{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Archive for Mac 2012

felda gedangsa - Google Blog Search

Posted by Admin

felda gedangsa - Google Blog Search


Blog Felda: <b>felda gedangsa</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2012 07:45 PM PST

Najib Razak cakap,

Kecewa Projek Perumahan Di  Felda Gedangsa Tergendala

Khalid Ibrahim cakap,

Tiada permohonan projek perumahan di Felda Gedangsa

Really3Line cakap,

Mana Satu Betul ni?

Najib Razak cakap,

Projek ini terbantut kerana, walaupun tanah itu dimiliki Felda, tapi terpaksa diserah balik kepada kerajaan negeri untuk diberi balik kepada kita dan dipecahkan lot. Itu yang tak diluluskan kerajaan negeri sampai sekarang.

Saya tak boleh buat apa-apa lagi kerana mereka dah tolak permohonan itu.

Khalid Cakap,

Tiada sebarang permohonan kebenaran merancang projek perumahan di Felda Gedangsa di Hulu Selangor dari Kerajaan Persekutuan atau Felda.

Kerajaan negeri tidak pernah menerima cadangan untuk bangunkan projek perumahan kepada generasi kedua di Felda tersebut.

Najib Cakap,

Tidak ada apa yang boleh saya lakukan atau BN lakukan melainkan beri sesuatu isyarat kepada tuan puan…kalau hendak projek ini, kalau hendak masa depan lebih baik, lakukan perubahan.

Really3line Mencelah,

Lain macam je statement. 

Khalid Cakap, 

Jika ada pun permohonan yang diterima, ia hanya melibatkan permohonan dari Felda untuk melupuskan pemilikan tanah seluas 14.65 hektar di Felda Soeharto bagi tujuan kediaman.

Really3line Mencelah Lagi,

Aik, tadi kata takde, ni jika ada pulak, macam mane ni?

Khalid Cakap, 

Kerajaan negeri bagaimanapun mendapati tanah itu masih terletak di bawah Seksyen 44 Akta Penempatan Berkelompok 1960 yang bermaksud tanah itu masih di bawah kuasa Kerajaan Persekutuan. Adalah salah untuk perdana menteri mendakwa Kerajaan Negeri enggan membantu.

Really3line cakap,

Owh… Kuasa ada pada tangan kerajaan Pusat lah ni ye?

Najib sambung,

Kerana politik (mereka) tak mahu kita dapat keuntungan, tak mahu kita disanjung masyarakat, mereka tak bagi kebenaran…tanah adalah kuasa (di bawah bidang kuasa) kerajaan negeri.

Inilah keadaan sebenar, saya terangkan sebab jangan orang kata saya mungkir janji atau Felda tak tunai janji (dibuat semasa) pilihan raya kecil.

Really3line bermonolog,

hm…. 

Najib Last Word,

Terserah kepada masyarakat peneroka untuk berbuat sesuatu mengikut lunas undang-undang, dan yang paling penting, ialah memberi sokongan kepada Barisan Nasional apabila tiba pilihan raya umum nanti.

Khalid Last word,

Kerajaan negeri sentiasa komited untuk bekerjasama dengan kerajaan persekutuan untuk kebaikan rakyat. Kami telah buktikan dengan Projek The Greater Klang Valley dan projek River of Life. Tiada alasan untuk kerajaan negeri mendiskriminasikan peneroka Felda.

Malah, lebih 2,000 ekar tanah milik kerajaan negeri di Hulu Bernam telah dibangunkan oleh Felda tanpa pengetahuan kerajaan negeri dan kerajaan negeri tidak menerima bayaran satu sen pun.

Really3line,

Fuh.. Pelik juga.. sorang kata ni kuasa kerajaan Negeri dan ia sengaja di tangguhkan, yang lagi sorang pulak cakap ini kuasa kerajaan pusat siap ada akta lagi. hm… sama sama lah kita renungkan.

Kepada siapa yang mahukan kenyataan penuh dari berita ini, 

Klik Sini Untuk Najib Razak

Klik Sini Untuk Khalid Ibrahim

SEKIAN…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...Full content generated by Get Full RSS.

Blog Felda: <b>felda gedangsa</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 12:00 AM PST

Tiada Permohonan Projek Perumahan Di Felda Gedangsa
Tiada sebarang permohonan kebenaran merancang projek perumahan di Felda Gedangsa di Hulu Selangor dari Kerajaan Persekutuan atau Felda.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, Kerajaan Negeri tidak pernah menerima cadangan untuk bangunkan projek perumahan kepada generasi kedua di felda itu seperti yang didakwa Perdana Menteri.

"Jika ada pun permohonan yang diterima, ia hanya melibatkan permohonan dari Felda untuk melupuskan pemilikan tanah seluas 14.65 hektar di Felda Soeharto bagi tujuan kediaman.

"Kerajaan Negeri bagaimanapun mendapati tanah itu masih terletak di bawah Seksyen 44 Akta Penempatan Berkelompok 1960 yang bermaksud tanah itu masih di bawah kuasa Kerajaan Persekutuan. Adalah salah untuk Perdana Menteri mendakwa Kerajaan Negeri enggan membantu," kata Menteri Besar.

Beliau mengulas kenyataan Perdana Menteri yang menyalahkan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat kerana didakwa enggan meluluskan projek-projek perumahan di felda-felda di Hulu Selangor.

Menteri Besar juga berkata, semakan dengan Jabatan Tanah dan Galian Negeri Selangor juga mendapati terdapat satu cadangan pada awal tahun 1990-an itu dari Felda untuk projek pembangunan di Felda Gedangsa tetapi ditolak oleh Kerajaan Negeri Barisan Nasional ketika itu kerana kegagalan projek pembangunan semula di Felda Sungai Buaya.

Menteri Besar kecewa kerana Perdana Menteri menyalahkan pihak lain ekoran kegagalan UMNO-BN menunaikan janji-janji yang dibuat pada pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor.

"Kerajaan Negeri sentiasa komited untuk bekerjasama dengan Kerajaan Persekutuan untuk kebaikan rakyat. Kami telah buktikan dengan Projek The Greater Klang Valley dan projek River of Life. Tiada alasan untuk Kerajaan negeri mendiskriminasikan peneroka Felda.

"Malah, lebih 2,000 ekar tanah milik Kerajaan Negeri di Hulu Bernam telah dibangunkan oleh Felda tanpa pengetahuan Kerajaan Negeri dan Kerajaan Negeri tidak menerima bayaran satu sen pun," katanya.

Perdana Menteri perlu mengkaji fakta sebelum membuat tuduhan tidak berasas kerana Kerajaan Negeri mengadakan reformasi pengurusan dan pentadbiran tanah secara berterusan bagi mengalakkan rakyat Selangor memiliki kediaman sendiri.

Dikeluarkan oleh

SEKRETARIAT AKHBAR

PEJABAT DATO' MENTERI BESAR SELANGOR

felda jengka - Google Blog Search

Posted by Admin

felda jengka - Google Blog Search


Blog Felda: <b>felda jengka</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2012 11:13 PM PDT

Pagi semalam sebelum peneroka-peneroka Felda Jengka 4 sedang bersedia untuk ke Mahkamah Tinggi Temerloh, mereka telah ternampak banner yang tergantung dengan mesej jijik mengatakan bahawa peneroka-peneroka yang saman Felda hanya menjadi alat, mereka hanya dapat kuah sedangkan peguam-peguam dapat daging.

Banner itu juga menyebut bahawa peneroka-peneroka Felda Kemahang 3 sampai ke hari ini masih belum mendapat wang tuntutan mereka yang diperintahkan oleh Mahkamah.

Inilah kebebalan UMNO yang melampau. Mereka membaca pembohongan didalam Majalah Felda yang menaburkan pembohongan dan penipuan.

Didalam salah satu keluaran Majalah itu ditulis bahawa peneroka-peneroka membayar RM5,000.00 seorang bagi melantik peguam. Majalah itu menyatakan bahawa peguam-peguam itu datang ke rancangan-rancangan Felda dengan kereta mewah dan menginap di Hotel 5 Bintang.

Bahkan didalam Majlah itu digambarkan seorang peguam sedang berada di showroom kereta BMW untuk membeli kereta mewah itu hasil dari bayaran dari peneroka-peneroka.

Alangkah dangkal Felda membuat tuduhan yang begitu jijik.

Kenapa mereka tidak bertanya kepada peneroka-peneroka yang terlibat memfailkan saman terhadap Felda itu?

Setiap seorang itu hanya mengeluarkan belanja RM50.00. RM50.00 itulah untuk menyediakan dokumen-dokumen untuk difailkan di Mahkamah, dengan RM50.00 itulah juga digunakan untuk berpuluh temujanji dengan peneroka-peneroka, RM50.00 itulah untuk menyediakan perbicaraan di Mahkamah, RM50.00 itulah untuk menghadiri puluhan kali siri perbicaraan di Mahkamah, di Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.

Orang UMNO telah dibodoh dan diperbodohkan oleh Felda yang membuat fitnah jijik ini.

Namun, peneroka-peneroka Felda tidak terpengaruh fitnah-fitnah dari UMNO dan Felda ini. Setelah selesai proses pemfailan saman terhadap Felda di Mahkamah Tinggi Temerloh semalam, Biro Masyarakat Felda PKR telah mengadakan ceramah di Felda Jengka 4.

Bukan sahaja peneroka-peneroka Felda Jengka 4 hadir beramai-ramai bahkan mereka yang hadir itu yang masih belum menuntut dan menyaman Felda turut mengambil Borang Waran Bertindak untuk turut menyaman Felda. Lebih dari 100 Borang Waran Bertindak telah diambil oleh peneroka-peneroka Jengka 4.

Mereka diberikan tempoh selama 3 bulan untuk menyerahkan Borang Waran To Act itu untuk ikut serta dengan seramai 711 peneroka-peneroka yang telah pun menyaman Felda pada 17hb June di Mahkamah Tinggi Temerloh.

Sesungguhnya, peneroka-peneroka Felda Kemahang 3 di Kelantan sudah pun menerima bayaran dari Felda berjumlah RM11 juta. UMNO dan Felda hanya nak menipu diri sendiri dan peneroka-peneroka yang bebal itu.

Peneroka-peneroka yang menuntut di Kemahang 3 itu sudah pun mendapat bayaran masing-masing; dan peneroka-peneroka yang bebal itu masih berkhayal, dan dikhayalkan oleh pembohongan UMNO dan Felda.

Setiap dari 711 orang peneroka Felda yang menyaman Felda di Mahkamah Tinggi Temerloh semalam menyaman Felda sebanyak RM450,000.00 setiap seorang. Bayaran guaman yang terlibat hanyalah RM50.00.

Apabila mereka berjaya didalam tuntutan ini nanti, mereka akan mendapat faedahnya, mereka menuntut apa yang hak kepada mereka, mereka telah ditipu oleh Felda selama tidak kurang dari 15 tahun.

Peneroka-peneroka yang bebal akan menggigit jari. Peneroka Felda Jengka 4 tidak terpengaruh dengan diayah UMNO dan Felda dan mereka tetap bersemangat mempertahankan tindakan mereka menyaman Felda.

felda chini - Google Blog Search

Posted by Admin

felda chini - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full content generated by Get Full RSS.Full content generated by Get Full RSS.Full content generated by Get Full RSS.Full content generated by Get Full RSS.

Blog Felda: <b>felda chini</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2012 09:03 PM PDT

Blog Felda: <b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2006 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2006 12:00 AM PDT

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Mar 2011 11:31 PM PDT

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2011 11:21 PM PDT

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Mar 2011 11:09 PM PST


<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2011 11:24 PM PST


<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2011 11:32 PM PST


<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2011 11:32 PM PST


<b>felda</b> bukit sagu - Google Blog Search

Posted: 27 Feb 2011 01:10 AM PST


<b>Felda</b> Wilayah Kuantan | Warga <b>Felda</b>

Posted: 20 Feb 2011 06:22 AM PST

1. Felda Bukit Goh Sabran Bin Mohamad Ali 09-5478843 -
2. Felda Bukit Sagu 01 Adzmi Bin Arob 09-5479141 09-5479141
3. Felda Bukit Sagu 02 Abdul Manan Bin Mat 09-5479140 -
4. Felda Bukit Sagu 03
5. Felda Chini 01 Rapii Bin Nawawi 09-4566010 -
6. Felda Chini 02 Ramli Bin Berhan 09-4566030 -
7. Felda Chini 03 Mohd Shah Bin Kassim 09-4566035 -
8. Felda Chini 04 Mohd Shah Bin Mohamed 09-4566055 09-4566055
9. Felda Chini 05 Abdul Rahman Bin Mamat 09-4566075 -
10. Felda Chini Timur 01 Md Yusof Bin Mee 09-4571206 -
11. Felda Chini Timur 02 Mohd Idris Bin Mohd Isa 09-4571439 09-4381245
12. Felda Chini Timur 03 Zahidin Bin Ali 09-4571488 -
13. Felda Kampung New Zealand Alim Bin Kasim 09-4789330 -
14. Felda Keratong 01 Roslan Bin Maarof 09-4457591 09-4457591
15. Felda Keratong 02 Aziz Bin Md Isa 09-4457612 09-4457612
16. Felda Keratong 03 Jamaludin Bin Nordin 09-4457961 -
17. Felda Keratong 04 Abd Zaman Bin Alias@ Elias 09-4457812 09-4457812
18. Felda Keratong 05 Zaini Bin Kamis 09-4457911 09-4457911
19. Felda Keratong 06 Ezrangee Bin Ma'on 09-4471479 09-4471479
20. Felda Keratong 07 Mansor Bin Ahmad 09-4471101 09-4471101
21. Felda Keratong 08 Mohd Rohani Bin Othman 09-4431264 -
22. Felda Keratong 09 Tokimin Bin Poniran 09-4431192 09-4431192
23. Felda Keratong 10 Othman Bin Muhamad 09-4431373 09-4431373
24. Felda Lepar Hilir 01 Izham Bin Ramli 09-5486252 09-5483152
25. Felda Lepar Hilir 04
26. Felda Lepar Hilir 02 Johari Bin Jaafar 09-5496353 09-5496353
27. Felda Lepar Hilir 03 Abdul Halil Bin Abd Majid 09-5495421 09-5483152
28. Felda Lepar Utara 01 Wan Fadzillah Dzaki Bin W Ahmad 09-4741260 09-4741260
29. Felda Lepar Utara 02 Hussain Bin Yoep 09-4741569 -
30. Felda Lepar Utara 04
31. Felda Lepar Utara 03 Raduan Bin Rozali 09-4741967 09-4741967
32. Felda Selanchar 01 Mohd Nordin Bin Daud 09-4371200 09-4371466
33. Felda Selanchar 02 Yunos Bin Demin 09-4381283 09-4381283
34. Felda Selanchar 03 Ruslam Bin Mukhtar 09-4381245 09-4381245
35. Felda Selanchar 04 Abdul Malik Bin Jaafar 09-4381443 09-4381443
36. Felda Selanchar 05
37. Felda Selendang 01 Nordin Bin Harun 09-4146750 09-4146750
38. Felda Selendang 02
39. Felda Sungai Panching Timur Hamir Husin Bin Ismail 09-5421050 -
40. Felda Sungai Panching Selatan
41. Felda Sungai Panching Utara Abd Rahim Bin Maulud 09-5421050 09-5421050

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2011 11:39 PM PDT

Assalamu'alaikum dan Salam 1 Malaysia.

Sekolah Kebangsaan (LKTP) Lepar Utara Satu telah dibuka pada hari Isnin, 25 Februari 1985 di tanah seluas 8 ekar dan terletak di bawah pengawasan Pejabat Pelajaran Daerah Kuantan kemudian mulai 1 Januari 2005 dipindahkan pengawasannya kepada Pejabat Pelajaran Daerah Jerantut, Pahang Darul Makmur. Sekolah ini mengandungi 2 blok bangunan, 1 kantin, 1 surau dan 22 unit rumah guru. Guru-guru yang mengajar di sekolah ini tinggal dengan menyewa rumah kakitangan Felda dan Kilang Sawit selain tinggal di rumah guru. Sekolah ini terletak di pedalaman dan di kelilingi oleh Gugusan Felda Lepar Utara 1,2,4 dan Felda Plantation 5, 10, 13 dan 14. Jarak dari sekolah dan PPD Kuantan ialah sejauh 221 km manakala PPD Jerantut ialah 98 km. Sementara itu jarak ke JPN Pahang pula sejauh 227 km yang mengambil masa kira-kira 3 jam perjalanan menaiki kereta melalui Bandar Jengka, Maran dan seterusnya ke Kuantan. Mulai Januari 2006 SK Lepar Utara Satu telah dipindahkan ke Zon Gelanggi di bawah pentadbiran PPD Jerantut.

Murid-murid yang belajar di sini terdiri daripada anak-anak peneroka, buruh ladang, kakitangan Felda dan Kilang Sawit Lepar Utara 4, guru-guru dan anggota polis. Pada mulanya sekolah ini menumpang di bangunan Pejabat Felda Lepar Utara 1. Pada masa itu keadaan sekolah adalah dalam serba kekurangan di mana tiada kemudahan asas seperti air,  elektrik dan jalan perhubungan yang teruk. Melalui daya usaha penduduk serta guru, mereka telah bergotong-royong membina kerusi dan meja panjang untuk kegunaan murid-murid. Keadaan ini berterusan sehinggalah pada bulan Julai 1985 di mana sekolah telah menerima bekalan perabot daripada JPNP. Bermula dengan 87 orang murid dari Tahun 1 hingga Tahun 6 dan seramai 7 orang guru termasuk seorang Guru Besar, sekolah telah beroperasi walaupun dalam keadaan serba kekurangan. Bilangan murid dan kakitangan telah bertambah dari setahun ke setahun hinggalah ke hari ini di mana jumlah murid ialah seramai 752 orang, 45 orang guru termasuk Guru Besar, 2 orang Pembantu Tadbir, seorang Pembantu Am Rendah, 4 orang Pekerja Rendah Awam dan 2 orang Pengawal Keselamatan.

SK. (LKTP) Lepar Utara Satu telah berpindah ke bangunan baru yang ada sekarang pada 5 Oktober 1988. Dengan kemudahan yang bertambah proses pengajaran dan pembelajaran telah dapat dijalankan dengan lebih sempurna begitu juga dengan aktiviti luar bilik darjah. Pada tahun itu juga Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) telah ditubuhkan. Dengan adanya PIBG kerjasama yang sedia ada telah terjalin dengan lebig erat lagi. Pada 16 Mac 1989 sekolah ini telah dinaikkan gred dari gred C ke gred A. Sesuai dengan kenaikan gred sekolah ini dapat beroperasi dengan lebih baik dan sempurna.

Aktiviti ko-kurikulum juga berjalan dengan lancar di mana Sukan Tahunan kali Pertama dapat diadakan pada tahun 1988. Sungguhpun jauh di pedalaman sekolah ini telah berjaya melahirkan atlet yang berwibawa di mana pada tahun 1994 dan 1998 seorang pelajar telah mewakili negeri Pahang dalam sukan olahraga. Pada tahun 1998 seorang lagi pelajar telah mewakili negeri dalam sukan bola sepak. Kemudian pada tahun ini seorang pelajar terpilih mewakili negeri dalam sukan bola tampar perempuan. Dalam bidang akademik pula pencapaian terbaik sekolah dalam UPSR ialah pada tahun 2002 di mana seramai 8 orang pelajar telah mendapat 5A, dan peratus kelulusan tertinggi setakat ini ialah pada tahun 2005 iaitu 56.6%. Adalah diharapkan agar segala pencapaian dari sekolah ini dapat dipertingkatkan lagi dari masa ke semasa. Pada masa ini sekolah dijalankan dalam 2 sesi iaitu sesi pagi untuk murid-murid tahap 2 iaitu Tahun 4, 5 dan 6 manakala sesi petang pula melibatkan murid-murid tahap 1 iaitu Tahun 1, 2 dan 3. 

   

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Blog Felda: <b>felda lepar</b> hilir - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2006 12:00 AM PDT

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Mar 2011 11:31 PM PDT

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2011 11:21 PM PDT

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Mar 2011 11:09 PM PST


<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2011 11:24 PM PST


<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2011 11:32 PM PST


<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2011 11:32 PM PST


<b>felda</b> bukit sagu - Google Blog Search

Posted: 27 Feb 2011 01:10 AM PST


<b>Felda</b> Wilayah Kuantan | Warga <b>Felda</b>

Posted: 20 Feb 2011 06:22 AM PST

1. Felda Bukit Goh Sabran Bin Mohamad Ali 09-5478843 -
2. Felda Bukit Sagu 01 Adzmi Bin Arob 09-5479141 09-5479141
3. Felda Bukit Sagu 02 Abdul Manan Bin Mat 09-5479140 -
4. Felda Bukit Sagu 03
5. Felda Chini 01 Rapii Bin Nawawi 09-4566010 -
6. Felda Chini 02 Ramli Bin Berhan 09-4566030 -
7. Felda Chini 03 Mohd Shah Bin Kassim 09-4566035 -
8. Felda Chini 04 Mohd Shah Bin Mohamed 09-4566055 09-4566055
9. Felda Chini 05 Abdul Rahman Bin Mamat 09-4566075 -
10. Felda Chini Timur 01 Md Yusof Bin Mee 09-4571206 -
11. Felda Chini Timur 02 Mohd Idris Bin Mohd Isa 09-4571439 09-4381245
12. Felda Chini Timur 03 Zahidin Bin Ali 09-4571488 -
13. Felda Kampung New Zealand Alim Bin Kasim 09-4789330 -
14. Felda Keratong 01 Roslan Bin Maarof 09-4457591 09-4457591
15. Felda Keratong 02 Aziz Bin Md Isa 09-4457612 09-4457612
16. Felda Keratong 03 Jamaludin Bin Nordin 09-4457961 -
17. Felda Keratong 04 Abd Zaman Bin Alias@ Elias 09-4457812 09-4457812
18. Felda Keratong 05 Zaini Bin Kamis 09-4457911 09-4457911
19. Felda Keratong 06 Ezrangee Bin Ma'on 09-4471479 09-4471479
20. Felda Keratong 07 Mansor Bin Ahmad 09-4471101 09-4471101
21. Felda Keratong 08 Mohd Rohani Bin Othman 09-4431264 -
22. Felda Keratong 09 Tokimin Bin Poniran 09-4431192 09-4431192
23. Felda Keratong 10 Othman Bin Muhamad 09-4431373 09-4431373
24. Felda Lepar Hilir 01 Izham Bin Ramli 09-5486252 09-5483152
25. Felda Lepar Hilir 04
26. Felda Lepar Hilir 02 Johari Bin Jaafar 09-5496353 09-5496353
27. Felda Lepar Hilir 03 Abdul Halil Bin Abd Majid 09-5495421 09-5483152
28. Felda Lepar Utara 01 Wan Fadzillah Dzaki Bin W Ahmad 09-4741260 09-4741260
29. Felda Lepar Utara 02 Hussain Bin Yoep 09-4741569 -
30. Felda Lepar Utara 04
31. Felda Lepar Utara 03 Raduan Bin Rozali 09-4741967 09-4741967
32. Felda Selanchar 01 Mohd Nordin Bin Daud 09-4371200 09-4371466
33. Felda Selanchar 02 Yunos Bin Demin 09-4381283 09-4381283
34. Felda Selanchar 03 Ruslam Bin Mukhtar 09-4381245 09-4381245
35. Felda Selanchar 04 Abdul Malik Bin Jaafar 09-4381443 09-4381443
36. Felda Selanchar 05
37. Felda Selendang 01 Nordin Bin Harun 09-4146750 09-4146750
38. Felda Selendang 02
39. Felda Sungai Panching Timur Hamir Husin Bin Ismail 09-5421050 -
40. Felda Sungai Panching Selatan
41. Felda Sungai Panching Utara Abd Rahim Bin Maulud 09-5421050 09-5421050

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

<b>felda lepar utara</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2011 11:39 PM PDT

Assalamu'alaikum dan Salam 1 Malaysia.

Sekolah Kebangsaan (LKTP) Lepar Utara Satu telah dibuka pada hari Isnin, 25 Februari 1985 di tanah seluas 8 ekar dan terletak di bawah pengawasan Pejabat Pelajaran Daerah Kuantan kemudian mulai 1 Januari 2005 dipindahkan pengawasannya kepada Pejabat Pelajaran Daerah Jerantut, Pahang Darul Makmur. Sekolah ini mengandungi 2 blok bangunan, 1 kantin, 1 surau dan 22 unit rumah guru. Guru-guru yang mengajar di sekolah ini tinggal dengan menyewa rumah kakitangan Felda dan Kilang Sawit selain tinggal di rumah guru. Sekolah ini terletak di pedalaman dan di kelilingi oleh Gugusan Felda Lepar Utara 1,2,4 dan Felda Plantation 5, 10, 13 dan 14. Jarak dari sekolah dan PPD Kuantan ialah sejauh 221 km manakala PPD Jerantut ialah 98 km. Sementara itu jarak ke JPN Pahang pula sejauh 227 km yang mengambil masa kira-kira 3 jam perjalanan menaiki kereta melalui Bandar Jengka, Maran dan seterusnya ke Kuantan. Mulai Januari 2006 SK Lepar Utara Satu telah dipindahkan ke Zon Gelanggi di bawah pentadbiran PPD Jerantut.

Murid-murid yang belajar di sini terdiri daripada anak-anak peneroka, buruh ladang, kakitangan Felda dan Kilang Sawit Lepar Utara 4, guru-guru dan anggota polis. Pada mulanya sekolah ini menumpang di bangunan Pejabat Felda Lepar Utara 1. Pada masa itu keadaan sekolah adalah dalam serba kekurangan di mana tiada kemudahan asas seperti air,  elektrik dan jalan perhubungan yang teruk. Melalui daya usaha penduduk serta guru, mereka telah bergotong-royong membina kerusi dan meja panjang untuk kegunaan murid-murid. Keadaan ini berterusan sehinggalah pada bulan Julai 1985 di mana sekolah telah menerima bekalan perabot daripada JPNP. Bermula dengan 87 orang murid dari Tahun 1 hingga Tahun 6 dan seramai 7 orang guru termasuk seorang Guru Besar, sekolah telah beroperasi walaupun dalam keadaan serba kekurangan. Bilangan murid dan kakitangan telah bertambah dari setahun ke setahun hinggalah ke hari ini di mana jumlah murid ialah seramai 752 orang, 45 orang guru termasuk Guru Besar, 2 orang Pembantu Tadbir, seorang Pembantu Am Rendah, 4 orang Pekerja Rendah Awam dan 2 orang Pengawal Keselamatan.

SK. (LKTP) Lepar Utara Satu telah berpindah ke bangunan baru yang ada sekarang pada 5 Oktober 1988. Dengan kemudahan yang bertambah proses pengajaran dan pembelajaran telah dapat dijalankan dengan lebih sempurna begitu juga dengan aktiviti luar bilik darjah. Pada tahun itu juga Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) telah ditubuhkan. Dengan adanya PIBG kerjasama yang sedia ada telah terjalin dengan lebig erat lagi. Pada 16 Mac 1989 sekolah ini telah dinaikkan gred dari gred C ke gred A. Sesuai dengan kenaikan gred sekolah ini dapat beroperasi dengan lebih baik dan sempurna.

Aktiviti ko-kurikulum juga berjalan dengan lancar di mana Sukan Tahunan kali Pertama dapat diadakan pada tahun 1988. Sungguhpun jauh di pedalaman sekolah ini telah berjaya melahirkan atlet yang berwibawa di mana pada tahun 1994 dan 1998 seorang pelajar telah mewakili negeri Pahang dalam sukan olahraga. Pada tahun 1998 seorang lagi pelajar telah mewakili negeri dalam sukan bola sepak. Kemudian pada tahun ini seorang pelajar terpilih mewakili negeri dalam sukan bola tampar perempuan. Dalam bidang akademik pula pencapaian terbaik sekolah dalam UPSR ialah pada tahun 2002 di mana seramai 8 orang pelajar telah mendapat 5A, dan peratus kelulusan tertinggi setakat ini ialah pada tahun 2005 iaitu 56.6%. Adalah diharapkan agar segala pencapaian dari sekolah ini dapat dipertingkatkan lagi dari masa ke semasa. Pada masa ini sekolah dijalankan dalam 2 sesi iaitu sesi pagi untuk murid-murid tahap 2 iaitu Tahun 4, 5 dan 6 manakala sesi petang pula melibatkan murid-murid tahap 1 iaitu Tahun 1, 2 dan 3. 

   

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

felda chemplak - Google Blog Search

Posted by Admin

felda chemplak - Google Blog Search


<b>Felda Chemplak</b> Barat, Johor | Kembara Pusat Jalur Lebar Komuniti

Posted: 07 Feb 2012 07:55 AM PST

RSS

Felda Chemplak Barat, Johor

Comments are closed.

Raja Alias

G. Musang

J. Bahru

Terengganu

A. Setar