{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda jengka - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda jengka - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

<b>FELDA JENGKA</b> 19: Berita Harian: Nasional

Posted: 09 May 2011 11:12 PM PDT

'PM baik hati, kelakar'

Posted: 09 May 2011 02:58 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]BUKIT BERUNTUNG: "Saya tidak sangka Perdana Menteri seorang yang baik hati dan suka berjenaka," kata Hanif Zolkeflee, 14, selepas berpeluang berbual dengan Datuk Seri Najib Razak, selama kira-kira 10 minit, semalam.

Laporan MBE ditransformasi jadi pelan tindakan

Posted: 09 May 2011 02:57 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]PUTRAJAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata cadangan yang terkandung dalam laporan Model Baru Ekonomi (MBE) untuk merealisasikan Malaysia sebagai ekonomi berpendapatan tinggi, mampan dan inklusif, sedang ditransformasikan sebagai pelan tindakan.

<b>FELDA JENGKA</b> 19: Berita Harian: Dunia

Posted: 09 May 2011 03:45 PM PDT

Dunia

TOSHIBA kembali mencatat keuntungan bagi tahun kewangan berakhir Mac, namun memberi amaran prestasinya pada tempoh akan datang kekal mencabar kesan bencana gempa bumi dan tsunami pada Mac lalu.

Toshiba, yang terbabit dalam aktiviti pengeluaran barangan elektronik pengguna, dan reaktor nuklear, melaporkan keuntungan bersih 137.8 bilion yen (AS$1.7 bilion) bagi tahun kewangan berkenaan, pulih daripada kerugian 19.7 bilion yen yang dicatat pada tahun kewangan sebelumnya.

Keuntungan operasi syarikat itu meningkat dua kali ganda kepada 240.3 bilion yen, didorong pendapatan berjumlah 6.4 trilion yen meningkat 1.7 peratus berbanding tahun sebelumnya. Gergasi elektronik itu berkata, keuntungan dan jualan sebahagian besarnya dijana oleh permintaan tinggi set televisyen

serta cip memori yang digunakan secara meluas dalam telefon pintar dan juga komputer tablet.

Bagi tahun kewangan yang berakhir Mac 2012, ia menjangka meraih keuntungan bersih 140 bilion yen, keuntungan operasi sebanyak 300 bilion yen, didorong unjuran pendapatan sebanyak tujuh trilion yen.

Bagaimanapun katanya, 'jangkaan prestasi masih tidak menentu,' susulan kesan bencana yang melumpuhkan ekonomi di timur laut Jepun dan menjejaskan loji tenaga di Fukushima.
Toshiba juga terpaksa menutup kilang pembuatan cip di kawasan bencana, Iwate Prefecture sekali gus menjejaskan pengeluarannya.

Selain itu, rantaian bekalannya juga terputus dan kekurangan bekalan tenaga menjejaskan pengeluaran seluruh industri utama dengan kesan daripada bencana itu mengancam ekonomi Jepun yang berasaskan eksport ke kancah kemelesetan sementara, kata penganalisis. – AFP


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat