{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Jadi ‘bodoh’ disihir isteri

Posted: 18 Jul 2012 03:56 PM PDT

KUALA LUMPUR: Tergoda kejelitaan dan janji indah seorang ahli perniagaan dari Indonesia, seorang lelaki tempatan meninggalkan isteri dan anak-anaknya untuk berkahwin dengan wanita itu sebelum wang tunai dan rumahnya yang keseluruhannya bernilai RM850,000 dikikis perlahan-lahan.

Lelaki itu yang mahu dikenali sebagai Sufian, 45, berkata kebahagiaan dikecapinya apabila berkahwin dengan Talya, 35, hanya untuk beberapa bulan sebelum dia bertukar pak turut dan diperlakukan seperti hamba.

"Malah, saya selalu dicaci serta dipukul hingga saya pernah cuba membunuh diri sebelum diselamatkan," katanya ketika ditemui.

Sufian, percaya dia bertukar bodoh, dayus dan penakut disebabkan perbuatan sihir Talya selepas menemui beberapa bukti menjurus ke arah itu.


Kini, selepas berjaya meloloskan diri daripada cengkaman Yalya, baru Sufian sedar bahagia yang diimpikannya umpan ke neraka dunia.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/07/19


Berguling tangan terikat

Posted: 18 Jul 2012 03:56 PM PDT

PETALING JAYA: "Saya terpaksa berguling ke pintu pagar depan sebelum mematahkan anak pokok buluh dan menggunakannya untuk menarik perhatian orang yang lalu-lalang," kata Mustafa Md Nor, pengawal keselamatan rumah bekas Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayub.

Mustafa, 63, menceritakan kejadian diikat tiga penyamun yang menceroboh kediaman dua tingkat itu di SS7, Kelana Jaya, di sini, jam 5.40 pagi semalam.

Tiga lelaki dipercayai warga asing bersenjatakan pemutar skru dan pemotong besi dikatakan memanjat pagar sebelum menyerang dan mengikat tangan serta kaki pengawal keselamatan berusia 63 tahun itu dengan wayar.

Ketika itu, rumah itu hanya didiami isteri pertama Megat Junid, Puan Sri Faeizah Shuaib, 67, dan seorang amah warga Indonesia berusia 40-an serta Mustafa yang bertugas di luar.


Menurut Mustafa, ketika kejadian, dia meronda di kawasan belakang rumah apabila terserempak tiga penyamun terbabit.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/07/19


Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat