{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Berita Harian: MukaDepan

Posted by Tanpa Nama

Berita Harian: MukaDepan


Elaun naik RM800

Posted: 16 Dec 2011 10:18 AM PST

MukaDepan

PERDANA Menteri Datuk Seri Najib Razak bersalam dengan peserta Majlis Perdana Ulama, Umara dan Imam di ibu negara, semalam. - Foto Effendy Rashid

PERDANA Menteri Datuk Seri Najib Razak bersalam dengan peserta Majlis Perdana Ulama, Umara dan Imam di ibu negara, semalam. - Foto Effendy Rashid

Penyelia masjid dapat RM1,810 dan tuntutan perjalanan RM700 sebulan mulai Januari: Najib

KUALA LUMPUR: Kerajaan bersetuju menaikkan elaun Pegawai Penyelia Masjid Daerah (PPMD) di semua 141 daerah seluruh negara daripada RM1,210 kepada RM1,810 mulai Januari ini, manakala tuntutan elaun perjalanan pegawai terbabit turut dinaikkan daripada RM500 kepada RM700 sebulan.

Kenaikan keseluruhan bagi kedua-dua elaun terbabit berjumlah RM800. Datuk Seri Najib Razak yang mengumumkan berita gembira itu semalam berkata, langkah berkenaan adalah sebahagian usaha dalam menekankan aspek mengimarahkan masjid dan surau sepanjang masa sebagai pusat perpaduan umat serta simbol syiar Islam negara.

Untuk berita lanjut dapatkan akhbar Berita Harian hari ini.

Komen Anda

Terima kasih diatas penyertaan anda. Berita Harian berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersil. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan.

Senarai komen

azmir saat

elaun PPMD naik sampai RM800 jadi rm1810 tapi elaun khidmat tentera hanya rm115 je.. pengorbanan yang macam di pandang lekeh. skim gaji baru x menarik langsung,nak bagi naik bagi r puas hati semua org..bagi kaki tangan berkanun(ATM) skim itu tak sesuai sb
1. tempoh perhidmatan pendek
2. bagi yang telah berhidmat 18tahun berpangkat sarjan ke bawah faedah yang anggota dapat tidak memadai seandainya anggota pencen sehingga 21tahun
3. kenaikan hanya mengaburi mata penjawat awam sedangkan kenaikan tak sampai pun RM200

CUEPACS teruskan pejuangan bagi membela nasib penjawat awan..

AN15

Satu hal yang tidak bagusnya dengan insentif ini, imam lama yang tidak lagi sempurna sebutan 'makhraj' dalam bacaan solat dan berkeuzuran pun susah hendak melepaskan jawatan tersebut. Cuba fikirkan.

asam garam

mr.stone cold..sudahkah anda tau dlm SBPA dinyatakan org kerja kjaan tidak sewenangnya selesa mcm yg digambarkan? ada anda teliti pasal EXIT POLICY? dan tahukah anda melalui SBPA ada sistem kemasukan secara LATERAL..yg bermaksud dari swasta boleh masuk kerajaan & tak perlu start dari gred 41? tahukah anda brp banyak skim perkhidmatan yg dijumudkan? jika TAK TAHU..sila teliti dahulu ya..sekian, terima kasih.

roshayati Ibrahim

Malaysia kan Negara Kebajikan !

zarie

Bagaiman pula terdapat imam2 yang tidak menjalankan tanggungjawabnya..subuh langsung xde..zohor dan asar jauh sekali..apa tindakan pada mereka pula

DOMPOK

Tahniah PM kerana prihatin. Bukan soal pilihanraya..kalau kau orang sebelah geng pembangkang apa yang BN kasi kau ambil la...Lepas tu suka hati la kau undi..Masa tu satu DUNIA cuma tahu MENANG atau KALAH..Lain la kalau kau orang memang spesis CORUP...Ambil aje...jika tak perlu..tak yakin yang ini kerana PRU tak payah ambil..Ini tidak puak pembangkang yang lebih dulu berBARIS...ha..ha...Usaha tangga kejayaan

Yangretibase

PRU ke-13 sudah terlalu hampir!

stone cold

senang org keje ngan kerajaan elaun naik gaji naik..lps ni org keje swasta gaji rendah xperlu makan nasi ngan lauk lg..mkn jer nasi kosong


Full content generated by Get Full RSS.

Leave a Reply

Raja Alias

G. Musang

J. Bahru

Terengganu

A. Setar