{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda besout - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda besout - Google Blog Search


: Part 1 : program anak angkat di <b>Felda Besout</b>, Sungkai Perak...

Posted: 07 Mar 2011 11:40 AM PST

Salam korang semua..

korang sihat??

bertemu kembali dalam entry kali ni..

lama rasa xtulis entry..

bukan pe bz skit..

entry aku kali ni nak citer skit pengalaman aku bersama keluarga angkat..

aku telah berjaya menghilangkan diri selama 2 hari...

ehehe..hebat x aku??hebat x??hebat x??..

mesti hebatkaan..ehehe...

dalam kesibukan dengan assignment + technical report FYP aku...

sempat jer aku ni join aktiviti program anak angkat..

bukan pe saja nak cari pengalaman...

inilah first time aku sampai sungkai perak dan first time gak masuk felda...

kalo bukan sebab aku join program ni mesti aku xmasuk lagi felda...

first day ktorang bertolak kul 8 malam dari UniMAP..

korang bayangkan petang 2 lebih kurang dalam pukul 5 ptg kitorang baru bagi nama untuk join..

pastu diorang cakap kul 8 malam semua berkumpul di bawah...

ok fine, aku dah mula buntu..

xtahu nak bawa baju ape..

aku siap sempat basuh baju lagi..hahaha..

tup..tup..tup..

sekali diorang msg sruh berkumpul dekat bawah pukul 7.30 mlm..

aku apa lagi dah macam cicak putus ekor plak..

adoiiyaaii asal laa diorang baru cakap mana nak sempat baju yang aku basuh siap..

aku ngan kelam kabutnye packing barang2..

dah xpikir dah baju apa nak pakai nanti..

skali bila kitorang turun..

aku ngan E jer yang ada..trun paling awal..

adussss dah nama janji melayu...

so dalam kul 8mlm jugalah kitorang bergerak...

siap gi amek student dekat kg wai lagi..

so, kitorang selamat sampai dalam pkul 3.30 pagi...

bayangkan dengan mengantuk + letih muka masing2...

bila kitorang sampai kitorang diagihkan kepada family angkat masing2..

so disebabkan balai raya ngan umah family angkat kitorang 2 agak jauh skit..

kitorang dihantar oleh pengurus majlis tersebut menaiki kenderaan beliau...

(perghh ayat dah macam nak buat karangan BM plak..) ehehe..

apa2 pun memang best giler dapat family angkat...

rugi korang xjoin..ehehe...

korang bayangkan..dalam kul 4 pagi kitorang sampai umah family angkat ktorang 2..

diorang siap sempat jamu kitorang makan nasi...

xpernah seumur hidup aku  makan nasi pukul 4 pagi ?(even bln posa pun aku bangun kul 5 pagi weyh..)..

mula2 2 kitorang xnak makan..tapi disebabkan nak amek ati kitorang pun makan laa skit..

tapi bila skali makan...perggghhhhhhhhhhhhhhh memang sedap giler beb...

nyesal kalo xmakan..licin kitorang makan pagi 2..ehehe..

padahal mula2 tadi jual mahal...

pastu bila perut kenyang apa lagi mata pun start laa mngantuk..ehehe..

program esok start kul 7.30 pagi..

memang mengantuk gilerr laa camtu..

itupun dah consider, kalo x kitorang kena join aktiviti ngan budak2 UUM kul 5 pagi..

perghhh dah macam xtido seharian laa kalo kitaorang join..uhuhu..

apa2 pun jom usha pic aku time aktiviti kat sana!!!

zzzzaaaaasssss!!!! 

*

*

*

*

*

*

~~~continue with part 2~~~~

tungguu!!!!!

written by:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat