{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Senduk berdarah

Posted: 04 Sep 2012 03:50 PM PDT

PASIR PUTEH: Penantian selama tiga jam seorang anak menunggu ibunya mengambil senduk kayu sebagai alat memasak hidangan jamuan Aidilfitri berakhir dengan kejutan apabila wanita itu ditemui mati dipercayai dibunuh dalam kejadian samun di Kampung Jebak, Jeram, dekat sini, semalam.

Lebih memilukan, senduk kayu yang sepatutnya diambil mangsa, Wan Kelthum Wan Hussain, digunakan penjenayah untuk memukul belakang kepala dan mukanya beberapa kali hingga peralatan memasak itu patah.

Secara kebetulan Wan Kelthum yang juga guru al-Quran mati dibunuh sehari sebelum usianya genap 68 tahun hari ini dan mayatnya ditemui cucunya, Nik Muhammad Imran Razali, 13, dalam keadaan terbaring dan berlumuran darah di bilik tidur rumahnya, jam 1 tengah hari.

Sebelum itu, warga emas terbabit beredar dari rumah anaknya, Raja Zalilah Raja Husin, 40, yang hanya terletak kira-kira 100 meter, pada jam 10.30 pagi untuk mengambil senduk berkenaan.


Raja Zalilah yang juga guru di Sekolah Kebangsaan (SK) Jeram berkata, penyerang emaknya mengambil gelang tangan emas dipakai mangsa dianggarkan bernilai RM4,000 sebelum melarikan diri.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/05


Suami lanyak sampai lembik

Posted: 04 Sep 2012 03:50 PM PDT

IPOH: Seorang wanita muda nekad merakam aksi dia dibelasah suaminya selama hampir setengah jam sebelum rakaman itu dimuat naik ke Internet menerusi laman YouTube sehingga menarik perhatian lebih 35,878 pelayar.

Klip video bertajuk 'Suami Belasah Isteri' itu memaparkan mangsa, Amanda Fong Kim Yen, 19, yang mengandung dua bulan ditumbuk, disepak, ditampar dan dicekik suaminya yang berusia 20-an hingga cedera teruk.

Kejadian berlaku sekitar jam 4.30 petang 23 Ogos lalu di sebuah butik menjual aksesori dan pakaian yang diusahakan pasangan terbabit di Ipoh Garden South, di sini.

Rakaman video menerusi kamera litar tertutup (CCTV) itu dimuat naik sendiri oleh Amanda ke akaun facebook (fb) miliknya pada 30 dan 31 Ogos lalu sebelum ia turut dimuat naik ke laman YouTube kelmarin.


Lebih mengejutkan, Amanda turut berkongsi pengalaman pahit itu menerusi catatan di laman facebook termasuk menyiarkan gambar kesan lebam dan luka akibat dibelasah suaminya.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/05


Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat