{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda besout - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda besout - Google Blog Search


Blog Felda: <b>felda besout</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2011 12:00 AM PDT

Saturday, July 9, 2011
Kek Perkahwinan di Felda Besout

Salam, inilah kek perkahwinan yang telah saya hasilkan, yang ditempah oleh pasangan pengantin yang menginginkan warna biru 'turqouise' sebagai kek istimewa perkahwinan mereka. Gambar atas ini cantik sekali, dan sangat menarik hati saya. Gambar di atas diambil oleh jurufoto perkahwinan di sebelah perempuan (yang saya minta keizinan mengambilnya daripada laman facebook si pengantin).


Senang sahaja berurusan dengan pengantin perempuan ini, pabila beritahu harga pakej terus sahaja bersetuju dan besoknya sudah 'bank in' kan kesemua duitnya. Sekadar memberikan beberapa gambar contoh kek dan warna yang diinginkan kepada saya dan memudahkan saya mendapat inspirasi dan idea yang dimahukan oleh pengantin ini. Kek yang diminta ialah kek 'chocolate moist' kesemuanya.
Yang seronoknya, saya dapat berjalan-jalan ke tempat saya bertugas kali pertama sebelum saya berkahwin dan berpindah ke Kampar. Felda Besout ini tempat pertama saya bertugas dulu. Zaman anak dara duduk di kuarters bersama guru-guru perempuan yang lain.

Jadi, memang mengimbau kenangan. Selepas menghantar kek, sempatlah jugak menyinggah jumpa kawan- kawan lama. Seronok sungguh.


Diharapkan, pengantin berpuas hati ya dengan kek yang dihasilkan. Selamat Pengantin Baru ya.

Labels: , ,

posted by Ifah @ 10:24 PM  
1 Comments:
  • kak, mmg sdp kek 2.. sy suke design kek nie.. sory la ari 2 jmpe kjp sgt.. tq sgt2..

<< Home
 
 
 

 

:: Nama ::
Ifah

:: Lokasi ::

Kampar, Perak, Malaysia

:: Tentang Ifah :
:
Seorang isteri. Seorang guru. Saya juga seorang yang sangat gemar memasak. Terutamanya yang mencabar kemahiran dan kesukaran masakan itu. Aneka kek dan pastri telah saya cuba hasilkan. Blog ini ialah hasil interpretasi seni saya dalam dunia kek dan pastri. Ada yang molek dan ada juga yang kurang molek. Saya tidak layak digelar chef pastri. Malah, saya masih belajar dan belajar mendalami tentangnya. Blog ini ialah odisi tentang kemajuan itu. Barangkali, jika kalian berminat untuk menempah dan berkongsi rasa kek hasil buatan saya, bolehlah hubungi saya ya!!Terima kasih kembali.

Profil selanjutnya

:: Entri Sebelumnya ::

:: Simpanan Entri - Entri ::

:: Senarai Tempahan ::


~~ Borang tempahan di sini
~~ Hubungi kami
019 640 2774

::> Kek Span
~ Oren, Strawberry, Coklat dll
1/2 kg : dari RM18.00
1 kg : dari RM30.00
( buttercream dan hiasan )

::> Kek Chocolate Moist, Prun, Lobak Merah, Blueberry, Pandan Lapis - layer, Black Forest dll
1 kg dari RM35.00 ke atas
(bergantung kepada bahan dan hiasan yang diminta)

:: > Kek Mentega
~ Nanas, Pelangi, Marble, Pisang dll
1/2 kg : dari RM10.00
1 kg : dari RM18.00 (tanpa hiasan)

:: > Kek Cawan
Buttercream
1 biji = RM1.80
Tempahan Minima ~ 16 biji

Fondant
1 biji = 2.70
Tempahan Minima ~ 16 biji

:: > Perkahwinan/Hantaran
Fondant
~ Dari RM100.00 ke atas
~ dari 8 inci (RM100.00)ke atas
* Harga ini ialah harga asas kek. Ia bergantung kepada bahan/ramuan dan rekaan serta aras kesukaran kreativiti untuk menghasilkannya.

Buttercream
~ dari RM60.00 ke atas
~ dari 8 inci (RM60.00) ke atas

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat