{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Pemotoran

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Pemotoran


Peugeot 208 GTi baharu

Posted: 09 Oct 2013 11:32 AM PDT

Dua orang model bersama model kereta baharu Peugeot 208 GTi pada majlis pelancarannya di Jalan Klang Lama, Kuala Lumpur, semalam.

KUALA LUMPUR 9 Okt. - Nasim Sdn. Bhd. (Nasim) pengedar jenama Peugeot di Malaysia, menyasarkan menjual sebanyak 30 model sports legenda 208 GTi, sebulan.

Model 208 GTi yang dilancarkan hari ini dijual pada harga RM139,888 dengan dua warna pilihan iaitu merah dan putih.

Ketua Pegawai Operasinya, Datuk Samson Anand George berkata, setakat ini, Nasim telah menerima 30 buah tempahan bagi model berkenaan.

"Kami menyasarkan menjual 20 hingga 30 buah sebulan kerana model GTi mempunyai peminat tersendiri berikutan prestasinya yang terbukti dalam sukan rali dunia menerusi pemandu Sebastian Loeb," katanya pada sidang akhbar selepas majlis pelancaran kereta berkenaan.

Model baharu 208 GTi adalah versi sports bagi model 308 yang dilancarkan awal tahun ini dengan tawaran prestasi enjin yang lebih tinggi dan rekaan dalam lebih dinamik.

Perbezaan 208 GTi jelas kelihatan berbanding varian standard kerana mempunyai identiti tersendiri, antaranya keluk roda lebih lebar, rim Carbon 17 inci, ekzos berkembar, sayap dipertingkat serta kemasan perak pada tingkap, cermin sisi dan bampar.

208 GTi ini dijana oleh enjin 1.6 liter turbo berkembar tekanan tinggi dengan suntikan terus yang mampu menghasilkan kuasa setinggi 200 hp dan kilasan maksimum 275 Nm serta transmisi manual enam kelajuan.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat