{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

felda chini - Google Blog Search

Posted by Tanpa Nama

felda chini - Google Blog Search


Gaya Peneroka: TECHNOPLANT GAGAL DI <b>CHINI</b> ?

Posted: 04 Mar 2011 01:39 AM PST


Apabila Dato Hamzah mengumumkan peneroka Jengka 23 seramai 443 orang akan mendapat pampasan dari MPOB sebanyak RM4 ribu 4 hektar,maka ramai ramcangan lain berangan-angan ingin memohon juga terutamanya Rancangan Gugusan Chini dan yang pastinya Felda Chini 4,5 dan sebahagian chini 3 ingin memohon pampasan sama kerana rancangan ini tahun penebangan adalah sama..
Untuk masa ini dimana-mana sahaja perbualan antara peneroka dirancangan ini adalah ingin memohon pampasan sama macam di jengka 23.

Sebenarnya peneroka dirancangan chini 3,4 dan 5 ini tidak tahu keadaan sebenar , sepatutnya pengurus rancangan masing-masing beri taklimat mengapa hanya felda jengka 23 sahaja mendapat pampasan tebang semula dari MPOB ini walau pun tahun penebangan yang sama..

Untuk pengetahuan Peneroka yang terbabit Jengka 23 mendapat pampasan kerana hanya rancangan tersebut sahaja yang berjaya dalam tanaman semula dan dalam bahasa yang paling mudah semua rancangan felda Chini 3,4 dan 5 tidak berjaya dalam tanaman semula.

Pada Rancangan ini harap sedarlah diri jangan nak berangan …padanlah awak semua dengan RM 1450.00 pinjaman sebulan tu….
Kalau nak duit juga masuk ladang kita kutip buah relai kita jual …kita jual ramai-ramai ..main dengan ramai dia orang nak buat apa ?...

Tapi yang terbaiknya kita bersatu kita saman Tecknoplant kerana gagal dalam kerja-kerja ladang,kita tafsir berapa kerugian kita dengan sulaman sahaja menjangkau 72% dalam sesetengan rancangan….kita ada bukti….

P/S
aku sedang memikir mengapa ada orang bangang memikir….duit MPOB tu kan asalnya duit kerajaan hasil cukai rakyat tak kita fahaman politik…mengapa ada orang kata ia duit umno…bangang sunguh….umno hanya menguruskan sahaja…kerana dia dapat mandat dari rakyat….
Lepas tu Malaysia Negara Demokrasi. Kita bebas memilih Parti tapi jangan jadi bangang…

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat