{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


TERKETAR-KETAR LIHAT KEMUSNAHAN

Posted:

"Semua penduduk sepakat mahu terus tinggal di sini dan kami akan bangunkan semula kampung ini kerana di sini kami dilahirkan, beranak-pinak dan mencari rezeki."

Demikian azam disuarakan Ketua Kampung Tanjung Batu Mahmood Mallang, 72, di sebalik rasa sedih dan sayu selepas melihat kemusnahan kampung itu, semalam.


Dia bersama 19 lagi ketua keluarga kampung itu dibawa masuk bersama kumpulan penilaian terdiri daripada pegawai daerah, wakil Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan Jabatan Kerja Raya (JKR).

Lawatan yang turut diiringi pasukan keselamatan itu bertujuan membuat taksiran kerosakan harta benda sebelum penduduk yang mempunyai dokumen dibenar pulang hari ini.


Mahmood berkata, selepas lebih sebulan berada di pusat pemindahan di Fajar Harapan, dia bersyukur kerana akhirnya dapat menjejakkan kaki kembali ke kampung halaman mereka.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/30

Kehebatan 'Rambo Laut'

Posted:

"Sentiasa yang terbaik." Motto itu sudah cukup menggambarkan ketangkasan sebuah pasukan elit yang satu ketika dulu pernah mendapat jolokan nama 'Rambo Laut'.

Jolokan itu diberikan kerana ketangkasan pasukan berkenaan melaksanakan pelbagai misi tidak mengira masa atau tempat, malah kepakaran dalam menangani krisis penculikan terutamanya di perairan negara.


Pasukan Khas Laut (PASKAL) Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) mula ditubuhkan sekitar 1980-an sememangnya mendapat perhatian dunia terutama selepas insiden rampasan kapal MT Bunga Laurel milik negara oleh sekumpulan lanun di Teluk Aden, Somalia, dua tahun lalu.

Insiden itu berjaya ditangani sepasukan PASKAL diatur gerak bagi membebaskan kapal berkenaan sekali gus menahan tujuh lanun Somalia bersenjatakan AK-47.


Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/30

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat