{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda jengka - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda jengka - Google Blog Search


Utusan Online - Jenayah

Posted: 02 May 2011 11:15 PM PDT

Ibu bimbang keselamatan anak perempuan hilang

Ibu bimbang keselamatan anak perempuan hilang


SITI NAFSIAH


KUALA LUMPUR 2 Mei - Seorang ibu tidak tidur lena sejak enam hari lalu setelah anak tunggalnya, Siti Nafsiah Hanim Mohd. Shukor, 21, menghilangkan diri tanpa khabar berita.

Fuziah Ab. Kadir, 56, dari Taman Koperasi Polis, Fasa 1, Batu Caves dekat sini berkata, anak gadisnya itu tidak pulang ke rumah dan gagal dihubungi sejak Selasa lalu.

Katanya, kali terakhir dia berjumpa Siti Nafsiah Hanim atau panggilan manjanya Hanim ialah pada pukul 7.30 pagi iaitu semasa menghantarnya ke tempat kerja di sebuah sekolah di Taman Greenwood di sini.

"Saya hanya menyedari kehilangan Hanim semasa mahu mengambilnya pulang untuk makan tengah hari pada pukul 11.45 pagi.

"Memang menjadi rutin harian saya untuk menghantar dan mengambil Hanim yang bekerja sebagai kerani di sekolah tersebut pada setiap hari termasuklah waktu makan tengah hari," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di rumahnya di Taman Koperasi Polis Fasa 1, hari ini.

Bagaimanapun, kata Fuziah, dia terkejut apabila dimaklumkan oleh rakan sekerja Hanim bahawa anaknya itu sudah pulang ke rumah dan memohon cuti mulai 29 April lalu sehingga esok.

Lebih mengejutkan, kata pesara Telekom Malaysia ini, ialah anaknya sudah menghantar surat berhenti kerja kepada majikannya dengan alasan mahu pergi ke Sabah menguruskan masalah keluarga.

Namun, kata Fuziah, suaminya yang tinggal dan bekerja di Sabah juga gagal mengesan anaknya di negeri berkenaan.

Fuziah berkata, melalui rakan Hanim, dia mendapat tahu anaknya pernah dilihat keluar dengan seorang duda bekerja sebagai mekanik di sebuah bengkel tidak jauh dari rumahnya dikenali sebagai Bob berusia lingkungan 40-an.

"Kami sekeluarga mencari Bob di tempat kerja dan cuba mengesannya melalui laman sosial Facebook tetapi gagal," katanya.

Katanya, sesiapa mempunyai maklumat mengenai Hanim boleh menghubungi Sarjan Rahim di talian 019-6474716 atau mana-mana balai polis berhampiran.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

<b>FELDA JENGKA</b> 19: Utusan Online - Politik

Posted: 01 May 2011 11:27 PM PDT

UMNO terus perjuangkan Melayu

UMNO terus perjuangkan Melayu


Muhyiddin Yassin bersama isterinya, Noorainee Abdul Rahman bersalaman dengan anggota veteran UMNO pada majlis perasmian Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Pagoh di Kompleks Seri Pekembar, Pagoh, Johor, semalam. - bernama


PAGOH 1 Mei - Tan Sri Muhyiddin Yassin menegaskan, UMNO akan terus menjadi parti politik berteraskan perjuangan politik Melayu yang bersifat wasatiyyah iaitu politik Melayu dengan pendekatan sederhana dan adil kepada semua.

Timbalan Perdana Menteri berkata, biarpun UMNO adalah parti politik untuk orang Melayu, perpaduan dengan kaum lain tetap diberi keutamaan kerana perkara tersebut yang akan menjamin kesejahteraan di negara ini.

"Oleh sebab itu, permuafakatan politik yang dibina oleh UMNO bersama dengan rakan-rakan dalam Barisan Nasional (BN) dapat bertahan, malah bertambah kukuh sehingga ke hari ini. Terasnya ialah politik Melayu yang bersifat wasatiyyah yang sederhana, bukan ekstrem.

"Tetapi sederhana tidak bermaksud kita boleh menggadai prinsip perjuangan apabila berhadapan dengan suasana politik yang getir dan mencabar. Apa lagi menggadai prinsip perjuangan semata-mata untuk meraih sokongan politik yang sementara," katanya ketika berucap merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Pagoh di Dewan Seri Pekembar di sini hari ini.

Hadir sama pada majlis itu ialah isterinya, Puan Sri Noorainee Abdul Rahman serta Timbalan Ketua UMNO Bahagian Pagoh yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Serampang, Tahir Taat dan ADUN Jorak, Datuk Dr. Shahruddin Md. Salleh.

Menurut Muhyiddin, UMNO memperjuangkan hak istimewa orang Melayu tetapi pada masa sama menghormati hak kaum-kaum lain seperti yang dijamin dalam Perlembagaan Negara.

Katanya, UMNO juga mempertahankan kesucian agama Islam sebagai agama Persekutuan namun tetap mengiktiraf hak penganut agama lain untuk mengamalkan kepercayaan masing-masing.

"Pas sebaliknya boleh mengenepikan sementara prinsip perjuangan semata-mata untuk meraih sokongan politik. Dulu mereka paling kuat memperjuangkan negara Islam. Kini mereka sudah tidak sebut lagi kerana takut hilang sokongan kawan-kawan dalam DAP dan PKR," katanya.

Tambah Muhyiddin, berdasarkan keputusan positif dalam pilihan raya kecil (PRK) serta pilihan raya negeri Sarawak, beliau yakin sokongan rakyat kepada UMNO dan BN telah kembali pulih dan angin perubahan juga sudah bertiup di negeri-negeri dikuasai pembangkang.

Katanya, pelbagai program transformasi yang dicetuskan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak juga memberi harapan baru kepada rakyat bahawa UMNO dan BN serius dalam agenda mendahulukan rakyat dan membela nasib rakyat.

"Insya-Allah, jika kita terus istiqamah dengan prinsip, falsafah dan roh perjuangan UMNO, parti kita akan bertambah kuat dan dihormati. Jangan kita gadai prinsip perjuangan kerana prinsip ini yang akan menentukan kewujudan dan kelangsungan UMNO sebagai parti politik Melayu yang gagah dan perkasa," tegasnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat