{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Archive for Julai 2012

felda tun ghafar - Google Blog Search

Posted by Admin

felda tun ghafar - Google Blog Search


Blog Felda: <b>felda tun ghafar</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2012 12:00 AM PST

Blog Felda: <b>felda tun ghafar</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2012 12:00 AM PST

Blog Felda: <b>felda tun ghafar</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2012 12:00 AM PST

Blog Felda: <b>felda tun ghafar</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2012 12:00 AM PST

Blog Felda: <b>felda tun ghafar</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2012 12:00 AM PST


Blog Felda: <b>felda tun ghafar</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2012 12:00 AM PST

Blog Felda: <b>felda tun ghafar</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2012 12:00 AM PST


Blog Felda: <b>felda tun ghafar</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2012 12:00 AM PST


Blog Felda: <b>felda tun ghafar</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2012 07:12 PM PST


Blog Felda: <b>felda tun ghafar</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Feb 2012 07:34 PM PST


TAHNIAH AMK: KURANG AJAR DI BALAS DIBALAS DENGAN <b>...</b>

Posted: 13 Feb 2012 10:00 PM PST

Ceramah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim di Felda Tun Ghafar di Alor Gajah, Melaka, petang semalam dicemari oleh kekecohan di antara penyokong PKR dan BN.

Akhbar Sinar Harian hari ini melaporkan pada kejadian petang semalam itu, kira-kira 50 penyokong BN didakwa sengaja melakukan provokasi kerana membantah kedatangan ketua umum PKR itu.

Mereka mendakwa Anwar cuba menghasut penduduk kampung hingga berlakunya pecah belah di kalangan mereka.

Menurut akhbar itu lagi, akibat tidak puas hati, berlaku pertikaman lidah dan tolak menolak di hadapan balai tempat Anwar berucap. Keadaan dilaporkan menjadi tegang apabila seorang daripada penyokong BN ditumbuk dan berlaku pergelutan.

Seorang penyokong BN yang dikenali sebagai Nizam Baharom dipetik Sinar sebagai menyalahkan penyokong PKR yang bertindak agresif dengan menumbuk seorang daripada rakannya.

Kekecohan di Felda Tun Ghaffar di Hutan Pecah, Alor Gajah itu kemudiannya berjaya dileraikan dengan kehadiran pihak polis.

Ketua Polis Daerah Alor Gajah Superitendan Umar Ali Saifuddin Shaharudin berkata, kekecohan itu akibat rasa tidak puas hati satu pihak berikutan kedatangan Anwar dan bahawa tiada tangkapan dibuat.


Sumber : DI SINI

felda jengka - Google Blog Search

Posted by Admin

felda jengka - Google Blog Search


Blog Felda: <b>felda jengka</b> - Google Blog Search

Posted: 07 May 2012 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda jengka</b> - Google Blog Search

Posted: 07 May 2012 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda jengka</b> - Google Blog Search

Posted: 07 May 2012 12:00 AM PDT

<b>Felda Jengka</b> 8 Sesak Pagi Ini

Posted: 07 May 2012 07:20 PM PDT

Felda Jengka 8 di Jerantut, Pahang selama ini selalunya sunyi dan sepi sahaja.

Kalau ada yang bergerak, hanyalah kenderaan penduduk setempat semata-mata.

Namun, kedatangan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengubah senario felda berkenaan pagi ini.

Jalan masuk ke felda berkenaan sesak bermula awal pagi lagi. Secara tiba-tiba, Jengka 8 berubah menjadi seolah-olah metropolitan yang berdepan dengan kesesakan pada sebelah pagi.

Dijangka 30,000 peneroka dari seluruh semenanjung datang ke program Majlis Sejahtera Peneroka Bersama Perdana Menteri.

Khabar gembira menanti para peneroka di program itu.

Gambar: Laluan masuk ke Felda Jengka 8 sesak teruk pagi ini.

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

felda keratong - Google Blog Search

Posted by Admin

felda keratong - Google Blog Search


Jamaluddin Jarjis mengamuk di Masjid <b>Felda Keratong</b> - Multiply

Posted: 28 Dec 2008 09:48 AM PST

KERATONG: Satu berita gempar telah terjadi selepas solat Jumaat hari ini. Ia berkaitan dengan "amukan" Ahli Parlimen Rompin Jamaluddin Jarjis terhadap Kathib Solat Jumaat di Masjid Felda Keratong 4 dekat sini. Kejadian dipercayai berpunca daripada "sakit hati" JJ terhadap khatib terbabit yang membaca khutbah perihal isu "Keadilan Dalam Islam". Khatib yang mengendalikan khutbah tersebut ialah Ustaz Suhaimi Saad (foto) , yang juga merupakan Timbalan Yang Di Pertua Dewan Pemuda PAS Pahang. Menurut Ustaz Suhaimi, ketika membaca khutbah beliau menyentuh tentang keadilan yang dituntut dalam Islam secara menyeluruh. "Ini termasuklah hal-hal yang berkaitan dengan akta zalim (ISA) yang dilihat tidak adil dalam Islam" katanya. Menurutnya selepas selesai mengimami solat, beliau telah didatangi oleh Ahli Parlimen Rompin itu dalam keadaan yang penuh dengan emosi dan muka yang bengis. "Saya tidak menyedari bahawa Ahli Parlimen Rompin itu turut menjadi jemaah solat Jumaat yang saya imamkan" katanya.

Ahli Parlimen Rompin itu telah mengherdik Ustaz Suhaimi yang membaca khutbah berbaur politik katanya. Namun beliau menjawab "Khutbah yang saya baca itu adalah secara umum berkaitan Islam dan tidak bertujuan politik". Namun JJ nampak marah dan tidak berpuas hati dengan berkata "Andainya khutbah seperti itu dibaca, saya pun boleh membawa khutbah". Lalu Ustaz Suhaimi menyahut "Jika Dato' fikir, boleh membaca khutbah apa salahnya. Elok Dato' baca khutbah minggu depan" . Kenyataan Ustaz Suhaimi itu amat menyiksakan jiwa Ahli Parlimen Rompin berkenaan. Di mana akhirnya beliau mencabar supaya Ustaz Suhaimi keluar masjid. Mungkin cabar itu dibuat bagi "membelasah" Ustaz Suhaimi. Kerana kami difahamkan terdapat ramai puak-puak UMNO karat dan kroni Jamaluddin Jarjis sedang menunggu diluar. Melihat keadaan itu, beberapa orang jemaah dan sahabat beliau menasihat agar tidak keluar masjid bagi mengelakkan kejadian tidak diingini berlaku.

Maka akhirnya Ustaz Suhaimi menjawap pelawaan JJ itu dengan berkata "Elok kita berbicara dalam masjid Dato'.. kerana ini rumah Allah dan lebih afdal dari diluar". Ketika itu JJ dan kuncu-kuncunya telah menunggu dengan "geram" dan "penuh emosi" diluar. Mungkin bagi mereka, sekejap lagi Ustaz Suhaimi iaitu Khatib yang membaca khutbah solat Jumaat di Keratong 4 itu akan dibelasah cukup-cukup agaknya. Namun dek kerana beliau tidak keluar dari masjid, akhirnya kumpulan Ahli Parlimen terbabit beredar dari masjid dengan perasaan yang amat kecewa. Mujurlah kejadian itu tidak berakhir dengan insiden yang lebih buruk lagi. Jika tidak sudah pasti satu peristiwa gempar akan berlaku di Masjid Keratong 4

Peristiwa yang berlaku ini jelas sekali mencerminkan betapa buruknya keperibadian Ahli Parlimen Rompin itu. Maka sahlah keputusan Pak Lah untuk tidak melantik beliau kekal dalam kabinet barunya adalah tepat sekali. JJ sebelum ini pernah dikaitkan dengan beberapa insiden yang amat memalukan termasuk kes "Raba Punggung" di sebuah hotel di Kuala Lumpur dan sebelum ini namanya juga dikaitkan dengan kes "Norrita Samsuddin" hingga menyebabkan pihak berkuasa terpaksa menutup siasatan kes tersebut dengan keputusan "tiada pembunuh sebenar". Bahkan lebih aneh lagi pihak polis menyatakan bahawa " terdapat dua lembaga yang tidak dikenalpasti telah membunuh pragawati itu". Hingga sekarang ianya masih menjadi misteri. Apapun, ramai yang mengaitkan nama JJ dalam kes tersebut, samalah dengan TPM Najib yang dikaitkan dengan kes Altantunya selama ini. Sikap panas baran yang ditunjukkan oleh beliau itu, jelas sekali tidak menghormati kesucian "rumah Allah". Beliau tergamak menyerang Imam yang mengimami solat Jumaat dimana beliau sendiri menjadi makmumnya ketika itu. Apakah manusia seperti ini boleh dilantik dan dikekalkan sebagai pemimpin umat Islam. Maka diharap dengan peristiwa ini, ia dapat memberi kesedaran kepada rakyat di Rompin agar menolak beliau dalam pilihanraya umum akan datang.

[Nampaknya kes ini bakal menjatuhkan resputasi JJ yang khabarnya sedang mengintai untuk menjatuhkan Adnan Yaakob sebagai Menteri Besar Pahang tidak lama lagi. Kami difahamkan JJ sedang membina kekuatannya, kerana beliau tahu bila Najib Razak menjadi Perdana Menteri nanti sudah pastilah namanya akan naik sebagai calon yang paling sesuai ke jawatan MB Pahang itu. Team Adnan harus berhati-hati dengan kelibat dan gerakan "grass root" yang dilakukan oleh Ahli Parlimen Rompin yang paling biadap ini. Jika tidak negeri Pahang akan berada dalam "kegelapan" kerana ditadbir oleh kaki "raba punggung" dan "kaki skandal seks" seperti beliau itu].

Khutbah: JAIP siasat imam

Oleh YUSRI SAHAT

KUANTAN 15 Nov. - Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) akan menyiasat tindakan seorang imam yang dikatakan menyalahgunakan khutbah Jumaat untuk menghentam kerajaan di Masjid Keratong 4, Rompin, semalam.

Pengarah JAIP, Datuk Abdul Manan Abdul Rahman berkata, jawatankuasa masjid tersebut juga boleh dikenakan tindakan jika memberi kebenaran 'orang luar' membaca khutbah tanpa menggunakan teks yang disediakan oleh Jabatan Mufti negeri.

Menurut beliau, pihaknya belum menerima laporan berhubung kejadian itu tetapi mengetahuinya menerusi akhbar.

''Jika ada bukti yang kukuh, kita akan ambil tindakan kepada semua yang terlibat dalam kejadian itu termasuk jawatankuasa masjid berkenaan.

''Sekiranya yang membaca khutbah itu merupakan imam yang dilantik, kita akan lucutkan jawatannya jika terbukti bersalah," katanya kepada Mingguan Malaysia ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau mengulas aduan Ahli Parlimen Rompin, Datuk Seri Dr. Jamaluddin Jarjis yang mendakwa seorang imam yang dipercayai datang dari luar daerah itu, menggunakan masjid untuk menghentam kerajaan ketika berkhutbah di Masjid Keratong 4, semalam.

Imam tersebut, kata Jamaluddin, adalah tidak bertauliah dan dipercayai berasal dari luar daerah Rompin.

Timbalan Yang Dipertua Pemuda Pas Pahang, Suhaimi Saad yang mengaku menyampaikan khutbah Jumaat di masjid tersebut semalam menafikan tindakannya itu boleh memecah-belahkan umat Islam di kawasan tersebut.

Menurutnya, khutbah Jumaat itu hanya berkisar kepada penggunaan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang tidak berbau politik.

Abdul Manan seterusnya berkata, pihak jawatankuasa masjid tidak sepatutnya sewenang-wenang membenarkan pihak luar menyampaikan khutbah Jumaat.

Menurut beliau, JAIP tidak menghalang mana-mana masjid membenarkan 'orang luar' menyampaikan khutbah Jumaat tetapi ia perlu mematuhi peraturan yang ditetapkan oleh pihak berkuasa.

Beliau menjelaskan, pelantikan imam masjid dilakukan oleh Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Pahang (MUIP) manakala penyediaan teks khutbah Jumaat dilakukan oleh Jabatan Mufti negeri.

''JAIP pula akan memantau segala pelaksanaan peraturan dipatuhi oleh jawatankuasa masjid," jelasnya.

kesamarataan...dr segi peluang pendidikan...infrastructure...skedar menyebut 2 hal ni dlu...india dan cina adalah sebahagian drpd kita, siapa berani nafikan kenytaan ini? 51 thn merdeka and yes mereka adalah keluarga kita..india xpuashati hidup mereka melarat di estet2...kadar jenayah di kalangan belia mereka terus meningkat..keadaan sekolah2 tamil bagai tidak terbela..adakah kita org melayu sekadar mahu menuding jari menyalahkan mereka atas apa yg berlaku kpd bangsa mereka?inikah namanya melayu yg berbudi bahasa, bertolak ansur?adakah kita hanya boleh ckp, nah itu silap mereka sendiri yg tak pandai jaga maruah bangsa mereka sendiri?adakah dgn membantu mereka, maruah melayu kita tergadai?

fuhhhhh...ideal sungguh...pandangan atau pendapat dari mana nie brader..? nie nama dia pandangan giler..!!!!!! terlalu banyak hulur dari tarik la beb.....dah tengok statistik Pelajar Tingkatan 6 ke University ker brader..? tau apa tujuan Matrikulasi ditubuh..? dah tengok MRSM Besut punya tawaran? tau dah berapa banyak pelajar Bumi di Kolej maupun University Swasta..? tau dah kenapa Sekolah Wawasan gagal..? ada ke statistik terkini Profesional Bumi kini..? Pemimpin memang lemah sekarang..suma rakyat Malaysia tau..sebab tue jadi camnie..tapi kalau kata samarata tue..Melayu yang tak fikir masa depan anak bangsa je akan kata cam tue...lupa dah ker Statistik yang keluar dari Menteri India tempohari..? nak kata samarata konon....lu kata `inikah namanya melayu yg berbudi bahasa, bertolak ansur?` dei..macha...lu nak berbudi sampai mana lagie..? nak tolak ansur sampai mana lagie beb...sedar la oiiii...gua memang sokong Azizan beri kuota 50% wajib pada Melayu di Kedah pasal rumah...tue nama dia Melayu sebenar..walaupun hanya polisi dan bukan Akta..tapi sekurang²nya dia berbuat sesuatu pada bangsanya daripada hanya cakap..cakap..semua orang bleh cakap..bukan nak tolak ansur lagie dah..stop..!!!!!! atau lu punya anak cucu kencing atas kubur lu....memang 666% mengarut la lu punya statement nie...LOL

Kosmo Online - Varia

Posted by Admin

Kosmo Online - Varia


Sajian Nusantara di SACC

Posted:

Sajian Nusantara di SACC

KAMBING kebuli merupakan sajian signatur SACC yang menggunakan resipi negara jiran, Indonesia.


SEJAK mula diperkenalkan pada tahun 2010, bufet Ramadan Rasa Nusantara di Shah Alam Convention Centre (SACC) semakin popular dan mendapat perhatian ramai pihak.

Ia menampilkan sajian istimewa dari beberapa negara termasuk Indonesia, Singapura, Thailand, Filipina, Brunei selain Malaysia untuk dinikmati pengunjung ketika tibanya bulan mulia itu.

Antara hidangan signatur yang sentiasa dinanti ialah kambing kebuli, iaitu masakan kambing berempah yang menggunakan resipi dari negara jiran tersebut.

Diketuai oleh Eksekutif Sous Chef Mohamad Jamili Napiah, bufet Rasa Nusantara menampilkan lebih 150 menu setiap hari. Antaranya rojak Singapura, bakso, tom yam, variasi kerabu, nasi goreng Filipina, ayam adaboo dan rendang ayam Brunei.

"Variasi menu Nusantara yang kami tawarkan terutama resipi kambing kebuli berjaya menarik perhatian pengunjung dan kebanyakan daripada mereka pasti akan datang kembali untuk menikmati iftar di SACC pada tahun berikutnya," jelas Mohamad Jamili yang berpengalaman selama 20 tahun dalam bidang kulinari.

CHEF pastri, Shuhaida bersama kek red velvet istimewa sebagai sajian pemanis mulut untuk pengunjung.


Selain itu, pengunjung juga boleh mencuba aneka kek dan pastri air tangan Chef Shuhaida Othman yang pasti menggamit selera terutama kek red velvet, durian pandan dan palova.

Dalam pada itu, Pengarah Operasi SACC, Nasrudin Abu Bakar berkata, setiap tahun pihaknya sentiasa menerima sambutan yang amat menggalakkan.

"Faktor harga yang berpatutan dan kemudahan yang selesa termasuk lot parkir yang banyak dan surau untuk solat Maghrib dan tarawih menjadikan SACC destinasi ideal untuk berbuka puasa," ujarnya.

Bufet Rasa Nusantara SACC boleh memuatkan kira-kira 1,000 pengunjung pada satu-satu masa.

Felda raja alias - Google Blog Search

Posted by Admin

Felda raja alias - Google Blog Search


kafelda: Warga <b>FELDA RAja Alias</b>..

Posted: 10 Jul 2012 12:27 PM PDT


Tahniah daripada kafelda atas keprihatinan warga FELDA Raja Alias!!!

felda taib andak - Google Blog Search

Posted by Admin

felda taib andak - Google Blog Search


Peggy Loh ~ My Johor Stories: Batik Lady

Posted: 27 Jul 2012 01:19 AM PDT

Dr Pratheepa Mohandhas, 61, better known as the Batik Lady of Senai, has a passion for shaping minds to higher levels of achievement at Pusat Tuisyen Minda Abadi.
I was born in Batu Pahat and had a very strict up-bringing because my mother was a prominent school principal who was keen on guarding our family reputation.  If I was cycling to tuition class and waved at my brother's friend who happened to pass on the opposite side of the road, my mother would already know about it by the time I reached home.  This was how fast news travelled back in those days when everyone in town was familiar with our family.
I left Batu Pahat for the first time to pursue Form Six studies first, in English College for one year and the second year, in a college in Petaling Jaya.  One day, about 10 classmates and I walked to Round Table, the stalls near the Johor Baru old bus terminal for ice-kacang and we were crossing the road when a family friend saw us.  The scandalous news of two Chinese boys walking by my side had reached my mother and that evening, she picked me up from the hostel and took me to an aunt's house where I was interrogated and slapped!
In 1973, I accepted a traditional wedding proposal and was married to a medical doctor.  In the early years of our marriage, we lived in Kuantan before my husband was transferred to work with the Permai Hospital in Johor Baru.  I remember living in the sprawling Government quarters there for 2 years with my husband's parents and siblings.
After graduating from Mohd Khalid Teachers Training College, my first posting was to SMK Sultan Ibrahim Kulaijaya as an Art and English teacher and was later promoted to be Head of the Art and English Departments.  For a year, I was based in Segamat, attached to the Canossian Convent before being transferred back to SRK 1 in Kulaijaya.  In my career, I held various posts including Head of the English Language Panel. 
I believe in improving my skills through furthering my studies and completed a Specialist Teaching English as a Second Language (TESL) Certificate course as well as a course in Reading & Language in Education with the Auckland College of Education.  I achieved my Doctorate in Education with the University of Western Australia.  For 5 years, I commuted to work from Senai to Sekolah Sinar Bahagia in Felda Taib Andak and was Vice-Principal in charge of Student Affairs until I opted for retirement from Government service.  
After I obtained a Diploma in Applied Linguistics with the Southeast Asian Ministers of Education Organization (SEAMEO) Regional Language Centre (RELC), a Singapore-based linguistic policy institute serving all the countries in this region, I was a part-time tutor in their Foreign Ministry Programme.  I was involved in intensive training seminars with ministry officials from countries like Laos, Vietnam, Cambodia, Thailand and Indonesia.  I can vividly recall the exciting experiences with my students after classes, when I was posted to Hanoi twice, to teach Business English with Ministry of Interior staff.
My students have a great deal of respect for me and they called me their, "Malaysian Mother."  Sometimes as many as 20 motorbikes would head out for dinner and I usually rode pillion with a young Police officer who is like a son to me.  
I will always remember the bumpy rides to go to their homes for meals and one evening, when I was told that I was in for a special treat, I politely refused to eat the exotic meat that they enjoyed but pleased them by nibbling on a few snails!
Throughout my career, I chose to wear trousers and jacket suits for a more professional appearance but around this time, I accepted a colleague's suggestion to change my wardrobe to a cooler choice of blouses designed in Thai silk.  While silk is beautiful, it was however, not only expensive but also inconvenient to wash and wear.  I first tailored blouses in Indonesian batik and now as my entire wardrobe comprise blouses designed in Malaysian batik I inadvertently earned the nickname as the Batik Lady of Senai!
In 2003 I opened Pusat Tuisyen Minda Abadi in Senai, a registered tuition centre that offers lessons for students from Primary 1 to Form 5 and corporate training in Basic and Business English courses.  At one time, 69 students from single-parent families were given tuition free-of-charge and in return, I only asked them to show me their good results.  I adopted the motto: Teaching minds…touching hearts…transforming lives…, as I want to encourage students to study and aim for higher levels of achievement.
For the past 5 years, I have been an English Lecturer with Open Universiti Malaysia and Wawasan Open Univerisiti, involved with students who are practicing teachers.  I try to instill in them, the passion to encourage their own students to do well in school and I find great satisfaction when they pass their exams.  I believe that when I teach one teacher well, he or she will be equipped to have a positive impact on their students who represent our future generation.
A version of the article was published in The New Straits Times, Johor Streets, on 27 July 2012

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Admin

Harian Metro: BeritaUtama


Bapa kejam gila!

Posted: 26 Jul 2012 11:42 AM PDT

KUALA LUMPUR: Seorang bapa menuang air minuman berkarbonat ke dalam mulut anaknya yang hamil sebelum memaksa wanita itu menelan pil tahan sakit untuk menggugurkan kandungannya.

Kejadian berlaku di rumah mereka di Pantai Dalam, di sini, jam 12.30 tengah malam kelmarin dan bapa berusia 50-an terbabit bertindak sedemikian semata-mata kerana tidak sukakan suami anaknya itu.

Sumber polis berkata, sebelum itu lelaki terbabit pulang ke rumah dalam keadaan marah dan memaki-hamun serta membelasah anak serta menantunya yang dikatakan baru beberapa bulan berkahwin.

"Suspek menyuruh anaknya berpisah dengan suaminya. Apabila anaknya yang berusia 20 tahun memberitahu dia sudah mengandung, suspek bertambah berang dan memaksanya menggugurkan kandungan.


"Tidak cukup dengan itu, bapa mangsa turut membawa pil tahan sakit dan menuang air minuman berkarbonat ke dalam mulut mangsa supaya kandungan mangsa gugur, namun mangsa berjaya menghalang perbuatan ayahnya," katanya.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/07/27


Tetak guna parang palsu

Posted: 26 Jul 2012 11:42 AM PDT

GOMBAK: Sepasang warga emas dan empat ahli keluarganya berdepan detik cemas disamun empat lelaki bersenjatakan parang di rumahnya di Kepong Ulu, di sini, awal pagi kelmarin menyebabkan kerugian lebih RM10,000.

Dalam kejadian jam 5 pagi itu, Law Ah Hai, 63, dan isterinya, Chen Yoke Heong, 57, memuatkan barang dalam keretanya sebelum didatangi empat lelaki.

Difahamkan, pasangan terbabit menetap lebih 40 tahun di rumahnya dan rutin harian mereka sejak dua tahun lalu keluar rumah awal pagi untuk memulakan perniagaan restoran di Rawang.

"Keempat-empat lelaki berusia 20 hingga 30-an itu menaiki sebuah kereta Proton Waja berwarna biru. Mereka meletakkan kereta di depan pagar rumah mangsa sebelum menyerbu dan menjerit ke arah saya dan isteri supaya masuk dalam rumah.


"Saya ditolak masuk ke dalam bilik yang dihuni anak perempuan, menantu dan cucu lelaki saya yang sedang tidur. Lelaki itu turut mengarahkan isteri serta anak lelaki saya yang tidur di bilik berasingan masuk ke bilik itu," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kepong Ulu, di sini, semalam.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/07/27


felda jengka - Google Blog Search

Posted by Admin

felda jengka - Google Blog Search


Blog Felda: <b>felda jengka</b> - Google Blog Search

Posted: 07 May 2012 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda jengka</b> - Google Blog Search

Posted: 07 May 2012 12:00 AM PDT

<b>Felda Jengka</b> 8 Sesak Pagi Ini

Posted: 07 May 2012 07:20 PM PDT

Felda Jengka 8 di Jerantut, Pahang selama ini selalunya sunyi dan sepi sahaja.

Kalau ada yang bergerak, hanyalah kenderaan penduduk setempat semata-mata.

Namun, kedatangan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengubah senario felda berkenaan pagi ini.

Jalan masuk ke felda berkenaan sesak bermula awal pagi lagi. Secara tiba-tiba, Jengka 8 berubah menjadi seolah-olah metropolitan yang berdepan dengan kesesakan pada sebelah pagi.

Dijangka 30,000 peneroka dari seluruh semenanjung datang ke program Majlis Sejahtera Peneroka Bersama Perdana Menteri.

Khabar gembira menanti para peneroka di program itu.

Gambar: Laluan masuk ke Felda Jengka 8 sesak teruk pagi ini.

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Felda pasoh - Google Blog Search

Posted by Admin

Felda pasoh - Google Blog Search


Blog Felda: <b>Felda pasoh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 May 2012 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>Felda pasoh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 May 2012 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>Felda pasoh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 May 2012 11:22 PM PDT

Blog Felda: <b>Felda pasoh</b> - Google Blog Search

Posted: 25 May 2012 11:12 PM PDT


Blog Felda: <b>Felda pasoh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 May 2012 11:28 PM PDT


Ain & Fairuz : <b>Felda Pasoh</b>, N9 – 05.05.12 « arts2arts – one difference

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Ain & Fairuz : Felda Pasoh, N9 – 05.05.12. Ain & Fairuz : Felda Pasoh, N9 - 05.05.12. Like this: Like. Be the first to like this post. ~ oleh arts2arts di Mei 21, 2012. Dikirim dalam Pelbagai. Tinggalkan Jawapan Batal balasan ...

felda chini - Google Blog Search

Posted by Admin

felda chini - Google Blog Search


YOUNG GIRLS AT <b>FELDA CHINI</b> FIGHT OVER <b>...</b> - Bonology.com

Posted: 10 Jul 2012 07:30 PM PDT



Unbelievable....young girls from Felda Chini fight over torn panties (under-garments). Sources claim that the incident has been taking place for the past 3 days. Is this what UMNO had transformed Felda children for the past 50 odd years....?

Watch this video:

- pejuang rakyat

Read More @ Source

More » Barisan Nasional (BN) | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Raja Alias

G. Musang

J. Bahru

Terengganu

A. Setar