{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Felda pasoh - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

Felda pasoh - Google Blog Search


<b>Felda pasoh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 22 May 2014 12:00 AM PDT

Jalaluddin Alias (tiga dari kanan) ketika melawat Tapak Projek Perumahan Generasi Kedua Felda bersama jurutera serta arkitek di Felda Pasoh Satu, dekat Jelebu, Negeri Sembilan, semalam.

JELEBU 14 Feb. - Sebuah perumahan baharu bagi Generasi Kedua Felda sedang dalam pembinaan di sini bagi memenuhi keperluan penduduk di Felda Pasoh Satu.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pertang, Datuk Jalaluddin Alias berkata, projek ini merupakan penempatan untuk generasi berkenaan yang pertama dibina dalam kawasan Jelebu.

"Di Felda ini sebanyak 144 unit rumah akan dibina dan ketika ini sudah di peringkat 30 peratus pembinaan. Sekiranya mengikut jadual, rumah ini perlu diserahkan kepada generasi berkenaan pada pertengahan tahun ini," katanya selepas melawat Tapak Projek Perumahan Generasi Kedua di Felda Pasoh Satu dekat sini hari ini.

Kata Jalaluddin, projek ini memberi impak dalam teras kesejahteraan rakyat, apatah lagi untuk dimiliki oleh generasi kedua Felda.

"Biarpun ada beberapa masalah teknikal, kita berharap pihak dan agensi berkaitan dapat segera menyelesaikannya, sekali gus memastikan ia dapat disiapkan segera," katanya.

Pada masa yang sama, kemudahan asas dan infrastruktur seperti jalan, longkang, tempat pembuangan sampah akan diuruskan dengan baik, selain kawasan lapang yang akan dijadikan tempat riadah dan permainan kanak-kanak.

"Urusan pemilikan mahupun tawaran rumah ini diserahkan sepenuhnya kepada Felda kerana ini adalah projek mereka. Apa yang kita harapkan adalah penerimanya kelak adalah yang layak," tegasnya.

Tambahnya, sewaktu pelancaran projek ini kira-kira enam bulan lalu, Felda telah memberikan komitmen dan menegaskan rumah tersebut akan dijual pada harga serendah RM70,000 seunit.

<b>Felda pasoh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 08 Feb 2014 12:00 AM PST


<b>Felda pasoh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 08 Feb 2014 12:00 AM PST


"SUKA SUKA ": Koleksi Bunga Puding di <b>Felda Pasoh</b>

Posted: 08 Feb 2014 05:25 PM PST

Jangan tak tau daun puding boleh berbunga

... akak pun terpegun melihat koleksi penduduk Felda Pasoh ni.. ke sana kerana menghadiri perkahwinan dua pupu En Boss.. ditengahari buta ditepi jalan yg sibuk selamba je akak terbongkok-bongkok snap bunga pokok ni... dah la daun nya ceria warna warni.. ditambah pula dengan juntaian bunga yg comel2 ni... dulu-dulu tanam ni tak pernah berbunga pun....

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat