{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda serting hilir - Google Blog Search

Posted by Admin

felda serting hilir - Google Blog Search


<b>felda serting hilir</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 02 May 2014 12:00 AM PDT

slepas selesai solat subuh.. jam plak dh tunjuk pukul 6.. lepas siapkan sarapan & lunch utk anak2 bujang haku arie tu.. apalagi.. sperti yg d rancangkan.. bertolaklah haku k putra pedana ..

sampai kat sana lebih kurang kul 6.45 .. dorg suma dh siap tgu nak gerak dah.. sape sangka.. kalau ikut perancangan 8hb nie aku nak g umah umie kat ganu tapi bila kawan baik aku nie mintak tlg temankan dia g umah mak dia kat felda serting hilir utk jumpa mak dia yg dh lama dia x jumpa (hubby dia keje lah plak) jadik.. memandangkan merapatkan ikatan anak yg dh terpisah lama ngan ibu dia lebih penting.. maka perancangan k ganu terpaksa aku batalkan.. dan kini aku dlm perjalanan k felda serting hilir utk merasa suatu klainan..

sampai kat R&R seremban.. ktorg berenti bersarapan dan lepas selesai sumanya.. ktorg teruskan perjalanan k sana.. jauh gak ghupanya felda serting hilir nie.. first time aku masuk felda.. waahhh .. penuh ngan ladang kelapa sawit .. spanjang2 jalan masuk k felda tu.. aku tgk ijau  j .. dan pukul 10.30 ktorg sampai kat umah emak dia..

haku tgk dia 2 beranak berpeluk2 (dia d besarkan oleh nenek) .. ishhkk sedih weii.. aku apa lagi.. pandai2 le amik pot yg kat sudut2.. kasi ruang angin kat dorg..

bila suma dh ok .. ktorg pun d hidangkan ngan lauk ayam gulai lemak cili api ngan maman + pajri terung + ikan masin + sayur .. waahhh kecor liur aku wei.. apa lagi.. makan x hinggatlah aku gamaknya masa tu... sejak sampai kat felda tu .. keje mak kawan aku nie ngan pakcik dia ashik masak j.. ktorg plak ashik makan j.. past tu brlah petang g jelajah keliling.. kas luas pengetahuan tgt kawasan tu plak.. best tuu.. suasan kat situ x lah riuh cam kat kl.. org2 dia plak manjang duk kat dlm umah.. aktiviti dorg plak ashik brkaraoke j.. skejab umah nie terjerit.. kejab plak umah sebelah.. lepas tu plak umah depan lah plak.. uikkk ..penin gak aku d buatnya.. biasalah .. suara dorg2 tu trlampau sedap kan..  yang aku plak layan dengar j lah..

anak2 plak sibuk belajar naik motor.. sikit lagi kak ean x masuk parit.. yg kawan haku nie plak ngan emak dia ..ashik layan syahdu .. haku apa lagi.. duk bawak pokok j lah gamak nye.. layan buah rambutan ngan jambu sambil sedut ais kepal .. weeehhh.. layan tuu.. lama dh x rasa ais kepal nie.. sejak budak2 dulu.. sskali kena ..perghhh

satu j yg haku x larat masa kat felda nie .. umah kecik dia kat luar lah plak.. jauh plak tu.. isshhkk ..sakit tul lah.. yg budak2 plak manjang pasang cete hantu.. bila malam naya.. nak lepas hajat .. punya lah gerun .. last2 main teman2.. ngan brbekal lampu suluh kecik satu.. tension tul! skali tu dbuat nye terkejut dahan pokok jatuh.. clinap suma org lari atas umah.. tapi yg kesian org yg kat dalam tu lah.. meraung2.. heheheee.. kenangan2..

2 hari ktog kat sana.. sejuk malam dia jgn cakap lah.. masuk hari sabtu pagi tu .. ktog dh siap dh nak bertolak balik k kl.. dari felda serting hilir tu pukul 8.00 pg.. cadang nak singgah kat ulu bendol kejab .. nak mandi pagi coz budak2 x nak mandi lagi.. sejuk katanye..

sampai kat ulu bendol ... apa lagi.. budak2 terjun terus.. yg tahan hajat plak apa lagi.. layannn jiwang aa kat sana..hikhikkhh .. dan pukul 12.00 tghari ktorg gerak dari ulu bendol k kl...

Leave a Reply

Raja Alias

G. Musang

J. Bahru

Terengganu

A. Setar