{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda serting hilir - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda serting hilir - Google Blog Search


SOKONG PAKATAN RAKYAT: <b>FELDA</b> TAK AMANAH?

Posted: 09 Apr 2011 02:37 AM PDT

Tak berani saya nak kata Felda sudah bankrap. Kok disaman saya, mana ada wang mahu lantik sang peguam membela saya. Ha ha. 

Khamis lalu saya tidur di Felda Serting Hilir 7, Jempol, Negeri Sembilan.  Ladang kelapa sawit di sini sudah mencecah usia 30 tahun tetapi belum ada tanda-tanda akan ditanam semula. Biasanya apabila genap 25 tahun, maka Felda akan  memulakan kerja-kerja tanaman semula. Kali ini tak nampak tanda-tanda nak memulakannya.

 Duit tanam semula ini bukan wang Felda sebenarnya kerana setiap  pemilik akan menabung setiap bulan untuk kos tanaman semula apabila sampai masanya.  Dikatakan sejumlah RM 17,000 telah dikumpulkan  untuk tujuan tersebut. Tetapi mengapa Felda selaku  penyimpan wang tersebut tidak mengeluarkan semula wang tersebut untuk proses tanaman semula. Ini bukan sahaja dilihat Felda sudah bankrap tetapi sudah TIDAK AMANAH dengan wang yang disimpan oleh para peneroka.

Yang pelik, para peneroka tidak melihat ini sebagai kegagalan BN yang mentadbir Felda tetapi hanya sekadar kelemahan pegawai Felda sahaja. Maka selamatlah BN.  Entah bila para peneroka mahu melihat isu pentadbiran  ini   sebagai isu politik.  Bukankah lembaga pengarah Felda itu dilantik oleh kuasa politik?

Kita mahu  orang macam  Suhaimi Said  di Felda Seting Hilir 7!!!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat