{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Buru hingga ke hospital

Posted: 03 Sep 2012 01:28 PM PDT

JEMPOL: Lima lelaki bertindak nekad mengekori seorang lelaki yang cedera dalam pergaduhan hingga ke Jabatan Kecemasan Hospital Jempol (HJ), di sini, sebelum menetak mangsa, dalam kejadian malam kelmarin.

Kejadian jam 8 malam itu turut disaksikan kakitangan hospital termasuk doktor serta jururawat yang terkejut melihat tindakan ala mafia suspek yang menyerang mangsa.

Sebelum itu, pada jam 6 petang hari sama, mangsa, lelaki berusia 35 tahun terbabit dalam pergaduhan dengan seorang daripada suspek berusia 21 tahun kerana tidak puas hati apabila lelaki itu mengganggu adiknya di Taman Satelit, Bahau, di sini.

Menurut sumber, dalam pergaduhan itu, suspek cedera di kaki, manakala mangsa cedera di kepala sebelum dibawa adiknya ke Hospital Jempol tanpa menyedari suspek masih tidak puas hati dan membawa empat rakan mengekorinya ke hospital.


"Lima lelaki berusia 20-an itu memasuki kawasan hospital berkenaan dengan membawa parang dan menyerang mangsa yang mendapatkan rawatan dengan ditemani keluarganya," katanya.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/04


Bilik kebal berlubang

Posted: 03 Sep 2012 01:28 PM PDT

SUNGAI SIPUT: Seorang pekerja kedai emas tergamam melihat dinding dan bilik kebal premis itu di Jalan Besar Sungai Siput, di sini, berlubang dipercayai ditebuk sekumpulan perompak awal pagi semalam.

Sumber polis berkata, kejadian berkenaan dipercayai dilakukan kumpulan penjenayah yang melakukan rompakan licik itu antara jam 12 tengah malam kelmarin hingga awal pagi semalam dan melarikan barang kemas yang dianggarkan bernilai lebih RM100,000.

Menurutnya, pekerja berkenaan hanya menyedari rompakan yang berlaku kira-kira jam 9 pagi semalam ketika hendak memulakan perniagaan apabila mendapati dinding batu di sebelah kiri premis itu yang bersambung dengan sebuah lagi premis kosong dipecahkan perompak.

"Penjenayah dipercayai merancang rapi rompakan itu dan turut berupaya menebuk bahagian atas peti besi di premis berkenaan sebelum menyapu bersih semua barang kemas disimpan di dalamnya," katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sungai Siput, Superintendan Azman Salim ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata, siasatan lanjut masih dijalankan berhubung kes rompakan itu.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/04


Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat