{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda lurah bilut - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda lurah bilut - Google Blog Search


Umno Is Dead: Fatwa Terlaters!!! UMNO APCO adalah islam Tulin <b>...</b>

Posted: 31 Aug 2011 04:39 PM PDT

AKAN GUA PERTAHANKAN PUTRAJAYA..

SEHINGGA KETITISAN RAMBUT YG TERAKHIR..

WALAU DGN APA CARA SEKALIPUN

KAH KAH KAH


FATWA TERBARU.

Perdana Menteri Monggolia, Datuk Seri Mat Mongol kata, Umno APCO adalah sebuah parti Islam yang sebenar walaupun ia tidak menggunakan label Islam dalam membela dan merancang pembangunan umat Islam dan negara ini. kah kah kah

Umno sememangnya membela dan menaikkan taraf hidup umat Islam dengan membasmi kemiskinan menerusi pelbagai program kerajaan terutamanya menerusi rancangan Felda.

Dalam Islam, kemiskinan itu menghampiri kekufuran dan Umno sejak 53 tahun yang lalu berusaha membasmi kemiskinan di kalangan umat Islam dengan membuka tanah rancangan Felda dan adakah ini bukan tuntutan Islam?

kerajaan Barisan Nasional (Babi Negara) pimpinan Umno membangunkan negara ini bagi melahirkan umat Islam yang dihormati dan bermaruah dengan pembangunan negara, teknologi dan ketenteraan yang termaju.
"Kita tidak perlu label "membangun bersama Islam" kerana kita sudah lama memperjuangkan Islam dan telah memberi keselesaan hidup kepada umat Islam kerana kita tidak mahu umat Islam miskin dan tidak ada kekuatan,

Islam juga menuntut perubahan umatnya daripada yang baik kepada lebih baik dan itulah yang dilakukan oleh Umno.Kita sentiasa membela nasib rakyat daripada yang baik kepada lebih baik, jika dulu kita bermula dari Lurah Bilut (Felda Lurah Bilut) daripada golongan yang tidak mempunyai tanah kepada golongan yang mempunyai tanah sebanyak 10 ekar.

Secara kebetulan ayah saya (Tun Abdul Razak) yang menubuhkan Felda, dia berjalan dengan tongkat dan bush jaket beratus-ratus batu semata-mata untuk memberi tanah dan membasmi kemiskinan rakyat,

umat Islam haruslah mengambil iktibar dengan pelbagai peristiwa kemenangan Islam dalam bulan Ramadan termasuklah peristiwa perang Badar.

Bulan Ramadan membentuk peribadi dan kekuatan untuk kejayaan Islam dan tidak ada sebab kita tidak boleh berjaya jika kita berusaha - MAT MONGOL 

Asas Yang Sekular Tidak Mungkin Ianya Islam

Jika sebelum daripada ini Mat Mongol mengeluarkan fatwa bahawa 1Malaysia menepati ajaran Islam maka kali ini Mat Mongol sekali lagi mengeluarkan fatwa baru dalam usaha untuk membenarkan perjuangan UMNO APCO yang semakin hari nampaknya terus dipertikaikan kerelevanannya oleh umat Islam di Malaysia.

Mat Mongol nampaknya terpaksa menggunakan 'talian hayat' Islam sekali lagi untuk mengatakan bahawa UMNO APCO itu adalah parti Islam yang sebenar. Malang sekali, apakah hanya kerana adanya sedikit pembelaan dan rancangan pembangunan umat Islam dan negara maka Mat Mongol telah tanpa rasa malu dan bersalah mendakwa UMNO APCO adalah sebuah parti Islam yang sebenar?

Apakah Islam atau tidaknya sesebuah parti itu hanya dilihat dan diukur dari perancangan dan aktivitinya semata? Hakikatnya, bagi menentukan samada sesebuah parti itu adalah parti Islam sebenar atau tidak, kita perlu melihat dasar dan asas perjuangannya.

Apakah dasar perjuangan UMNO APCO? Bukankah dasarnya adalah ashobiyyah yang jelas bertentangan dengan Islam? Bukankah asas perjuangan UMNO APCO itu adalah sekularisme iaitu perjuangan yang memisahkan Islam dengan kehidupan bermasyarakat dan bernegara? Buktinya sehingga saat ini UMNO APCO yang sudah berkuasa dan memerintah selama lebih 52 tahun masih tetap menggunakan perlembagaan kufur ciptaan Lord Reid.

Sebenarnya, inilah dua indikator yang sepatutnya kita gunakan untuk menentukan apakah UMNO APCO itu parti Islam ataupun sebaliknya.

Mat Mongol, Renunglah firman Allah SWT di bawah:

"Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya". [TMQ A-li-'Imraan (3) :104].

"Engkau tidak akan dapati sesuatu kaum yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, tergamak berkasih-mesra dengan orang-orang yang menentang (perintah) Allah dan RasulNya, sekalipun orang-orang yang menentang itu ialah bapa-bapa mereka, atau anak-anak mereka, atau saudara-saudara mereka, ataupun keluarga mereka. Mereka (yang setia) itu, Allah telah menetapkan iman dalam hati mereka, dan telah menguatkan mereka dengan semangat pertolongan daripadaNya; dan Dia akan memasukkan mereka ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka tetap kekal di dalamnya. Allah reda akan mereka dan mereka reda (serta bersyukur) akan nikmat pemberianNya. Merekalah penyokong-penyokong (agama) Allah. Ketahuilah! Sesungguhnya penyokong-penyokong (agama) Allah itu ialah orang-orang yang berjaya". [TMQ Al-Mujaadalah (58) : 22].

KAH KAH KAH

aik? ini satu lagi bencana bakal berkumandang..

boleh menyebabkan parti pas melingkup telangkup.

dgn fatwa baru dari mat mongol..

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

Jika UMNO APCO ingin dinilai....

 sebagai sebuah parti Islam....

 maka sudah selayaknya Mat Mongol yang merupakan orang yang paling berkuasa....

saat ini memastikan keberadaan UMNO APCO itu menepati ciri ciri...

bukan cirit cirit.. 

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

sebagaimana yang diperjelaskan oleh ayat-ayat di atas....

Adakah Mat Mongol bersedia berubah dan seterusnya mengubah dasar....

dan asas perjuangan UMNO APCO yang ada hari ini....

 Ataupun apakah Mat Mongol hanya sekadar auta dalam kesempatan bulan Ramadhan kali ini..

KAH KAH KAH

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat