{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Lapan pengganas didakwa

Posted:

LAHAD DATU: Lapan daripada 108 pengganas didakwa mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) 2012 di Mahkamah Majistret, di sini, hari ini.

Semua mereka didakwa mengikut Seksyen 130 K(A) dan Seksyen 121 Kanun Keseksaan dan pendakwaan dilakukan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Lahad Datu.

Bagaimanapun, tiadak pengakuan direkodkan dan pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Mohd Dusuki Mokhtar dan Shukor Abu Bakar.

Terdahulu, Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar pada satu sidang akhbar di Felda Sahabat, pagi ini, mendakwa semua 108 disyaki pengganas itu akan didakwa.

Foto

ANGGOTA polis mengawal keadaan di Mahkamah Tawau. Lapan daripada 108 sudah didakwa. FOTO Mohd Radzi Bujang.


Beliau berkata, IPD Lahad Datu dijadikan dijadikan mahkamah sementara atas faktor keselamatan.


Selain itu, Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail dilihat tiba di IPD Lahad Datu, kira-kira 11.30 pagi tadi.

Hakim Mahkamah Sesyen, Duncan Sikodol dari Mahkamah Kota Kinabalu serta M Raja Linggam dari Mahkamah Sesyen Lahad Datu juga berada di situ.

Kesemua pengganas yang ditahan di beberapa daerah termasuk Lahad Datu dan Semporna didakwa mengikut akta itu berikutan disyaki mempunyai kaitan dengan kumpulan pengganas militan yang menceroboh Sabah sejak 12 Februari lalu.

Difahamkan, kes itu akan dipindahkan ke Mahkamah Tinggi Tawau selepas ini.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/20

Korban tiga sekawan

Posted:

SUNGAI SIPUT: Tiga daripada empat lelaki mati serta merta apabila kereta Perodua Kancil yang dinaiki mereka merempuh sebuah treler di Batu 27 Kampung Setia, Salak Baru di sini, malam tadi.

Dalam kejadian 8.30 malam itu, ketiga-tiga korban tersepit di tempat duduk masing-masing menyebabkan anggota bomba dan penyelamat mengambil masa kira-kira dua jam untuk mengeluarkan mayat mereka.

Seorang lagi penumpang sempat diselamatkan apabila pasukan Bomba dan Penyelamat Sungai Siput dapat mengeluarkannya dan dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun, Ipoh bagi rawatan kecederaan parah yang dialaminya.

Harian Metro difahamkan, siasatan awal pihak berkuasa dipercayai kereta berkenaan terbabas dan memasuki laluan bertentangan sebelum bertembung dengan sebuah treler.


Polis sedang menjalankan siasatan lanjut bagi mengenal pasti punca sebenar kejadian.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/20

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat