga kepentingan dan melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan dengan baik.

"Apa masalahnya dengan Felda yang mengambil masa dua tahun tetapi kerja penebangan pokok getah masih belum dilakukan. Hendak tunggu apa lagi? tanya Abdul Rahman.

Sementara itu Ketua Blok J Felda tersebut Mansor Maarof berkata beliau dan penerola lain menunggu hampir dua tahun untuk proses penebangan pokok getah.

"Namun sehingga hari ini tiada sebarang tanda-tanda kerja penebangan pokok getah dilakukan. Sampai bila harus menunggu?

"Kita memang sokong kerajaan tetapi kalau masalah ini berlarutan, tidak tahu lah apakah reaksi peneroka selepas ini. Kita tidak mahu janji tinggal janji sahaja", kata Mansor.

Full content generated by Get Full RSS.

PJK <b>Felda Raja Alias</b> 1 | Kembara Pusat Jalur Lebar Komuniti

Posted: 23 Sep 2011 09:16 PM PDT

FELDA Raja Alias 1 terletak dalam Daerah  Jempol, Negeri Sembilan Darul Khusus dan telah dimajukan pada tahun 1977 (Getah) serta 1980 (Sawit). Keluasan pembangunan keliling ialah 1,259.65 hektar. Felda Raja Alias 1 berada di dalam kawasan Mukim Serting Hilir. Dari Destinasi lain ke Felda Raja Alias 1 boleh melalui jalan raya dan  jalan keretapi. Felda sekitar Felda  Raja Alias 1 ialah Felda  Raja Alias 2, Felda  Raja Alias 3 dan Felda Raja Alias 4. Pada tahun 1983, penduduk Felda Raja Alias 1 adalah seramai 2,500 orang adalah 100% berbangsa Melayu dan beragama Islam. Baca lagi..

Tarikh : 25 September 2011

Masa : 8.30 hingga 5 petang

Jumlah Pengunjung : 336  orang

Jumlah Ahli Baru : 42 orang

Jumlah Ahli Semasa : 330 orang

  1. En. Shamsul Bin Abu Bakar – Penolong Pegawai Daerah Jempol (Perasmi)
  2. En. Mohamad Sofpian Bin Mohd Hanafi – Penolong Pengurus Projek USP TM
  3. En. Abdul Rahman Bin Ahmad – Pengurus Felda Raja Alias 4
  4. Ustaz RashidBin Ismail – Imam 2 Masjid Felda Raja Alias

Pengurus : Pn. Halessa Binti Shahrom

Penolong : Cik Norita Binti Nasron

Tarikh Beroperasi : Mei 2009

  1. Gubahan – Wanita
  2. Magiz Puzzle – Sek. Rendah
  3. Queen of Bowling Kelapa – Wanita
  4. King of  Tarik Tali – Dewasa Lelaki
  5. Remp-IT – Sek. Rendah & Sek. Menengah
  6. Le Tour De PJK – Terbuka
  7. Basikal Den Cantik – Terbuka
  1. Jabatan Bomba Dan Penyelamat
  2. Agensi Anti Dadah Kebangsaan
  3. Giat Mara
  4. Kementerian Kesihatan
  5. TM OnWheel
  6. Cosway
  7. Warisan Wanita Sdn. Bhd
  8. Kraftangan Malaysia
  9. Pusat Kegiatan Guru Bahau
  10. PJK Jempol Jelebu
  11. Pusat Anak Permata Negara
  12. GPW Raja Alias 1
  13. RELA
  14. Sekolah di sekitar Felda Raja Alias
Full content generated by Get Full RSS.

Blog Felda: <b>Felda raja alias</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2012 02:22 AM PDT


Blog Felda: <b>Felda raja alias</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2012 02:22 AM PDT


Blog Felda: <b>Felda raja alias</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2012 02:22 AM PDT


&#39;Gov&#39;t interfered in lawsuits against <b>Felda</b>&#39; | Free MalaysiaKini

Posted: 19 Mar 2012 05:14 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Saifuddin said the cases refer to a lawsuit filed by 766 settlers from Serting Hilir and the Raja Alias Felda settlement against Felda, in the Seremban High Court; and another suit by 645 settlers from the Maokil Felda settlement ...

felda bukit sagu - Google Blog Search

Posted by Admin

felda bukit sagu - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full content generated by Get Full RSS.Full content generated by Get Full RSS.

Blog Felda: <b>felda bukit sagu</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2012 01:32 AM PDT

Blog Felda: <b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2006 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2006 12:00 AM PDT

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Mar 2011 11:31 PM PDT

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2011 11:21 PM PDT

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Mar 2011 11:09 PM PST


<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2011 11:24 PM PST


<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2011 11:32 PM PST


<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2011 11:32 PM PST


<b>felda</b> bukit sagu - Google Blog Search

Posted: 27 Feb 2011 01:10 AM PST


<b>Felda</b> Wilayah Kuantan | Warga <b>Felda</b>

Posted: 20 Feb 2011 06:22 AM PST

1. Felda Bukit Goh Sabran Bin Mohamad Ali 09-5478843 -
2. Felda Bukit Sagu 01 Adzmi Bin Arob 09-5479141 09-5479141
3. Felda Bukit Sagu 02 Abdul Manan Bin Mat 09-5479140 -
4. Felda Bukit Sagu 03
5. Felda Chini 01 Rapii Bin Nawawi 09-4566010 -
6. Felda Chini 02 Ramli Bin Berhan 09-4566030 -
7. Felda Chini 03 Mohd Shah Bin Kassim 09-4566035 -
8. Felda Chini 04 Mohd Shah Bin Mohamed 09-4566055 09-4566055
9. Felda Chini 05 Abdul Rahman Bin Mamat 09-4566075 -
10. Felda Chini Timur 01 Md Yusof Bin Mee 09-4571206 -
11. Felda Chini Timur 02 Mohd Idris Bin Mohd Isa 09-4571439 09-4381245
12. Felda Chini Timur 03 Zahidin Bin Ali 09-4571488 -
13. Felda Kampung New Zealand Alim Bin Kasim 09-4789330 -
14. Felda Keratong 01 Roslan Bin Maarof 09-4457591 09-4457591
15. Felda Keratong 02 Aziz Bin Md Isa 09-4457612 09-4457612
16. Felda Keratong 03 Jamaludin Bin Nordin 09-4457961 -
17. Felda Keratong 04 Abd Zaman Bin Alias@ Elias 09-4457812 09-4457812
18. Felda Keratong 05 Zaini Bin Kamis 09-4457911 09-4457911
19. Felda Keratong 06 Ezrangee Bin Ma'on 09-4471479 09-4471479
20. Felda Keratong 07 Mansor Bin Ahmad 09-4471101 09-4471101
21. Felda Keratong 08 Mohd Rohani Bin Othman 09-4431264 -
22. Felda Keratong 09 Tokimin Bin Poniran 09-4431192 09-4431192
23. Felda Keratong 10 Othman Bin Muhamad 09-4431373 09-4431373
24. Felda Lepar Hilir 01 Izham Bin Ramli 09-5486252 09-5483152
25. Felda Lepar Hilir 04
26. Felda Lepar Hilir 02 Johari Bin Jaafar 09-5496353 09-5496353
27. Felda Lepar Hilir 03 Abdul Halil Bin Abd Majid 09-5495421 09-5483152
28. Felda Lepar Utara 01 Wan Fadzillah Dzaki Bin W Ahmad 09-4741260 09-4741260
29. Felda Lepar Utara 02 Hussain Bin Yoep 09-4741569 -
30. Felda Lepar Utara 04
31. Felda Lepar Utara 03 Raduan Bin Rozali 09-4741967 09-4741967
32. Felda Selanchar 01 Mohd Nordin Bin Daud 09-4371200 09-4371466
33. Felda Selanchar 02 Yunos Bin Demin 09-4381283 09-4381283
34. Felda Selanchar 03 Ruslam Bin Mukhtar 09-4381245 09-4381245
35. Felda Selanchar 04 Abdul Malik Bin Jaafar 09-4381443 09-4381443
36. Felda Selanchar 05
37. Felda Selendang 01 Nordin Bin Harun 09-4146750 09-4146750
38. Felda Selendang 02
39. Felda Sungai Panching Timur Hamir Husin Bin Ismail 09-5421050 -
40. Felda Sungai Panching Selatan
41. Felda Sungai Panching Utara Abd Rahim Bin Maulud 09-5421050 09-5421050

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2011 11:39 PM PDT

Assalamu'alaikum dan Salam 1 Malaysia.

Sekolah Kebangsaan (LKTP) Lepar Utara Satu telah dibuka pada hari Isnin, 25 Februari 1985 di tanah seluas 8 ekar dan terletak di bawah pengawasan Pejabat Pelajaran Daerah Kuantan kemudian mulai 1 Januari 2005 dipindahkan pengawasannya kepada Pejabat Pelajaran Daerah Jerantut, Pahang Darul Makmur. Sekolah ini mengandungi 2 blok bangunan, 1 kantin, 1 surau dan 22 unit rumah guru. Guru-guru yang mengajar di sekolah ini tinggal dengan menyewa rumah kakitangan Felda dan Kilang Sawit selain tinggal di rumah guru. Sekolah ini terletak di pedalaman dan di kelilingi oleh Gugusan Felda Lepar Utara 1,2,4 dan Felda Plantation 5, 10, 13 dan 14. Jarak dari sekolah dan PPD Kuantan ialah sejauh 221 km manakala PPD Jerantut ialah 98 km. Sementara itu jarak ke JPN Pahang pula sejauh 227 km yang mengambil masa kira-kira 3 jam perjalanan menaiki kereta melalui Bandar Jengka, Maran dan seterusnya ke Kuantan. Mulai Januari 2006 SK Lepar Utara Satu telah dipindahkan ke Zon Gelanggi di bawah pentadbiran PPD Jerantut.

Murid-murid yang belajar di sini terdiri daripada anak-anak peneroka, buruh ladang, kakitangan Felda dan Kilang Sawit Lepar Utara 4, guru-guru dan anggota polis. Pada mulanya sekolah ini menumpang di bangunan Pejabat Felda Lepar Utara 1. Pada masa itu keadaan sekolah adalah dalam serba kekurangan di mana tiada kemudahan asas seperti air,  elektrik dan jalan perhubungan yang teruk. Melalui daya usaha penduduk serta guru, mereka telah bergotong-royong membina kerusi dan meja panjang untuk kegunaan murid-murid. Keadaan ini berterusan sehinggalah pada bulan Julai 1985 di mana sekolah telah menerima bekalan perabot daripada JPNP. Bermula dengan 87 orang murid dari Tahun 1 hingga Tahun 6 dan seramai 7 orang guru termasuk seorang Guru Besar, sekolah telah beroperasi walaupun dalam keadaan serba kekurangan. Bilangan murid dan kakitangan telah bertambah dari setahun ke setahun hinggalah ke hari ini di mana jumlah murid ialah seramai 752 orang, 45 orang guru termasuk Guru Besar, 2 orang Pembantu Tadbir, seorang Pembantu Am Rendah, 4 orang Pekerja Rendah Awam dan 2 orang Pengawal Keselamatan.

SK. (LKTP) Lepar Utara Satu telah berpindah ke bangunan baru yang ada sekarang pada 5 Oktober 1988. Dengan kemudahan yang bertambah proses pengajaran dan pembelajaran telah dapat dijalankan dengan lebih sempurna begitu juga dengan aktiviti luar bilik darjah. Pada tahun itu juga Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) telah ditubuhkan. Dengan adanya PIBG kerjasama yang sedia ada telah terjalin dengan lebig erat lagi. Pada 16 Mac 1989 sekolah ini telah dinaikkan gred dari gred C ke gred A. Sesuai dengan kenaikan gred sekolah ini dapat beroperasi dengan lebih baik dan sempurna.

Aktiviti ko-kurikulum juga berjalan dengan lancar di mana Sukan Tahunan kali Pertama dapat diadakan pada tahun 1988. Sungguhpun jauh di pedalaman sekolah ini telah berjaya melahirkan atlet yang berwibawa di mana pada tahun 1994 dan 1998 seorang pelajar telah mewakili negeri Pahang dalam sukan olahraga. Pada tahun 1998 seorang lagi pelajar telah mewakili negeri dalam sukan bola sepak. Kemudian pada tahun ini seorang pelajar terpilih mewakili negeri dalam sukan bola tampar perempuan. Dalam bidang akademik pula pencapaian terbaik sekolah dalam UPSR ialah pada tahun 2002 di mana seramai 8 orang pelajar telah mendapat 5A, dan peratus kelulusan tertinggi setakat ini ialah pada tahun 2005 iaitu 56.6%. Adalah diharapkan agar segala pencapaian dari sekolah ini dapat dipertingkatkan lagi dari masa ke semasa. Pada masa ini sekolah dijalankan dalam 2 sesi iaitu sesi pagi untuk murid-murid tahap 2 iaitu Tahun 4, 5 dan 6 manakala sesi petang pula melibatkan murid-murid tahap 1 iaitu Tahun 1, 2 dan 3. 

   

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Blog Felda: <b>felda lepar</b> hilir - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2006 12:00 AM PDT

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Mar 2011 11:31 PM PDT

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2011 11:21 PM PDT

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Mar 2011 11:09 PM PST


<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2011 11:24 PM PST


<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2011 11:32 PM PST


<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2011 11:32 PM PST


<b>felda</b> bukit sagu - Google Blog Search

Posted: 27 Feb 2011 01:10 AM PST


<b>Felda</b> Wilayah Kuantan | Warga <b>Felda</b>

Posted: 20 Feb 2011 06:22 AM PST

1. Felda Bukit Goh Sabran Bin Mohamad Ali 09-5478843 -
2. Felda Bukit Sagu 01 Adzmi Bin Arob 09-5479141 09-5479141
3. Felda Bukit Sagu 02 Abdul Manan Bin Mat 09-5479140 -
4. Felda Bukit Sagu 03
5. Felda Chini 01 Rapii Bin Nawawi 09-4566010 -
6. Felda Chini 02 Ramli Bin Berhan 09-4566030 -
7. Felda Chini 03 Mohd Shah Bin Kassim 09-4566035 -
8. Felda Chini 04 Mohd Shah Bin Mohamed 09-4566055 09-4566055
9. Felda Chini 05 Abdul Rahman Bin Mamat 09-4566075 -
10. Felda Chini Timur 01 Md Yusof Bin Mee 09-4571206 -
11. Felda Chini Timur 02 Mohd Idris Bin Mohd Isa 09-4571439 09-4381245
12. Felda Chini Timur 03 Zahidin Bin Ali 09-4571488 -
13. Felda Kampung New Zealand Alim Bin Kasim 09-4789330 -
14. Felda Keratong 01 Roslan Bin Maarof 09-4457591 09-4457591
15. Felda Keratong 02 Aziz Bin Md Isa 09-4457612 09-4457612
16. Felda Keratong 03 Jamaludin Bin Nordin 09-4457961 -
17. Felda Keratong 04 Abd Zaman Bin Alias@ Elias 09-4457812 09-4457812
18. Felda Keratong 05 Zaini Bin Kamis 09-4457911 09-4457911
19. Felda Keratong 06 Ezrangee Bin Ma'on 09-4471479 09-4471479
20. Felda Keratong 07 Mansor Bin Ahmad 09-4471101 09-4471101
21. Felda Keratong 08 Mohd Rohani Bin Othman 09-4431264 -
22. Felda Keratong 09 Tokimin Bin Poniran 09-4431192 09-4431192
23. Felda Keratong 10 Othman Bin Muhamad 09-4431373 09-4431373
24. Felda Lepar Hilir 01 Izham Bin Ramli 09-5486252 09-5483152
25. Felda Lepar Hilir 04
26. Felda Lepar Hilir 02 Johari Bin Jaafar 09-5496353 09-5496353
27. Felda Lepar Hilir 03 Abdul Halil Bin Abd Majid 09-5495421 09-5483152
28. Felda Lepar Utara 01 Wan Fadzillah Dzaki Bin W Ahmad 09-4741260 09-4741260
29. Felda Lepar Utara 02 Hussain Bin Yoep 09-4741569 -
30. Felda Lepar Utara 04
31. Felda Lepar Utara 03 Raduan Bin Rozali 09-4741967 09-4741967
32. Felda Selanchar 01 Mohd Nordin Bin Daud 09-4371200 09-4371466
33. Felda Selanchar 02 Yunos Bin Demin 09-4381283 09-4381283
34. Felda Selanchar 03 Ruslam Bin Mukhtar 09-4381245 09-4381245
35. Felda Selanchar 04 Abdul Malik Bin Jaafar 09-4381443 09-4381443
36. Felda Selanchar 05
37. Felda Selendang 01 Nordin Bin Harun 09-4146750 09-4146750
38. Felda Selendang 02
39. Felda Sungai Panching Timur Hamir Husin Bin Ismail 09-5421050 -
40. Felda Sungai Panching Selatan
41. Felda Sungai Panching Utara Abd Rahim Bin Maulud 09-5421050 09-5421050

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2011 11:39 PM PDT

Assalamu'alaikum dan Salam 1 Malaysia.

Sekolah Kebangsaan (LKTP) Lepar Utara Satu telah dibuka pada hari Isnin, 25 Februari 1985 di tanah seluas 8 ekar dan terletak di bawah pengawasan Pejabat Pelajaran Daerah Kuantan kemudian mulai 1 Januari 2005 dipindahkan pengawasannya kepada Pejabat Pelajaran Daerah Jerantut, Pahang Darul Makmur. Sekolah ini mengandungi 2 blok bangunan, 1 kantin, 1 surau dan 22 unit rumah guru. Guru-guru yang mengajar di sekolah ini tinggal dengan menyewa rumah kakitangan Felda dan Kilang Sawit selain tinggal di rumah guru. Sekolah ini terletak di pedalaman dan di kelilingi oleh Gugusan Felda Lepar Utara 1,2,4 dan Felda Plantation 5, 10, 13 dan 14. Jarak dari sekolah dan PPD Kuantan ialah sejauh 221 km manakala PPD Jerantut ialah 98 km. Sementara itu jarak ke JPN Pahang pula sejauh 227 km yang mengambil masa kira-kira 3 jam perjalanan menaiki kereta melalui Bandar Jengka, Maran dan seterusnya ke Kuantan. Mulai Januari 2006 SK Lepar Utara Satu telah dipindahkan ke Zon Gelanggi di bawah pentadbiran PPD Jerantut.

Murid-murid yang belajar di sini terdiri daripada anak-anak peneroka, buruh ladang, kakitangan Felda dan Kilang Sawit Lepar Utara 4, guru-guru dan anggota polis. Pada mulanya sekolah ini menumpang di bangunan Pejabat Felda Lepar Utara 1. Pada masa itu keadaan sekolah adalah dalam serba kekurangan di mana tiada kemudahan asas seperti air,  elektrik dan jalan perhubungan yang teruk. Melalui daya usaha penduduk serta guru, mereka telah bergotong-royong membina kerusi dan meja panjang untuk kegunaan murid-murid. Keadaan ini berterusan sehinggalah pada bulan Julai 1985 di mana sekolah telah menerima bekalan perabot daripada JPNP. Bermula dengan 87 orang murid dari Tahun 1 hingga Tahun 6 dan seramai 7 orang guru termasuk seorang Guru Besar, sekolah telah beroperasi walaupun dalam keadaan serba kekurangan. Bilangan murid dan kakitangan telah bertambah dari setahun ke setahun hinggalah ke hari ini di mana jumlah murid ialah seramai 752 orang, 45 orang guru termasuk Guru Besar, 2 orang Pembantu Tadbir, seorang Pembantu Am Rendah, 4 orang Pekerja Rendah Awam dan 2 orang Pengawal Keselamatan.

SK. (LKTP) Lepar Utara Satu telah berpindah ke bangunan baru yang ada sekarang pada 5 Oktober 1988. Dengan kemudahan yang bertambah proses pengajaran dan pembelajaran telah dapat dijalankan dengan lebih sempurna begitu juga dengan aktiviti luar bilik darjah. Pada tahun itu juga Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) telah ditubuhkan. Dengan adanya PIBG kerjasama yang sedia ada telah terjalin dengan lebig erat lagi. Pada 16 Mac 1989 sekolah ini telah dinaikkan gred dari gred C ke gred A. Sesuai dengan kenaikan gred sekolah ini dapat beroperasi dengan lebih baik dan sempurna.

Aktiviti ko-kurikulum juga berjalan dengan lancar di mana Sukan Tahunan kali Pertama dapat diadakan pada tahun 1988. Sungguhpun jauh di pedalaman sekolah ini telah berjaya melahirkan atlet yang berwibawa di mana pada tahun 1994 dan 1998 seorang pelajar telah mewakili negeri Pahang dalam sukan olahraga. Pada tahun 1998 seorang lagi pelajar telah mewakili negeri dalam sukan bola sepak. Kemudian pada tahun ini seorang pelajar terpilih mewakili negeri dalam sukan bola tampar perempuan. Dalam bidang akademik pula pencapaian terbaik sekolah dalam UPSR ialah pada tahun 2002 di mana seramai 8 orang pelajar telah mendapat 5A, dan peratus kelulusan tertinggi setakat ini ialah pada tahun 2005 iaitu 56.6%. Adalah diharapkan agar segala pencapaian dari sekolah ini dapat dipertingkatkan lagi dari masa ke semasa. Pada masa ini sekolah dijalankan dalam 2 sesi iaitu sesi pagi untuk murid-murid tahap 2 iaitu Tahun 4, 5 dan 6 manakala sesi petang pula melibatkan murid-murid tahap 1 iaitu Tahun 1, 2 dan 3. 

   

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Blog Felda: <b>felda bukit sagu</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jan 2012 10:45 AM PST


Blog Felda: <b>felda bukit sagu</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jan 2012 10:45 AM PST


Blog Felda: <b>felda bukit sagu</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jan 2012 10:45 AM PST


Blog Felda: <b>felda bukit sagu</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jan 2012 10:45 AM PST


Blog Felda: <b>felda bukit sagu</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jan 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KHAMIS, 26 Januari, 201: Pengguna jalan Felda Cerul ke Bukit Sagu, Kuantan dan Jerangau-Jabor menggesa pihak berkuasa supaya membaiki jalan berkenaan yang rosak teruk sejak lebih setahun lalu. Masalah itu lebih ...

Raja Alias

G. Musang

J. Bahru

Terengganu

A. Setar