{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Ingin temu empat anak

Posted: 11 Aug 2012 10:48 AM PDT

KUALA LUMPUR: "Setiap kali Ramadan, saya rindukan anak. Saya harap sangat dapat bertemu mereka menjelang Aidilfitri, walaupun sekali, sebelum saya menghembuskan nafas terakhir," kata Nur Haina Muhammad, 59 (bukan nama sebenar) ketika ditemui di Rumah Solehah, sebuah pusat penjagaan penghidap Aids di sini, baru-baru ini.

Haina yang lima tahun disahkan menjadi pembawa HIV berkata, dengan usia makin lanjut dan sampai di penghujung, dia berharap sangat untuk bertemu empat anak kandungnya bagi melepaskan rindu.

"Sudah terlalu lama saya tak jumpa anak, saya minta mereka jangan lupakan saya.
"Saya tak pasti umur masih panjang atau tidak. Dengan penyakit dihidapi, saya takut kalau sampai masanya tak dapat berjumpa mereka.

"Tambahan pula dua rakan saya yang juga penghidap Aids sudah dijemput Ilahi, menyebabkan saya kini menghitung hari menunggu detik hilang nyawa," katanya yang berasal dari utara Semenanjung.


Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/08/12


Derita mahu kurus

Posted: 11 Aug 2012 10:47 AM PDT

Oleh NORAINON OTHMAN, NORIAH IDRIS, HIDAYATUL AKMAL AHMAD dan ZULIATY ZULKIFFLI
metahad@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Mereka inginkan tubuh cantik dan langsing persis model, tapi apa yang berlaku sebaliknya apabila padah pula menimpa.

Lebih malang, ada yang sukar membuang air kecil dan air besar hampir sebulan serta muntah darah, manakala tekak pula berasa panas.

Itulah kesan sampingan dialami Azlina Muhammad, 25, dan Muhammad Anas, 24, dua mangsa produk pelangsingan badan tiruan yang berlambak di pasaran.

Ikuti pengakuan mereka yang mengharapkan pengguna lain lebih berhati-hati dan tidak terkena perangkap sama berikutan sikap tidak bertanggungjawab segelintir peniaga yang tergamak menjual produk tiruan semata-mata mahu mengaut keuntungan mudah.


Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/08/12


Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat