{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda chemplak - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda chemplak - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Blog Felda: <b>felda chemplak</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chemplak</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda chemplak</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 09:01 PM PDT


VIDEO : Bagaimana keadaan di <b>FELDA CHEMPLAK</b> semasa PRK DUN TENANG <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2011 10:04 PM PST

Pilihanraya DUN Tenang semakin dekat …..

Bagaimana keadaan di sana ??? Tenang atau kecoh ???

Dibawah DUN Tenang , terdapat 3 Rancangan Felda .. bagaimana keadaan di sana???

Check out video di bawah

Jom kita tengok video ini yang di ambil di Rancangan Felda Chemplak yang berada di bawah kawasan DUN Tenang

This entry was posted in berita, felda and tagged , , . Bookmark the permalink.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Blog Felda: <b>felda chemplak</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 09:04 PM PDT

ENJOY DENGAN AKO PNYE BLOG: KEMBARA MAHKOTA JOHOR <b>FELDA CHEMPLAK</b> <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2011 01:27 AM PDT

HAHA SERONOK GILER TADI....TAPI PENAT SEY LARI SANE,LARI SINI HAHA (KEMBARA MAKOTA JOHOR)BEST GILEER....RAMAI SEY AWEK BHAHAHA...MOTO2 PERH......REGAM SEY AQ TENGOK.....DH2 AQ MLZ NAX TAIP BYAK2 NIE KO TNGOK JE A

PIC2 NIE SEMUA AQ YG AMIK GUNE FON BUROK NIE HAHA

CUBE KO TENGOK BETOL2...DYE PNYE TONGKAT...GILER SEY SMARTSULTAN IBRAHIM YANG PUNYA...KORANG TENGOK SULTAN PUNYE MOTO ADA MSG SEY HAHA ^^NEXT...!!
HAHA SAPE BOLE LAWAN AKO PUNYE MOTO HAHAHAH (PERASAN)NEXT...!!
NEXT...!!NEXT..!!NEXT...!!NEXT...!!BESAR PUNYA..NEXT..!!NEXT..!!AKO 2020 HAHAH =D Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

youmi: kEmBaRa MaHkOtA JoHor 2011

Posted: 18 Jun 2011 08:34 AM PDT

hari ini aku berkesempatan menghadiri satu program yang amat dinantikan oleh sekalian warga rakyat negeri johor...KEMBARA MAHKOTA JOHOR 2011...ini mmg acara tahunan Tg Ibrahim sejak jd tg mahkota sampai skang dah jd sultan pun..tahun ni ekspedisi baginda melalui jalan air dan darat, bermula dr jeti di kg jorak muar,akan melalui perjalanan sejauh 800km dr 18 jun hgga 21 jun...oleh kerana tahun ini aku berkesempatan utk sama2 nk tgok dengan lebih dekat,maka tidaklah hamba mensia-siakan peluang ini..wakil rakyat pahang tengok sultan johor,bukan sape pun,warih koi jugak hehehe

pukul 9.00 pg, en suami pergi dulu dengan bos dia naik kembara felda..sebenanye setiap felda d daerah segamat ni ade pertandingn buat lempuk durian, so en suami pergi dulu bg memastikan anak buah dia melempuk durian dengan selempuk2nya...aku menyusul 2 jam kemudian, naik bas bersama GPW dan auntie2 penerokawati kat sini..

sampai di felda chemplak 30 minit kemudian , rombongan makcik2 kiah kami terus dijamu makan, ini mmg jd kebiasaan adat jawa meraikan tetamu dgn makanan..pastu terus ke tapak program di padang sek ren felda chemplak..jalan2 tgok warga felda yg sedang melempukkan durian mereka..

sultan dijadualkan datang 1.30..punye lamanya tunggu dari cuaca panas hingga la hujan tak berapa lebat..tapi rakyat jelata terus sabar menunggu ketibaan sultan kesayangan mereka..maka duduklah aku di bawah khemah,sambil memerhati gelagat rakyat jelata menunggu sang raja...pelbagai cenderahati sempena kembara ini diedarkan..dapat gak la wat kenangan..semua budak2 dpt rm5..betapa la aku mengharapkan kot2 org dewasa dpt rm50 pun jadilah..angan2ku dibawa angin lalu..

antara yg menarik perhatian adalah pokok periuk kera..kenal tak?yg terernya diorg leh masak pulut guna pokok ni..mmg hebat org melayu

pukul 2 ptg barulah sultan yg ditunggu2 pun tiba..maka berduyun-duyunlah rakyat jelata termasuk aku ke red carpet tmpat laluan si raja..kompang mesti ada,pastu persembahan silat,kemuadia barulah sultan bersama putera2 baginda mencemar duli melawat rakyat yg membuat lempuk..maka bersalaman dan bermesraanlah rakyat dengan raja mereka seolah2 sahabat yg sudah lama tidak berjumpa lagak mereka semua...dr jauh aku tgok sultan dan putera2nya bersalam dengan semua org yg beratur di hadapan laluan ..macam aku..sultanahnya Tg Zarith Sofiah xde la pulak..bila dah nk smpai kat aku terpaksa la aku meloloskan diri ke belakang agar tidak perlu bersalam...w.pun dia raja tp tetap lelaki...yg aku x paham ble aku berundur, ade pakcik tu tanya nape xnak salam..eh mane boleh sultan kan lelaki kataku..pakcik tu dengan selamba kata takpe la raja tu..hmmmmm...rasanya yg satu barisan pnjg aku td semua perempaun, dan mereka merasa amat bahagia dan berbangga dpt bersalam dengan raja mereka...sebelum tu aku dh gurau dengan en suami boleh ke nk salam..nasib baik dia menjawab dgn jawapan yg menggembirakan aku..tak boleh!!! 

dapat la tgok sultan ibrahim dr dekat,dengan tg mahkota n 2 lg putera baginda yg tidak dinafikan kehenseman mereka..jd igauan para dara agaknya

sambil sultan melawat khemah lempuk,putera2 baginda terus ke khemah yg disediakan utk main dart n dam aji manusia...biasa dam aji org guna buah dam, tp ni org yg bergerak..aku agak jakun dgn game ni sbb first time tgok..anak2 raja tu sbg pemerhati je...

dah selesai...majlis tak selesai lg,ade penyampaian bantuan utk rakyat jelata...maka pulanglah aku ke rumah dgn hati yg x berapa puas sbb lupa nk amik gambar ngn moto sultan...hehehe...en suami dapat bekalan lempuk bersama durian utk dibuat tempoyak...haha...mmg pueh ati la!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

G. Musang

J. Bahru

Terengganu

A. Setar