{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda ijok - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda ijok - Google Blog Search


Blog Felda: <b>felda ijok</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jan 2012 12:00 AM PST

"Felda tidak bankrap"

Demikian tegas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, sebaliknya beliau menempelak individu yang mengeluarkan kenyataan itu sebagai satu penipuan atau fitnah semata-mata.

Beliau menegaskan, sekiranya Felda dikatakan bankrap maka tidak mungkinlah agensi tersebut mampu membayar bonus, memberi duit raya mahupun bantuan kepada anak-anak generasi kedua melanjutkan pelajaran.

"Mana mungkin Felda bankrap… jika tidak bagaimana kita mampu meluluskan peruntukan RM200 juta untuk manfaat 10,400 orang peserta Felda.

"Kejayaan ini adalah hasil daripada kecekapan pantadbiran Felda yang berjaya mengurus tadbir hala tuju agensi itu sehingga mampu menjana pendapatan yang tinggi setiap tahun.

"Hari ini, harga komoditi getah dah naik dan purata pendapatan peserta pun semakin tinggi sehingga mencecah antara RM3,500 ke RM4,000 seorang," katanya ketika berucap di Majlis Bersama Rakyat di Felda Ijok, petang tadi.

Najib turut mengingatkan, warga Felda terutama di kalangan pewaris harus bertanggungjawab untuk memastikan perjuangan untuk membangunkan agensi itu berakhir dengan pencapaian baik.

Katanya, pewaris Felda memainkan peranan penting dalam usaha memajukan di masa hadapan.

Dalam pada itu, menerusi wang kocek Felda, Najib meluluskan peruntukan RM3 juta untuk pembinaan mini stadium selain menaiktaraf pekan Ijok.

"Jadi di mana logiknya tuduhan mereka yang menyatakan Felda bankrap," katanya.

Hadir sama pada majlis itu, isteri

Full content generated by Get Full RSS.Full content generated by Get Full RSS.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat