{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Berita Harian: MukaDepan

Posted by Tanpa Nama

Berita Harian: MukaDepan


Raja Petra dedah lagi

Posted: 29 May 2012 03:13 PM PDT

MukaDepan

SALINAN dokumen didakwa membabitkan kes rasuah Azmin.

SALINAN dokumen didakwa membabitkan kes rasuah Azmin.

KUALA LUMPUR: Raja Petra Kamaruddin mendedahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim mengarahkan kes rasuah jutaan ringgit membabitkan Setiausaha Sulitnya, Mohamed Azmin Ali ditutup ketika beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri.

Pengarang portal Malaysia Today itu mendakwa Anwar yang juga Menteri Kewangan ketika itu bil tindakan lanjut (NFA) ke atas Mohamed Azmin dan menghapuskan fail siasatan walaupun mempunyai cukup bukti untuk menahan dan mendakwanya.

Raja Petra berkata, maklumat itu diperoleh daripada seorang bekas pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang menyerahkan dokumen sulit di bawah Akta Rahsia Rasmi itu di London bulan lalu. Sementara itu, Pengarah Siasatan SPRM Datuk Mustafar Ali, berkata, pihaknya membuat laporan polis berhubung pendedahan dokumen rahsia itu, di Balai Polis Putrajaya, petang semalam.

Beliau yang enggan mengulas lanjut dakwaan berkenaan, berkata, jika benar dakwaan Raja Petra itu, siasatan akan dilakukan kerana siasatan jenayah tidak ada tempoh masa walaupun kes itu sudah berlalu.

Dalam portalnya, Raja Petra mendakwa berdasarkan dokumen berkenaan, BPR mempunyai bukti jelas Mohamed Azmin dan isteri, Shamsidar Taharin memiliki saham, rumah dan kereta mewah bernilai kira-kira RM1.5 juta dan hampir RM10 juta dalam bentuk wang tunai dan cek," katanya yang turut menyiarkan dokumen itu menerusi portal beliau semalam.

Semua urus niaga yang disah dan diperakui bank adalah antara beratus-ratus fail dokumen yang diserahkan pegawai SPRM itu selain laporan polis dan siasatan, penyata akaun dan bank, salinan cek, baucer dan nota kontrak.
"Saya mesti nyatakan bahawa kandungan fail yang tebal itu mengambil masa cukup lama untuk dibaca dan difahami, bukan saja sangat menarik tetapi memberi kesan yang sangat buruk kepada Anwar dan Mohamed Azmin.

"Dalam fail itu juga menyatakan Mohamed Azmin menerima RM15,000 sebulan daripada seorang ahli perniagaan terkemuka bergelar Tan Sri dan perkara itu masih berlaku.

"Paling penting adalah bagaimana Anwar meminta kes itu ditutup sedangkan BPR mempunyai cukup bukti untuk menahan dan mendakwa Mohamed Azmin," katanya.
Pendedahan terbaru itu antara beberapa siri pendedahan beliau mengenai kepincangan dan rasuah yang berlaku membabitkan kepemimpinan tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Raja Petra berkata, sumber beliau itu adalah antara pegawai antirasuah yang mahu dunia tahu ada juga pegawai SPRM yang korup sama seperti orang yang siasatnya. Dia menyifatkan mereka seperti meletakkan musang dalam reban ayam.

Komen Anda

Terima kasih diatas penyertaan anda. Berita Harian berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersial. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan.

Senarai komen

joko

salam nusantara, wak lihat sangat hairan benda benda maca ne kalau kawan baik tak salah, kalau dah jadi musuh semuanya keluar jadi macam tak ada integeriti langsong, wak tabik kepada pak ungku aziz, ungku terus bercerita apa yang tak betul.

SAGATEMIN

NEGARA AKAN HURU HARA ANDAIKATA MANUSIA TAK DAPAT BERFIKIR SECARA LOGIK .

TOLONGLAH SELAMATKAN NEGARA KERANA KINI AKAL FIKIRAN MASIH TERJAJAH WALAUPUN DAH SEPARUH ABAD MERDEKA. GO ON BONGKAR YANG MUNGKAR

ad

perkara ini mesti diambil tindakan semula oleh sprm. dan org yg bertanggungjawab hendaklah dituduh. sayangi malaysia tercinta ini.

kapak

ENTAHLAHH LABUUUUUUU !!!!!!!

SAAYA BIN ABU BAKAR

DSAI dan konco-konconya akan berkata...... ini adalah satu lagi komplot dan agenda politik UMNO......

hj azman

bila dah jadi musang.. mudah nak kenalpasti musang yang berbulu ayam!

zorro

JOM KITA MENUJU KE ARAH MALAYSIA MAJU DAN HARMONI. SAPA LAGI YANG BOLEH JAMIN KALAU BUKAN PEMERINTAH YANG ADA LA NI.

zamsebtakir

Sampai bila asyik nak salahkan orang lain. Bertaubatlah selagi masih ada nafas dikandung badan.

Suhaimi

Bahaya kalau perangai org yg berangan jd PM begini,dah jd PM nanti semua kesalahan org yg disukai akan di lindungi dan akan menjadi alasan utk pihak lain untuk menutup keslahan mereka,bahaya org begini,jgn harap lah mahu menang pilihanraya ke 13 ni,macam-macam perangai buruk timbul.Ingat rakyat semua jgn menyesal kemudian hari,tiada guna nya

tembung

kat dunia boleh lari, kat akhirat boleh ke nak hapuskan bukti? nanti kat sane ade screen besar, kite same2 tengok sape yg bersalah..

dikna

inilah orang kuat pakatan... Anda nilai sendiri, inikah yang rakyat mahu untuk memimpin negara bertuah ini?...

atika

kenapa pendadahan begini mesti dibuat bila dah dekat2 nak pilihanraya? Ini menyebabkan pembaca secara automatik tak percaya langsung dgn pendedahan tersebut.

salleh ajmad

Dialog lama, Ini semua salah UMNO dan BN

wam

apa fungsi RPK dalam pendedahan ini? kenapa dulu takanak dedah? kenapa baru sekarang? benarkah apa yg nak didedahkan tu? saya sangsi dalam perkara ini..sudah-sudahlah tu..sesama Islam tak baik memfitnah, nanti tak masuk syurga....

jiddin

pemimpin dan pegawai tinggi yang mempunyai banyak kuasa, jika tidak dididik nafsu mereka, mempunyai ruang-ruang yang banyak untuk terjebak dalam rasuah seperti kata pepatah 'kuasa itu rasuah, kuasa mutlak rasuah secara mutlak (tidak terbatas)' tidak terkecuali pemimpin dan pegawai mana sekalipun, dahulu ke sekarang.

mahmood bin mohd mustahed

Allah maha mengetahui, kebenaran pasti akan memadamkan kepalsuan, orang yang selama ini mendakwa pemimpin kerajaan adalah golongan perasuah kini terbukti, dirinya sendiri pelopor kepada jenayah tersebut. Insaflah pintu taubat masih terbuka.


Leave a Reply

Raja Alias

G. Musang

J. Bahru

Terengganu

A. Setar