{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda pemanis - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda pemanis - Google Blog Search


Ride to Segamat : Day 2

Posted: 23 Mar 2011 05:52 AM PDT

Sambung lagi kisah perjalanan kitorang. Bangun pagi kat rumah Cuki, solat subuh, pastu sempat pulak layan cerita Reaper kat channel AXN. Dah habis tu, akak Cuki pulak dah sedia kan sarapan, apa lagi, makan dulu. Lepas bersalam-salaman dengan tuan rumah, kitorang ke rumah Rutet pulak untuk ambik barang, mandi dan bersiap-siap untuk balik ke Subang. Tapi alang-alang dah sampai Segamat tu, aku ajak diorang semua singgah rumah aku kat Felda Serting Hilir, Negeri Sembilan. Kira-kira sejam perjalanan jugaklah dari Segamat. Bukan apa, saja nak kenalkan kawan-kawan aku kat ibu.

Kitorang keluar dari Felda Pemanis dalam pukul 9.30. Lepas tu kitorang tunggu Kiro dan Zik dari Felda Maokil, Labis. Tak jauh sangat pun dari Segamat, tapi on the way nak ke simpang masuk ke Felda Pemanis tu, hujan turun, so diorang berhenti berteduh dulu. Diorang sampai dalam pukul 10, pastu kitorang gerak sama-sama. Lalu jalan lama, agak mencabar jugak la, dengan bukit, kereta banyak, jalan tak berapa elok. Ada la satu motor tu, tak boleh bawak slow, kalau tak minyak makan banyak. Pelik sungguh.

Sampai rumah aku dalam pukul 11.30 pagi. Lepas kenalkan parents aku, kitorang berehat kejap sementara ibu masak gulai lemak cili api ikan parang, pucuk paku tumis dengan sambal bilis. Baru jalan sikit perut dah lapar, laju je diorang makan. Tapi sambil makan dengar bunyi hissss... macam tahan pedas. Ibu tanya "Pedas ke? Ni tak pedas sangat macam biasa mak cik masak". Baru aku perasan, pedas jugak ibu masak. Mungkin sebab aku dah biasa kut, tak rasa sangat. Huhu...

Lepas makan, masing-masing sambung berehat lagi. Ada yang tido, tengok TV, pastu si Kiro boleh pulak nak tukar sproket. Ada jugak la kedai bukak hari Ahad tu. Aku dah malas nak kotorkan tangan. Ikromi pun sempat la pasang side mirror dia. Ayah aku tolong potong sikit coverset sebab tak muat. Mungkin sebab bukan coverset ori, ukuran dah lain sikit.

Ambik gambar kenangan sebelum balik. Thanks to my sister Athirah for this pic. Pandai gak ko amik gambar. Ngeh3x...

(Dari kiri: Jack, Rutet, Apek, Aku, Ikromi, Kiro, Zik dan Zaki.)

Lepas bersalam-salaman, kitorang mulakan perjalanan pulang dalam pukul 3.30. Masa ni, Jack pun ada sebab kebetulan dia kat Serting, so aku ajak dia balik sekali. jack ni pun kawan-kawan kitorang jugak, belajar sama-sama. Kali ni singgah Bahau dulu, sebab Jack nak ambik spek mata baru. Tapi hujan mula turun renyai-renyai. Jalan pun jem je dari bahau sampai ke Bukit Putus. Kitorang singgah isi minyak kat Petronas Lavender Height, Senawang. Jumpa pulak Bezit, yang jugak kawan kitorang. Sekarang perjalanan balik dah ada 9 orang. Masuk highway, sama je perginya. Ingatkan boleh la nak bawak laju sikit, tapi jem sampai ke Nilai. Lepas tu baru la ok sikit jalan.

Kitorang berhenti lagi kat RnR Dengkil untuk isi minyak dan solat Maghrib. Tapi yang tak bestnya, keluar je RnR terus hujan lebat sampai ke Subang. Masa ni dah terpisah dah kitorang. Ada yang berhenti, ada yang terus memecut laju. Aku baju hujan pun tak ada, redah je la. Tunduk sikit, takde la sakit sangat kena hujan. Huhu. Sampai rumah pukul 9, basuh baju, online kejap, terus tido...

Aik, apasal satu gambar je? Aku lupa nak ambik gambar masa hari kedua ni. Rugi, rugi...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat